جاباما
۶۲۲۲۰۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

«بهینه سازی کپنهاگ»؛ استارت آپی برای کاهش تاخیرهای فرودگاه‌ها

اگر اهل مسافرت هوایی باشید، احتمالا چند باری با تاخیر پرواز مواجه بوده و ساعت های خود را به بطالت در فرودگاه ها سپری کرده اید مخصوصا این که میانگین تاخیر پروازهای ایران هم بالاتر از میانگین جهانی است.

هفته نامه صدا: اگر اهل مسافرت هوایی باشید، احتمالا چند باری با تاخیر پرواز مواجه بوده و ساعت های خود را به بطالت در فرودگاه ها سپری کرده اید مخصوصا این که میانگین تاخیر پروازهای ایران هم بالاتر از میانگین جهانی است. چندی پیش هم سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: «در تیر ماه امسال در مجموع ۱۶ شرکت هوایی ۶ هزار و ۱۰۲ پرواز در مسیرهای داخلی از طریق فرودگاه مهرآباد انجام دادند که بیش از ۴۸ درصد آن با تاخیر همراه بوده است. میزان تاخیر پروازها در خرداد ماه امسال ۳۸ درصد بوده است.»

اما در دنیای جدید برای هر مشکل و اختلالی راه حلی هم پیدا می شود. احتمالا استارت آپ ها همان راه حل ها هستند چرا که گویا تاخیر پرواز د همه جای دنیا معضلی جدی به حساب می آید. در دانمارک استارت آپی راه اندازی شده است که با کمک ریاضیات مدت زمان انتظار در فرودگاه ها را کاهش می دهد.
«بهینه سازی کپنهاگ»؛ استارت آپی برای کاهش تاخیرهای فرودگاه‌ها

بیزینس اینسایدر، گزارشی از استارت آپی نوشته است که سفر هوایی را مطلوب تر می کند. بر اساس این گزارش، استارت آپ دانمارکی «بهینه سازی کپنهاگ» رفتن به فرودگاه ها را راحت تر کرده است. آنها این کار را در فرودگاه ژنو سوییس انجام دادند و میانگین زمان انتظار بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

آندرس دوهن، مدیرعامل شرکت و بنیانگذار «بهینه سازی کپنهاگ» می گوید: «همه چیز در مورد اعداد است. ما تعدادی مدل های ریاضی پیچیده داریم که در هر منطقه عملیاتی خاص اعمال می کنیم. ما از داده ها برای پیدا کردن یک الگو برای بهینه سازی استفاده می کنیم. به عنوان مثال ما می دانیم که مسافران در زمستان در ایست بازرسی ها از سبدهای بیشتری استفاده می کنند، چرا که آنها لباس بیشتری می پوشند اما ما با مدل های مان فشار بر امنیت را پیش بینی می کنیم. الگوهای ما هر روز مختص به همان روز است.»

این استارت آپ از سال ۲۰۱۵ با همکاری در ۲۰ فرودگاه در سراسر جهان فعالیتش را آغاز کرده و باعث بهبود عملکرد آنها شده است. در فرودگاه دوبلین ایرلند با استفاده از این استارت آپ، ظرفیت حمل و نقل مسافر ۲۰ درصد افزایش یافته است و در استکهلم زمان اوج پذیرش مسافر ۵۵ درصد کاهش یافته است. این ریاضی دان ها دو دلیل اصلی برای کار با فرودگاه ها دارند و آن این که آندرس دوفن و همکارش کاسپر هونسگارد تجربه کار در زمینه پذیرش در فرودگاه کپنهاگ را دارند. دوم هم این که فرودگاه ها داده های زیادی دارند که در اختیار آنها قرار می دهند.

آندرس دوهن می گوید: «مسافران در طول مسیر خود در فرودگاه ها مدام اطلاعات خود را چک می کنند. از زمان ورود تا اسکن پاسپورت ها، علاوه بر این بسیاری از فرودگاه ها تکنولوژی وای فای یا سنسور ردیابی مسافران در فرودگاه را دارند. این به این معنی است که ما می دانیم کدام مسافر چه زمانی وارد می شود، چه زمانی در صف می ایستد و چه مدت زمان طول می کشد تا از گیت امنیتی عبور کند. آنها کجای فرودگاه قرار دارند و چه تعداد مسافر به هواپیما سوار شده اند.»

با تمام اطلاعاتی که «بهینه سازی کپنهاگ» در اختیار دارد، می تواند زمان افراد در فرودگاه ها را تجزیه و تحلیل کند و زمان انتظار را کاهش دهد. حالا آنها برای کمک به بهبود فعالیت فرودگاه ها و البته گسترش کسب و کار خودشان، نرم افزار «فرودگاه بهتر» را راه اندازی کرده اند. با این نرم افزار، مشتری ها می توانند خدمات بهتری برای کنترل مرزی دریافت کنند.
با این حال فرودگاه ها تنها مکان هایی نیستند که نیازمند بهینه سازی هستند. این استارت آپ دانمارکی فعالیتی مشابه در بیمارستان ها هم انجام داده است. به گفته کاسپر هونسگارد، چالش بیمارستان هم مانند چالش فرودگاه است. افراد زیادی مراجعه می کنند و باید به نیازها و وضعیت آنها توجه کرد. این استارت آپ در حال همکاری با بخش پاتولوژی Rigshospitalet در کپنهاگ است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج