۶۱۴۵۰۵
۳ نظر
۵۱۹۷
۳ نظر
۵۱۹۷
پ

بهترین خودروهای تاریخ فراری

با وجود اینکه امروزه دنیای ابرخودروها از اتومبیل‌هایی شگفت‌انگیز با ابعاد، ظرفیت‌ها و شکل‌های مختلف پر شده است،‌ بسیاری هنوز تجربه استفاده از یک خودرو فراری را با تمام ابهتش، به محصولات سایر کمپانی‌ها ترجیح می‌دهند.

وب سایت گجت نیوز - کیا علیپور: با وجود اینکه امروزه دنیای ابرخودروها از اتومبیل‌هایی شگفت‌انگیز با ابعاد، ظرفیت‌ها و شکل‌های مختلف پر شده است،‌ بسیاری هنوز تجربه استفاده از یک خودرو فراری را با تمام ابهتش، به محصولات سایر کمپانی‌ها ترجیح می‌دهند. از زمانی که انزو فراری (Enzo Ferrari) این شرکت را تاسیس کرد،‌ اتومبیل‌های ساخت فراری شهرت سازندگان را از سطح یک تیم ماشین‌های مسابقه‌ای به یکی از قابل‌احترام‌ترین بازیگران صنعت ساخت سوپر خودروها تبدیل کرده‌اند. در طول سال‌ها معروفیت کمپانی فراری به حدی رسیده است که لیست انتظار بلند بالای متقاضیان محصولات جدید شرکت، نیاز به تبلیغات ماشین‌های اسپرت فراری را از بین برده‌اند.

به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد این غول خودروسازی، تعدادی از بهترین فراری های دنیا که بدون هیچ ترتیب خاصی فهرست‌بندی شده‌اند را با هم بررسی می‌کنیم:

بهترین خودروهای تاریخ فراری

مورد اول در لیست مشهورترین فراری های جهان، فراری ۱۶۶ اینتر (Ferrari ۱۶۶ Inter) است که به عنوان اولین خودرو بین‌المللی موفق این کمپانی، در بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ میلادی ساخته شد؛‌ این خودرو شگفت‌انگیز بر اساس ماشین‌های مسابقه‌ای سری ۱۶۶ فراری تولید شده بود.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

از مشخصات فراری ۱۶۶ اینتر می‌توان به موتور V۱۲ با ظرفیت ۲ لیتری و ۹۰ اسب بخار اشاره کرد.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

شماره دوم لیست، فراری ۲۵۰ تی آر تستاروسا (۲۵۰ TR Testarossa)، یکی از اولین محصولات این کمپانی بود که نام «تستاروسا» یا همان «سر قرمز» را به عنوان نمادی از رنگ سرخ خودرو،‌ یدک کشید.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

۲۵۰ تی آر با موتور خورجینی ۱۲ سیلندر و ۳ لیتری خود مخصوص شیفتگان مسابقات جاده‌ای ساخته شده بود و ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشت.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

فراری تستاروسا که بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶ فروخته شد، به عنوان اولین خودرویی شناخته می‌شود که نام تستاروسا را بر سر زبان‌ها انداخت. این اتومبیل شگفت‌انگیز یکی از ستاره‌های سریال تلویزیونی معروف "Miami Vice" در دهه ۸۰ میلادی به حساب می‌آمد.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

در زمان معرفی تستاروسا، موتور تخت ۱۲ سیلندر آن با توان ۳۹۰ اسب بخار و ۴.۹ لیتر ظرفیت در میان ابر خودروهای جهان همتا نداشت.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

در تولد چهل سالگی فراری، خودروی به نام اف ۴۰ (F۴۰) معرفی شد؛ این ماشین اسپرت آخرین محصولی بود که مهر تایید انزو فراری را قبل از مرگ بنیان‌گذار این کمپانی به همراه داشت.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

فراری اف ۴۰ بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ فروخته شد و به عنوان یک ماشین مسابقه غیر لاکچری شناخته می‌شود؛ اما با وجود ۴۷۸ اسب بخار قدرت و یک موتور دو توربینه V۸ که سقف سرعت خودرو را به ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت می‌رساند، زرق‌وبرق دیگر اهمیتی نخواهد داشت!

بهترین خودروهای تاریخ فراری

مدل انزو فراری بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ ساخته شد و وظیفه سنگین زنده نگه‌داشتن یاد موسس کمپانی فراری را بر عهده داشت.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

با وجود اینکه خودرو انزو فراری کمی بحث‌برانگیز بود، توان ۶۶۰ اسب بخاری و سقف سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت آن به خوبی وظیفه محول شده را انجام می‌داد.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

مورد بعدی از لیست بهترین فراری های جهان به خودرویی بدون نشان رسمی فراری، به نام دینو ۲۴۶ جی تی (Dino ۲۴۶ GT) مربوط می‌شود که به افتخار یکی از فرزندان انزو فراری نام‌گذاری شد. این ماشین اسپرت بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ ساخته شد.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

در مقایسه با سایر خودروهای این لیست، دینو تجهیزات سبک‌تری دارد؛ مشخصات رسمی اعلام‌شده این اتومبیل شگفت‌انگیز شامل موتور V۶ با ظرفیت ۲.۴ لیتر و قدرت ۱۹۵ اسب بخار می‌شوند.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

یکی دیگر از ستاره‌های تلویزیونی موجود در میان مشهورترین فراری های جهان ۳۰۸ جی تی اس (۳۰۸ GTS)‌ نام دارد که در سال ۱۹۷۷ در یکی از گردهمایی‌های طرفداران خودروهای اسپرت معرفی شد.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

۳۰۸ جی تی اس در سریالی از دهه ۸۰ میلادی آمریکا به نام "Magnum PI" مورداستفاده قرار گرفت. این اتومبیل موتوری ۸ سیلندر از نوع خورجینی، با توان ۲۵۵ اسب بخار و ۲.۹ ظرفیت دارد.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

کمپانی فراری با معرفی خودرو هیبریدی و سوپر اسپرت لافراری (LaFerrari) با قیمت یک میلیون دلار، توجه زیادی را در میان بازیگران اصلی خودروسازی در قرن بیست و یکم، به خود جلب کرد.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

لافراری در کنار موتوری از نوع V۱۲ با توان ۷۸۹ اسب بخار و ظرفیت ۶.۳ لیتر، یک موتور برقی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار دارد. این خودرو شگفت‌انگیز سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در مدت زمانی کمتر از ۳ ثانیه طی می‌کند و سقف سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

بسیاری معتقدند که محبوب‌ترین محصول کمپانی فراری، خودرو ۳۶۵ دیتونا (۳۶۵ Daytona) است که در دو مدل اسپایدر (Spider) کروکی و مدل برلینتا (Berlinetta) معمولی، بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۳ عرضه شد.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

از مشخصات ۳۶۵ دیتونا می‌توان به موتور V۱۲ با قدرت ۳۵۲ اسب بخار و ظرفیت ۴.۴ لیتر آن اشاره کرد.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

مورد دهم از لیست بهترین فراری های جهان، خودرو ۲۵۰ جی تی او (۲۵۰ GTO) نام داشته که با موتور ۱۲ سیلندر خورجینی خود، شهرتی بی‌همتا در دنیا دارد؛‌ مطمئنا دلیل این شهرت در تصویر بالا به خوبی مشخص است.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

با قیمتی معادل ۳۸ میلیون دلار، ۲۵۰ جی تی او رکورددار گران‌قیمت‌ترین خودرو فروخته‌شده در یک حراجی است.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

۲۵۰ جی تی کالیفرنیا اسپایدر (۲۵۰ GT California Spider) مورد آخر لیست یازده مورد از بهترین فراری های دنیا است که به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین و مشهورترین فراری‌های ساخته شده شناخته می‌شود. شهرت این خودرو شگفت‌انگیز به میزان قابل‌توجهی با استفاده از آن در فیلم "Ferris Bueller's Day Off" در سال ۱۹۸۶ افزایش یافت. قیمت کالیفرنیا اسپایدر در حراجی‌ها بیش از ۱۵ میلیون دلار است.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

کالیفرنیا اسپایدر در بین سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۲ به منظور هدف قرار دادن بازار آمریکا، ساخته شد. موتور این اتومبیل از نوع ۱۲ سیلندر خورجینی با توان ۲۴۰ اسب بخار و ظرفیت ۳ لیتر است.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

با وجود معرفی یازده اتومبیل شگفت‌انگیزی که تاکنون از طرف کمپانی فراری عرضه شده‌اند، خودرو ۴۵۸ ایتالیا (۴۵۸ Italia)‌ آنقدر جالب‌توجه و معرف است که به عنوان موردی اضافه بر لیست تهیه‌شده، بررسی شود؛ این خودرو ترکیبی از سبک مدرن اتومبیل‌سازی با ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات فراری است.

بهترین خودروهای تاریخ فراری

موتور این سوپر اسپرت که به عنوان یکی از بهترین خودروهای بدون توربوشارژر فراری محسوب می‌شود، از نوع V۸ معمولی با قدرت ۵۷۰ اسب بخار و ظرفیت ۴.۵ لیتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جز یکی دو مورد انتهایی بقیه قیافه های درست و حسابی ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نسبت به زمان خودشون زیبا بودن با الان مقایشون نکن

      • محمد حسین

        یعنی واااقعا نمیدونم چه جوابی بهت بدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج