۶۲۳۱۳۰
۷ نظر
۵۰۴۸
۷ نظر
۵۰۴۸
پ

از «احضار» تا «آن»؛ خود را برای ترسیدن آماده کنید!

با اینكه سالانه ده‌ها نمونه فیلم نازل و سطح پایین در ژانر وحشت ساخته می‌شود‌ اما این ژانر همیشه مشتری‌های ثابت خودش را داشته و اگر بازارش بیش از آنكه هست، پر‌رونق نشده در عوض افت مخاطب چندانی هم نداشته است....

وب سایت همشهری شش و هفت:

با اینكه سالانه ده‌ها نمونه فیلم نازل و سطح پایین در ژانر وحشت ساخته می‌شود‌ اما این ژانر همیشه مشتری‌های ثابت خودش را داشته و اگر بازارش بیش از آنكه هست، پر‌رونق نشده در عوض افت مخاطب چندانی هم نداشته است. با این حال در سال‌های اخیر فیلم‌هایی هم ساخته شده‌اند كه اصول اولیه فیلمسازی را رعایت كرده‌اند و در همین ژانر تبدیل به آثار قابل تامل و حتی پرفروشی شده‌اند. آخرین نمونه این فیلم‌ها بازسازی مینی سریال دو قسمتی «IT» است كه چند هفته پیش به اكران عمومی درآمد و با فروشی بیش از ۵۰۰میلیون دلار به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژانر وحشت تبدیل شد و بسیاری را غافلگیر كرد.

اما این تنها فیلم پرفروش سال‌های اخیر نبوده و همین چند‌ ماه پیش فیلمی مستقل در ژانر وحشت كه اتفاقا نخستین فیلم كارگردانش بود توانست فروش بالایی كسب كند. «برو بیرون/ Get Out» را مدتی پیش در همین صفحه به‌عنوان یكی از فیلم‌های غافلگیركننده سال ۲۰۱۷ معرفی كردیم و حالا به بهانه اكران موفقیت‌آمیز «IT» كه می‌توان آن را آشتی دوباره مردم با فیلم‌های ژانر وحشت در سینما دانست، به سراغ معرفی چند فیلم سرشناس ژانر وحشت در سال‌های اخیر رفته‌ایم. فیلم‌هایی كه به خوبی توانسته‌اند جیغ و داد مخاطبان خود را در سالن‌های سینما و خانه‌ها درآورند.

نفس نكش / Don't Breathe
از «احضار» تا «آن»؛ خود را برای ترسیدن آماده کنید!
«فد آلور» از كارگردان جوان اروگوئه‌ای پس از شكست در بازسازی فیلم كالت «شب مردگان»، در سال ۲۰۱۶ فیلمی ساخت كه خیلی‌ها آن را جبران مافات تمام و كمالی برای اشتباه قبلی او می‌دانند. «Don't Breathe» اكشن ترسناكی است كه داستان بسیار جذابی دارد. سه جوان تصمیم می‌گیرند دست به سرقت از خانه سربازی نابینا بزنند و هزاران دلار پولی را كه در جایی از محل زندگی‌اش پنهان كرده به‌دست آورند.
غافل از اینكه كهنه‌سرباز نابینا خودش را ‌ برای چنین وضعیتی ‌ آماده كرده و خانه‌اش را برای این سه جوان تبدیل به مرداب كشنده‌ای می‌كند. هر چند مشابه این داستان چندین بار به خوبی در سینما تعریف شده و مدل‌های درام و اكشن متفاوتی با محوریت آن روی پرده رفته اما آلور به خوبی توانسته تفاوت‌هایی را در جزئیات داستانش رقم بزند تا تماشاگر تا پایان همراه شخصیت‌ها باشد.
تفاوت‌هایی در نوع مقابله سرباز با آن سه نفر كه به خوبی تصویری از شكارچی و شكار را در ذهن تداعی می‌كند. در حقیقت مهم‌ترین نكته ماجرا اینجاست كه در میانه راه می‌فهمیم داستان فیلم آنقدر هم كه تصور می‌كردیم درباره حمله سه جوان نامرد به خانه یك كهنه‌سرباز نیست و احتمال دارد آنها بی ‌آنكه بدانند پا به قلمرو ممنوعه‌ای گذاشته باشند كه تاوان سنگینی برای‌شان به همراه دارد.
فیلم توانست نظر كم و بیش مثبت منتقدان را به‌دست آورد و با اینكه تنها ۹.۹میلیون دلار هزینه برای ساخت آن شده بود اما در گیشه بیش از ۱۵۵میلیون دلار فروخت تا سود كلانی نصیب سازندگانش شود. جدا از فضا‌سازی‌‌های درست و طراحی سكانس‌های حساب شده بازی بازیگران فیلم هم از نقاط قوت فیلم است. استفن لانگ به خوبی نقش سربازی خسته و بی‌رحم را ایفا كرده و سه بازیگر جوان فیلم، دیلان مینت، جین لوی و دنیل زواتو نیز به درستی از پس نقش‌هایی كه به آنها واگذار شده برآمده‌اند.

بابادوك / The Babadook
از «احضار» تا «آن»؛ خود را برای ترسیدن آماده کنید!
«جنیفر كنت» كارگردان، بازیگر و نویسنده نه‌چندان شناخته شده استرالیایی در سال ۲۰۱۴به سراغ ساخت فیلمی رفت كه از روی كتابی به نام «هیولا» اقتباس شده و خود كنت آن را به نگارش درآورده است. این فیلم ‌ در گیشه ‌ فروش چندان بالایی نداشت و تنها توانست هزینه ساخت خود را با كمی سود درآورد‌ اما مورد استقبال منتقدان و پیگیران جدی سینما قرار گرفت و به‌عنوان یكی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های سال انتخاب شد. نمره این فیلم در سایت ارزش‌گذاری «متاكریتیك» ۸۶از ۱۰۰ است كه نمره‌ای كم سابقه برای یك فیلم سینمایی در ژانر وحشت به شمار می‌آید.
داستان این فیلم از خواندن كتابی به نام بابادوك توسط مادر برای كودك خردسالش آغاز می‌شود. این كتاب مصور داستان شخصیتی هیولا گونه به نام بابادوك است. از فردای شبی كه مادر (با بازی اسی دیویس) كتاب را برای فرزندش ساموئل می‌خواند، ساموئل مدعی می‌شود هیولای داخل كتاب را در زندگی‌اش می‌بیند. مادر در ابتدا این اتفاق را كه باعث مختل شدن زندگی عادی پسرش شده باور نمی‌كند‌ اما كم‌كم نشانه‌هایی در خانه پیدا می‌شود كه نشان از درست بودن حرف‌های پسر بچه می‌دهد. این موضوع زندگی این مادر و پسر را تمام و كمال به هم می‌زند و باعث اتفاقات ترسناكی می‌شود.
از ترفندهای هوشمندانه جنیفر كنت به‌عنوان نویسنده و كارگردان این فیلم كه باعث شده اثرش كار متفاوتی نسبت به باقی آثار همردیف آن باشد پرهیز از نشان دادن خون و خونریزی افراطی و افزایش تعلیق در فضا و اتمسفر فیلم است. به‌عبارت دیگر فیلم طوری ساخته شده كه بیشتر از نشان دادن خشونت بیرونی، ترس را درون شخصیت‌ها و مخاطب خود ایجاد كند. دو نفره بودن خانواده و عدم ‌وجود همسر و پدر نیز باعث شده علاوه بر اینكه مخاطب تمركز بیشتری روی شخصیت‌های اصلی داشته باشد، نگرانی‌اش نیز برای سرنوشت مادر و پسر بیشتر شود. فیلم در بسیاری از جشنواره‌های ویژه فیلم‌های ژانر وحشت نامزد دریافت جوایز اصلی شد.

كلبه‌ای در جنگل/ The Cabin in the Woods
از «احضار» تا «آن»؛ خود را برای ترسیدن آماده کنید!
درست است كه خیلی ها‌ «درو گودگارد» را به‌خاطر نگارش فیلمنامه فیلم تحسین شده «مریخی» اثر ریدلی اسكات یا خلق سریال موفق «Daredevil» می‌شناسند‌ اما او نخستین بار وقتی در سال ۲۰۱۲پشت دوربین كارگردانی رفت، فیلمی در ژانر وحشت ساخت كه می‌توان آن را یكی از بهترین آثار این حوزه در یك دهه گذشته دانست. فیلمی كه در سكانس‌های ابتدایی یك اثر كلیشه‌ای است و ده‌ها مورد شبیه آن ساخته شده اما هر چه داستان فیلم جلوتر می‌رود پیچیدگی‌های‌ روایی تازه‌ای به آن اضافه می‌شود و از ‌ جایی به بعد كمتر تماشاگری می‌تواند حدس بزند كه چه پایانی در انتظار داستان و شخصیت‌های آن است. «The Cabin in the Woods» با آغاز سفر تفریحی چند جوان آغاز می‌شود: هولدن (جسی ویلیامز)، جولز (آناهاتچیسن)، مارتی (فرانك رانز)، كرت (كریس همسورث) و دانا (كریستن كانلی).
این پنج جوان دانشجو سوار بر یك كاروان برای اقامتی چند روزه در یك كلبه به سمت جنگلی دور افتاده می‌روند. وسط راه با مردی روبه‌رو می‌شوند كه پس از اطلاع از مقصد سفرشان آنها را از ادامه دادن راه نهی می‌كند‌ اما این گروه جوان بدون توجه به حرف‌های مرد راه‌شان را ادامه می‌دهند و به كلبه می‌رسند. در بدو ورود به‌نظر همه‌‌چیز عادی می‌آید و حرف‌های مردی كه وسط راه دیده بودند هم غیرواقعی‌ اما كم‌كم آنها به‌وجود افرادی در آنجا پی می‌برند كه به‌نظر بسیار خطرناك هستند.
احتمالا از اینجا به بعد مخاطب انتظار دارد یك سری آدمخوار عجیب و غریب یا بیمار روانی به این بچه‌ها حمله كنند و داستانی مثل بسیاری از فیلم‌های ترسناك دیگر شكل بگیرد اما ماجرا پیچیده‌تر از آن است كه مخاطب تصور می‌كند، به‌خصوص وقتی شخصیت‌های فیلم و مخاطبان همزمان متوجه می‌شوند داخل خانه و اطرافش پر از دوربین‌های امنیتی است. فقط كاش گودگارد به‌عنوان كارگردان و جاس ودون به‌عنوان فیلمنامه‌نویس همان‌قدر كه سعی كردند داستان متفاوتی در ژانر وحشت روایت كنند برای خلق شخصیت‌های بهتر و چند بعدی‌تر هم تلاش می‌كردند تا اثری كه ساخته‌اند چندین پله بالاتر از چیزی كه هست قرار بگیرد. با این حال تفاوت‌های داستانی تا حدود زیادی جور بسیاری از نقطه ضعف‌ها را كشیده است.

احضار / The Conjuring
از «احضار» تا «آن»؛ خود را برای ترسیدن آماده کنید!
جیمز وان در سال‌های ۲۰۱۳و ۲۰۱۶قسمت‌های اول و دوم فیلم «The Conjuring» را ساخته و به‌زودی قسمت سوم این فیلم هم ساخته خواهد شد. سری فیلم سودآوری كه دو قسمت اول آن در مجموع نزدیك به ۶۴۰میلیون دلار در گیشه فروخته‌اند و جزو پرفروش‌ترین آثار ژانر وحشت تاریخ به شمار می‌آیند و احتمالا پس از ساخت قسمت سوم این مجموعه تبدیل به پرفروش‌ترین سه گانه تاریخ سینما در ژانر وحشت خواهد شد. با اینكه در هر دو فیلم چند قربانی وجود دارد، اما در اصل شخصیت‌های اصلی این دو فیلم زوجی هستند كه به‌كار احضار ارواح مشغول هستند. اد وارن (پاتریك ویلسون) و لورین (ورا فارمیگا) دو متخصص احضار ارواح و حل مشكلات ماورا طبیعی هستند. آنها در دو قسمت «The Conjuring» با دو پرونده روبه‌رو می‌شوند كه زندگی‌شان را دستخوش تغییر می‌كنند.
دو پرونده‌ای كه در آنها با ارواحی قدرتمند و سرسخت روبه‌رو می‌شوند. ارواحی كه به سادگی نمی‌توان آنها را به زانو در آورد. در قسمت اول خانواده پرون كه پنج دختر دارند در خانه‌ای بزرگ و قدیمی گرفتار روح قدرتمندی می‌شوند كه خانه را در كنترل خود دارد و در قسمت دوم خانم هاجسون متوجه می‌شود شیطان روح دخترش را تسخیر كرده و درحالی‌كه كسی حرف او را باور نمی‌كند سر و كله اد و لورین وارن پیدا می‌شود و با ضبط كردن صداهای خانه متوجه می‌شوند حرف‌های خانم هاجسون درست است و كمك به او را آغاز می‌كنند. ولی این بار اد و لورینكاری به‌مراتب وظیفه سخت‌تر و خطرناك تری از قسمت اول پیش رو دارند. استفاده درست از موسیقی و طراحی سكانس‌های دلهره‌آور از اصلی‌ترین ویژگی‌های جذابیت فیلم‌های «The Conjuring» است. جیمز وان كه سازنده نخستین قسمت از سری فیلم مطرح و شناخته شده «اره» است، با «The Conjuring» توانست بار دیگر خود را احیا كند. بسیاری از منتقدین معتقدند سری فیلم‌های «The Conjuring» موفق‌ترین آثار بعد از «جن‌گیر» در ایجاد وحشت و ترس بدون خون و خونریزی‌اند.

او تعقیب می‌كند / It Follows
از «احضار» تا «آن»؛ خود را برای ترسیدن آماده کنید!
یك فیلم ترسناك دیگر كه با خشونت و خون و خونریزی‌های عجیب و غریب چندان میانه‌ای ندارد و بیشتر ترس درونی را به جان شخصیت‌ها و مخاطبانش می‌اندازد. تا به حال شده یك شب تاریك و در یك كوچه خلوت احساس كنید كسی پشت سرتان در حال راه رفتن است؟ انگار كه یكی تعقیب‌تان می‌كند. خب! معمولا در این حالت همه یك نظر برمی‌گردند و عقب‌شان را نگاه می‌كنند و اگر خبری نبود با ترس مختصری قدم‌های‌شان را سریع‌تر بر می‌دارند تا به یك مكان عمومی برسند. حالا شما تصور كنید این احساس را نه در ساعات پایانی شب و در یك كوچه خلوت بلكه در جای‌جای زندگی‌تان داشته باشید. انگار یكی مدام در حال تعقیب شماست و احتمالا می‌خواهد یكهو و در یك لحظه غافلگیر‌كننده حساب‌تان را برسد. موقعیت ترسناك و روی اعصابی است. درست است؟
دیوید رابرت میچل در سومین تجربه سینمایی‌اش، سال ۲۰۱۴ فیلم «It Follows» را با همین موضوع ساخته است. فیلم كم هزینه‌ای كه تنها دو میلیون برای ساخت آن صرف شد اما مورد توجه بسیاری از منتقدان و علاقه‌مندان سینما قرار گرفت. دختر جوانی به نام آنی مارشال زندگی بی‌دغدغه‌ای دارد تا اینكه یك شب اتفاق وحشتناكی برایش رخ می‌دهد. او وقتی به هوش می‌آید خودش را به یك صندلی بسته شده می‌بیند و پس از مدتی توسط یك ناشناس جلوی خانه‌اش رها می‌شود. آنی درست از لحظه‌ای كه در بیمارستان دوباره به هوش می‌آید احساس می‌كند یك نفر در حال تعقیب اوست، شخصی كه نه او می‌بیندش و نه اطرافیانش. این موقعیت آنی را در وضعیت بغرنجی قرار می‌دهد. او سعی می‌كند با كمك دوستانش از این وضعیت خلاص شود، اما اوضاع آنطور كه فكر می‌كند پیش نمی‌رود و آنها درگیر ماجراهای ترسناك‌تری می‌شوند. میچل به خوبی توانسته با استفاده از صداهای عجیب و غریب و موقعیت‌هایی واقعی ترس را در طول فیلم خود جاری كند و این برگ برنده فیلم اوست. میكا مونرو، دنیل زواتو و گایر گیلچرست بازیگران اصلی این فیلم هستند.

آن / IT
از «احضار» تا «آن»؛ خود را برای ترسیدن آماده کنید!
كمتر كسی است كه سینما یا ادبیات را به شكل جدی دنبال كند و نام استیفن كینگ را نشنیده باشد. یكی از مطرح‌ترین رمان‌نویسان معاصر كه تخصص ویژه‌ای در نوشتن آثار جنایی و وحشت دارد. كینگ در زندگی‌اش چندین كار منحصر به فرد انجام داده كه یكی از آنها نوشتن طولانی‌ترین رمان وحشت تاریخ ادبیات با نام «IT» است. چهار سال پس از انتشار و فروش فوق‌العاده این رمان شبكه «ABC» تصمیم گرفت مینی سریالی دو قسمتی از این كتاب بسازد. این مینی سریال ۱۸۷ دقیقه‌ای در سال ۱۹۹۰ روی آنتن رفت و توانست با ۱۷میلیون مخاطب برای قسمت اول و ۱۹ میلیون مخاطب برای قسمت‌ دوم ركوردی ماندگار در تعداد مخاطبان یك مینی سریال تلویزیونی از خود به جا بگذارد. امسال و پس از ۲۷سال، « اندی موسچیتی» كارگردان آرژانتینی به سراغ ساخت نسخه سینمایی این فیلم رفته و اثری خلق كرده كه توانسته عنوان ركورد پربیننده‌ترین فیلم تاریخ سینمای وحشت را پس از سال‌ها از دستان فیلم «جن گیر» خارج كند. این فیلم داستان نوجوانانی است كه پس از گم شدن چند بچه در شهرشان تصمیم به گشودن راز این اتفاق می‌گیرند. تصمیمی كه باعث می‌شود با دلقكی ترسناك و قدرتمند مواجه شوند و زندگی‌شان دستخوش تغییرات عجیب و خطرناكی شود. در اصل رمان دو بخش مجزا دارد؛ دوران نوجوانی و دوران بزرگسالی این بچه‌ها پس از ۲۷سال.

فیلم «IT» به بخش ابتدایی رمان می‌پردازد. از آنجا كه این فیلم با اقتباس از یك اثر ادبی موفق ساخته شده خیلی‌ها به موفقیت فیلم از نظر داستان‌پردازی امید داشتند و حضور كری فوكونوگا به‌عنوان یك فیلمنامه نویس قابل اعتنا این امیدها را چندین برابر كرد. حالا نتیجه فیلم از هر لحاظ موفق شده، هم به فروش بسیار خوبی رسیده و هم درنظر منتقدان اثر قابل ‌قبولی در این حوزه لقب گرفته است. بیشترین تعریف هم نصیب كارگردانی و موسیقی فیلم شده. بدون شك با این میزان موفقیت از الان باید ساخت قسمت‌های دیگری از این فیلم را قطعی دانست. جیئدن لیبرهر و بیل اسكارسگارد بازیگران اصلی این فیلم سینمایی‌اند.

شوم / Sinister
از «احضار» تا «آن»؛ خود را برای ترسیدن آماده کنید!
اسكات دریكسون كه سال گذشته فیلم پرفروش «دكتر استرنج» را روی پرده سینماها داشت، در سال ۲۰۱۲فیلم «Sinister» را در ژانر وحشت ساخت كه مورد توجه زیادی قرار گرفت. با اینكه بسیاری از ویژگی‌های اصلی«Sinister» كلیشه‌های معمول سینمای وحشت بودند، اما به‌دلیل استفاده درست از آنها و البته پایان غافلگیركننده و هولناكی كه دارد نقدهای مثبتی دریافت كرد. البته برای علاقه‌مندان سینما حضور بازیگر سرشناسی مثل ایتان هاوك هم می‌تواند كنجكاوی زیادی برای دیدن فیلم ایجاد كند. «Sinister» داستان نویسنده‌ای جنایی به نام اسوالد ادیسون (ایتان هاوك) است كه برای نوشتن رمان جدیدش درباره یك حادثه واقعی همراه با خانواده‌اش به خانه‌ای می‌رود كه جنایت در آن اتفاق افتاده. ادیسون در آن خانه با جعبه‌ای پر از فیلم‌های هشت میلی‌متری مواجه می‌شود كه گمان می‌كند دیدن آنها به طراحی و نگارش داستانش كمك خواهد كرد. آن فیلم‌ها داستان به قتل رسیدن خانواده‌ای را به‌دست فرزند كوچك‌شان روایت می‌كنند. اسوالد كه حسابی از دیدن فیلم‌ها جا خورده آنها را می‌سوزاند‌، اما پس از این كار كم‌كم اتفاقات عجیب و غریبی در خانه‌اش می‌افتد.
او برای اینكه خطری خانواده‌اش را تهدید نكند خانه‌شان را عوض می‌كند‌ اما به‌نظر فایده‌ای ندارد و موجود شومی كه دختر كوچك او را تسخیر كرده كمر به نابودی خانواده اسوالد می‌بندد. فیلم پر از لحظه‌های غافلگیركننده و البته یك شخصیت شیطانی بسیار ترسناك است كه حربه اصلی فیلم‌های ژانر وحشت برای ترساندن مخاطب است. انصافا هم صحنه‌های ترسناك در فیلم كم نیستند. هر چند «Sinister» می‌توانست بسیار بهتر از این چیزی كه هست باشد، اما محصول نهایی با همه ایرادت داستانی باز هم یك سر و گردن بالاتر از اكثر آثار ساخته شده در این ژانر قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۵در نبود كارگردان و بازیگران اصلی قسمت دوم «Sinister» هم ساخته شد، اما اصلا نتوانست در حد و اندازه قسمت اول باشد و احتمالا پرونده این داستان با همین دو فیلم بسته شده و «شوم» تبدیل به سه گانه نخواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرجان

      برو بابا،من فیلم it رو چند هفته پیش نگاه کردم،نه تنها ترسناک نبود که بعضی جاهاش مسخره و بچگانه بود،بیشتر بدرد بچه مهدکودکیا میخوره این فیلم،کلا هیچ فیلمی تاحالا نتونسته منو بترسونه،هرچی فیلم ترسناک دیدم بیشتر برام مسخره بوده تا ترسناک

    • بدون نام

      مرجان جون شما بهتره اصلا حرف نزنی
      اگه به حرف باشه که منم میتونم بگم نمیترسم
      فیلم it هیجان انگیز بود نه ترسناک
      ولی شیوه فیلمبرداری اش و اون سکانس اول که بارون میومد واقعا عالی بود
      بدم میاد بعضیا که سواد ندارن میان حرف میزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول به جوابت

    • مرجان

      یعنی چه؟ وقتی میان میگن فیلم it ترسناکه مابه هوای اینکه میخوایم فیلم ترسناک ببینیم میریم نگاه میکنیم،کجا گفتن فیلمش هیجان انگیزه؟ خودتم داری میگی فقط سکانس اولش خوب بوده،فیلمش مال بچه های دبستانیه،درثانی من حرف الکی نمیزنم،میخوای باور کن میخوای نکن ولی هیچ فیلمی تا حالا یه ذره ام نتونسته منو بترسونه،نه جن گیر نه طالع نحس نه احضار نه هیچکدوم دیگه،بیشتر برام خنده دار بودن تا ترسناک

    • بدون نام

      conjuring از همه بهتره چون به گفته خودشون واقعی هم بوده آدمو بیشتر میترسونه

    • بدون نام

      عزیزم من گفتم فقط سکانس اول خوب بود؟
      گفتم از سکانس اول میشه فهمید چه قدر عالیه فیلمش
      شما برو فیلم اره رو ساعت دو شب ببین بعد بیا بگو هیچکدوم از فیلم های ترسناک منو نمیترسونه
      راستی وقتی منتقد ها میگن این فیلم عالیه نظر بقیه برام مهم نیست

    • پری

      مرجان جون من با شما دعوا ندارم فقط میخواستم بگم شما نباید اونجوری در مورد این فیلم صحبت میکردی خب مشخصه به طرفداراش بر میخوره عزیزم
      خواهش میکنم سعی کن دیگه درباره این فیلم و یا هر فیلم دیگه ای اینجوری نظر ندی ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج