۶۲۲۷۶۸
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

هایپرکار آپولو؛ هیولایی جدید در دنیای خودرو

هایپرکار جدید آپولو Intensa Emozione با نام اختصاری IE در ایتالیا رونمایی شد. این هیولای ۷۸۰ اسب بخاری توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت را دارد.

وب سایت گجت نیوز - م. معصوم‌پور: هایپرکار جدید آپولو Intensa Emozione با نام اختصاری IE در ایتالیا رونمایی شد. این هیولای ۷۸۰ اسب بخاری توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت را دارد.
هایپرکار آپولو؛ هیولایی جدید در دنیای خودرو

شرکت آپولو (Apollo) که قبلا با نام Gumpert شناخته می‌شد، تولدی دوباره و عجیب و غریب داشته و با ابرخودرو اینتنزا اموزیونه (Intensa Emozione) به صحنه بازگشت تا روزهای خوش گذشته را با یک تجربه رانندگی فوق‌العاده تکرار کند.

هایپرکار آپولو؛ هیولایی جدید در دنیای خودرو

آپولو Intensa Emozione از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که قدرت ۷۸۰ اسب بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر را در اختیار قرار می‌دهد. این هایپرکار قدرتمند می‌تواند در عرض ۲.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این خودرو به دلیل استفاده از فیبر کربن در بدنه و شاسی، تنها ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد و تقسیم وزن آن در جلو و عقب به ترتیب ۵۵ به ۴۵ است. بنابراین این هیولای زیبا می‌تواند به عنوان یکی از سریع‌ترین و تند و تیزترین خودروهای دنیا شناخته شود.

هایپرکار جدید آپولو از آیرودینامیک پیشرفته‌ای بهره می‌برد. در ساخت این خودرو از اسپلیتر جلو، بال‌های متعدد، کانال‌های موجود در بدنه، ورودی‌های روی کاپوت و بال عقب بزرگ استفاده شده و مجموع این قطعات باعث ایجاد حداکثر داون فورس ۱۳۵۰ کیلویی شده که خودرو را در سرعت‌های بالا و عبور از پیچ‌ها به زمین می‌چسباند.

هایپرکار آپولو؛ هیولایی جدید در دنیای خودرو

آپولو IE همانند سایر هایپرکارهای مدرن دارای شاسی مونوکوک فیبر کربنی برای کاهش وزن و افزایش استحکام است و ساب فریم‌های جلو و عقب فیبر کربنی نیز جهت کاهش هرچه بیشتر وزن خودرو به کار رفته‌اند. کل وزن این ساب فریم‌ها به ۱۰۵ کیلوگرم می‌رسد. ترمزهای سرامیک کربنی برمبو هم در این محصول قدرتمند دارای ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب هستند.

سیستم تعلیق برگرفته از مسابقات، حتما یکی از الزامات چنین ابرخودرویی محسوب می‌شود. آپولو Intensa Emozione از تنظیمات دوبل جناغی برگرفته از فرمول یک با معماری بازویی خاص در جلو و عقب بهره‌مند شده و میله‌های ضد لغزش نیز در آن به کار رفته است. دامپرهای قابل تنظیم بیلشتین نیز سیستم تعلیق خودرو را تکمیل می‌کنند و علاوه بر آن، تنظیمات سفارشی دلخواه برای خریداران ارائه می‌‌شوند.

هایپرکار آپولو؛ هیولایی جدید در دنیای خودرو

مهندسان آپولو برای هماهنگی شرایط رانندگی روزمره، حالت‌های خیس، اسپورت و پیست را فراهم کرده‌اند. سیستم کنترل کشش آپولو IE دارای ۱۲ سطح تنظیم است و راننده می‌تواند همه چیز را با فشار یک دکمه خاموش کند. تغییر دنده‌ها به وسیله یک گیربکس ۶ سرعته سکونشنال انجام می‌گیرد. این گیربکس می‌تواند عملکرد وحشیانه‌ای را داشته باشد و زمانی که راننده پدل را فشار دهد، صدای تعویض دنده پنوماتیکی را خواهد شنید. همچنین به دلیل داشتن نسبت دنده‌های قابل تغییر، راننده باید دنده ۱ را به صورت دستی درگیر کند.

در این هیولای دوست داشتنی، هیچ یک از بخش‌ها عادی و معمول به نظر نمی‌رسند. صندلی‌های داخل کابین خودرو به لوله‌ای کربنی متصل شده‌اند تا فضای بیشتری برای سرنشینان به وجود بیاید. غربیلک فرمان و پدال‌ها نیز قابل تنظیم هستند. همچنین صندلی هر خودرو به طور مخصوص برای خریدار آن ساخته خواهد شد.

هایپرکار آپولو؛ هیولایی جدید در دنیای خودرو

برای تمرکز راننده‌ها بر روی جاده، نشان‌دهنده‌های دیجیتالی طراحی شده و دوربین‌های موجود در آینه‌های جانبی نیز فضای پشتی خودرو را به نمایش می‌گذارند. پانل سیستم تهویه نیز بر روی پوشش سقف تعبیه شده و دکمه استارت خودرو هم اهرمی بزرگ با نوشته INIZIO است. در طراحی ظاهری خودرو نیز الهام گرفتن از شکارچیانی مانند کوسه‌های قاتل دیده می‌شود.

نورمن چوی (Norman Choi)، مرد همه کاره و هنگ کنگی شرکت آپولو در مورد هایپرکار IE اظهار کرد: «ما احساس کردیم تمام پیشرفت‌های فنی و اتوماسیون موجود در هایپرکارهای امروزی موجب کمرنگ شدن ناب بودن خودروها و کاهش ارتباط عاطفی میان خودرو و راننده شده‌اند. بنابراین تصمیم گرفتیم خودرویی بسازیم که فاصله میان راننده و خودرو را پر کند و اینگونه بود که آپولو IE ساخته شد.»
هایپرکار آپولو؛ هیولایی جدید در دنیای خودرو

قرار است تنها ۱۰ دستگاه از آپولو Intensa Emozione ساخته شود و برای خرید هر یک از آن‌ها باید حدود ۳.۵ میلیون دلار هزینه کنید. مشتریان با خرید این هایپرکار می‌توانند در سری مسابقات آپولو تایم اتک شرکت کنند و در آینده نیز برای خرید محصولات جدید این شرکت در اولویت خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج