جاباما
۶۱۴۳۷۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جدیدترین سنسورهای سامسونگ شگفت‎انگیزند

سامسونگ به تازگی دست به تولید دو سنسور برای دوربین‎های تلفن همراه زده که پیشرفت قابل توجهی در زمینه سنسورها به شمار می‎رود و کیفیت بی‎نظیری به عکس‎های قابل ثبت با این سنسورها هدیه می‎کند.

وب سایت جی اس ام - مهدی کشتکار: سامسونگ به تازگی دست به تولید دو سنسور برای دوربین‎های تلفن همراه زده که پیشرفت قابل توجهی در زمینه سنسورها به شمار می‎رود و کیفیت بی‎نظیری به عکس‎های قابل ثبت با این سنسورها هدیه می‎کند.
جدیدترین سنسورهای سامسونگ شگفت‎انگیزند

به تازگی یک سنسور پرسرعت و یک سنسور بسیار باریک به خانواده سنسورهای ایزوسل سامسونگ افزوده شده است. سنسور اول - که در زمره سنسورهای با سرعت شاتر بالا به شمار می‌رود- نسخه کوچکتری از سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های دوگانه سامسونگ است. با استفاده از این سنسورها، تلفن‎های همراه از وجود برآمدگی دوربین‎های اصلی(به ویژه در تلفن‌های همراه باریک)، بی‎نیاز می‌شوند. سنسور دوم از پیکسل‎های بسیار ریز بهره می‎برند که به همین دلیل، ایزوسل از فن‎آوری «پیوند پیکسلی» برای جبران اندازه کوچک پیکسل‎ها استفاده نموده است.

سنسور ۲L۹ پرسرعت ایزوسل، سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه ۱.۲۸ میکرومتر است( پیکسل سنسورهای دوربین گلکسی S۸ ۱.۴ میکرومتر است). این سنسور از پیکسل‎های دوگانه استفاده می‎کند که هریک از آن‌ها دو دیود را به خدمت گرفته است افزایش تعداد دیودها در هرپیکسل به افزایش سرعت سنسور و دقت بیشتر فوکوس خودکار کمک قابل توجهی می‌کند. به گفته سامسونگ این فن‌آوری در گوشی‎هایی با یک دوربین اصلی، امکان ثبت تصویر با افکت بوکه را نیز فراهم می‎نماید.

سنسور ۲X۷ باریک ایزوسل اولین سنسور ۲۴ مگاپیکسلی با اندازه کمتر از ۱ میکرومتر (۰.۹ میکرومتر) در دنیا است. هرپیکسل این سنسور، برای ثبت تصویر در تاریکی از ۴ پیکسل مجاور خود کمک می‎گیرد تا روشنایی بیشتری را فراهم کند (سامسونگ این فن‎آوری را تتراسل نام گذاری کرده است). پروسه "Deep Trench Isolation"( که به افزایش کیفیت عکس‌ها کمک شایانی می‎کند)، وسعت محدوده دینامیکی را افزایش می‎دهد و از تداخل رنگ‎ها جلوگیری می‎کند.

سامسونگ این دو سنسور را برای گوشی‎هایی باریک با دوربین‎های بدون لبه طراحی کرده که قابلیت به کارگیری در هر دو دوربین اصلی و سلفی گوشی‎های هوشمند را دارند. با این همه هنوز مشخص نیست کدام گوشی برای اولین بار به این سنسورها مجهز خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج