جاباما
۶۱۲۴۳۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

موضع تازه اردوغان درباره الحاق کریمه به مسکو

در سفر روز گذشته رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به اوکراین گام جدیدی در روند تحقق تفاهم نامه همکاری‌های دو کشور در زمینه صنایع دفاعی که در سال جاری امضا شده بود، برداشته شد.

خبرآنلاین: در سفر روز گذشته رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به اوکراین گام جدیدی در روند تحقق تفاهم نامه همکاری‌های دو کشور در زمینه صنایع دفاعی که در سال جاری امضا شده بود، برداشته شد.

رجب طیب اردوغان در سفر یک روزه خود به اوکراین بر اهمیت همکاری های نظامی بین دو کشور در دیدار با همتای خود پترو پورشنکو تاکید کرد.

خبرگزاری آناتولی در این باره گزارش داد: در سفر ماه مارس نخست وزیر اوکراین به ترکیه بین دو کشور در زمینه صنایع دفاعی تفاهم نامه همکاری امضا شد.

در همین حال رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در جریان این سفر گفت، کشورش انضمام شبه جزیره کریمه به خاک روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سفر خود به کی‌یف، پایتخت اوکراین اظهار داشت، ترکیه به حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ادامه خواهد داد.

این در حالی است که روسیه و اوکراین در پی اقدام مسکو در ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه از اوکراین به خاک خود و حمایت از شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین درگیر کشمکش و مناقشه هستند.

اردوغان خاطر نشان کرد: آنکارا به پیگیری وضعیت تاتارهای کریمه ادامه خواهد داد و از اوکراین بابت دفاع از حقوق این قوم تشکر می‌کند.

تاتارهای شبه جزیره کریمه بعد از ضمیمه شدن این شبه جزیره به خاک روسیه از بابت نقض حقوق خود شکایت کرده‌اند.

این اظهارات اردوغان در حالی مطرح شده که او در ماه‌های اخیر تلاش داشته تا روابط گرمی با روسیه ایجاد کرده و با این کشور در اجرای طرح ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه همکاری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج