۶۲۳۹۴۷
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

خبرهایی از جشنواره حقیقت،اتمام تدوین فیلم منیژه حکمت، «در انتظار آدولف» در تماشاخانه ایرانشهر و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرهایی از جشنواره حقیقت،اتمام تدوین فیلم منیژه حکمت، «در انتظار آدولف» در تماشاخانه ایرانشهر و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

فیلم مستند بلند «دنیای شفاف» Transparent World به کارگردانی «واختانگ کوتسف گاباشویلی» مستندساز گرجستانی، در بخش «مسابقه بین‌الملل» یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۸۲ دقیقه‌ای که تولید سال ۲۰۱۷ کشور گرجستان است، آمده: «این فیلم درباره‌ی یک جوان معلول است که دنیای شفاف او عکاسی و فیلمبرداری است. پدرش خود را مقصر بیماری پسرش می‌داند و برای کمک به او بیشترین تلاش را دارد تا جای خود را در جامعه پیدا کند. پدر فیلمبرداری، کارگردانی و تدوین را به پسر آموزش می‌دهد...»

«واختانگ کوتسف گاباشویلی» فیلمنامه‌نویس، مدیر فیلمبرداری، تدوینگر، صداگذار و کارگردان سینمای گرجستان، فارغ‌التحصیل مدرسه دولتی فیلم گرجستان و دانش‌آموخته‌ی رشته فیلم و تلویزیون از دانشگاه مونیخ آلمان است. در کارنامه فیلمسازی او، ساخت آثاری چون سیب برای مردان (۱۹۹۸)، پرتره داخلی فراموش‌شده (۲۰۰۶)، مدرسه زندگی (۲۰۱۱)، سینمای من (۲۰۱۴)، تصور کنید (۲۰۱۶) به چشم می‌خورد.

اتمام تدوین فیلم منیژه حکمت

تدوین فیلم "جاده قدیم" به کارگردانی و تهیه کنندگی منیژه حکمت به پایان رسید.

تدوین جاده قدیم توسط مصطفی خرقه پوش انجام شد و با اتمام آن وارد بخش جدیدی از مراحل فنی خود می‌شود.

این فیلم بعد از زندان زنان ،سه زن و....... پس از چندسال تحقیق و بررسی روی فیلمنامه ، جلوی دوربین رفته است.

داستان زندگی جانبازی که ۳۰ سال نخوابیده است!

«بی‌خوابی» ساخته «حمید سلیمیان»، مستندی با موضوع بی‌خوابی یک جانباز جنگ تحمیلی است که متقاضی شرکت در بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی جشنواره سینماحقیقت شده است.

در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۵۲ دقیقه‌ای آمده است: «آقا رجب جانباز سال‌های دفاع مقدس در حالی از جنگ برگشت که ترکشی به سرش اصابت کرده بود. او سی سال است نه شب‌ها و نه روزها نخوابیده و سال‌هاست که با این مشکل زندگی می‌کند...»

عوامل تولید مستند «بی‌خوابی» عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: حمید سلیمیان؛ پژوهشگر، دستیار کارگردان و عکاس: افسانه حسینی‌نژاد؛ فیلمبردار: سیدمحسن حسینی؛ صدابرداران: داوود رضا قلی‌پور و مهرداد کبیری؛ صداگذار: مهرداد جلوخانی؛ تدوینگران: حمید سلیمیان و عطیه حسینی‌نژاد؛ مدیران تولید: عباس خدادادی و علیرضا کفایتی؛ تهیه شده در: شبکه افق سیما

حمید سلیمیان متولد سال ۱۳۵۶ در تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی نمایش از دانشگاه آزاد است. ساخت ۹ فیلم کوتاه داستانی و مستند و یک فیلم سینمایی به نام گمشده در بهشت (پاپانوئل‌) در کارنامه فیلمسازی وی به چشم می‌خورد.

۱۱۸ فیلم مستند تاریخی متقاضی شرکت در جشنواره سینماحقیقت شدند

با پایان مهلت ارسال فیلم به دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، کارگردانان ۱۱۸ فیلم مستند تاریخی متقاضی شرکت در این جشنواره شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، ساخت فیلم در ژانر مستند تاریخی و میراث فرهنگی همواره از دغدغه‌های مستندسازان سینمای ایران بوده و امسال نیز حدود ۱۴ درصد آثار مستند ارسالی به دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت، مستندهای تاریخی هستند.

برپایه‌ی این گزارش، از جمع ۱۱۸ اثر مستند تاریخی ارائه شده به دبیرخانه جشنواره، ۵۷ فیلم مستند کوتاه (تا ۴۵ دقیقه) و ۶۱ فیلم مستند بلند (بالای ۴۵ دقیقه) هستند.

برخی از این فیلم‌های مستند عبارتند از: در جستجوی خانه خورشید (مهدی باقری)، پسر ویشتاسب (عباس صاحب)، رزم‌آرا یک دوسیه مسکوت (احسان عمادی)، بلندی‌های تات‌نشین (رهبر قنبری)، ترور سرچشمه (محمدحسین مهدویان)، وه انتیوک شاپور (سودابه مجاوری)، تخت طاووس (مهدی نقویان)، تا مشروطه (مهدی فرقانی)، به سبک تهران (هادی آفریده) کهگیلویه در گذر شن‌های زمان (امید عبدالهی)، ادوارد (محمدباقر شاهین)، نقطه امید (امیرحسین خلیلی)، دست‌های خالی (جمشید بیات‌ترک)، دوران سکوت و بلوا (داریوش نیکبخت)، مسجد سلطانی تهران (عباس صالح مدرسه‌ای)، نامه‌های یک جاسوس نفتی (مهدی افشارنیک)، فدائیان خلیج‌فارس (هوشنگ صالحی‌پور)، ورس (جواد وطنی)، تهران هنوز پایتخت ایران است (شهروز توکل)، یک سر هزار سودا (سامان صالحی، مجید کلانتر)، طهرون (میلاد طاهری‌نوری)، دل تاریخ (زین‌العابدین نصیری)، صادره از تهران (الهام حاتمی)، یک میدان، چهارونیم پرده (سینا خان‌محمدی)، دشت مرو (سیدعلی غمخواری)، تکاب سرزمین سیاحت (سیدعلیرضا رضویان)، تخت‌رستم، گذرگاه تاریخ (حسین ریاحی)، دیوارهای خاموش (سعید خدارضایی)، سردرهای تاریخی تهران (امید غریبی)، قز قلعه (مظاهر سبزی‌پور)، پری‌خوانی (معصومه کیانی)، کنسرسیوم (ضیاء حاتمی)، به سوی بهانگر (منصور فروزش)، موزه‌هایی در باد (منصور سرتیپی)، و...

بدیهی است که نمایش هر یک از فیلم‌های یادشده در جشنواره سینماحقیقت، منوط به آرای هیات انتخاب بخش مسابقه ملی جشنواره است.

«در انتظار آدولف» آماده اجرا در تماشاخانه ایرانشهر می‌شود

علی‌رضا کوشک جلالی با نمایش «در انتظار آدلف» به نویسندگی ماتیو دلاپورته و الکساندر دلا پتلیر از روز یکشنبه ۲۱ در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی به صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، نمایش «در انتظار آدولف» به نویسندگی ماتیو دلاپورته و الکساندر دلا پتلیر و کارگردانی علی‌رضا کوشک جلالی با بازی اشکان خطیبی، آناهیتا درگاهی، رضا مولایی و حسین امیدی که این روزها خود را برای اجرا آماده می کند، از روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی به صحنه می‌رود.

در خلاصه این نمایش چنین آمده است: در یک مهمانی دوستان عزیزتر از جان، بیان «یک شوخی بی‌مزه» باعث می‌شود تا قبرها شکافته شوند و ارواح خبیثه شروع به‌ رژه رفتن کنند. در طی بحث‌ها ماسک‌های «تفاهم و دوستی» بی‌رحمانه بر زمین می‌ریزند. موقعیت‌های ابزورد و گروتسک، همراه با آتشفشانی از دیالوگ‌های گزنده و بی‌نظیر که یادآور سنت کمدی‌های انتقادی/ اجتماعی فرانسه است، ازجمله مولیر، بخصوص یاسمینا رضا، با ضرب‌آهنگ نفس‌گیری نمایش را به جلو می‌برند و ما را به هزارلای افکار شیطانی روشنفکران نئاندرتال نزدیک می‌کند. فرانسویان در ژانر «طنز گزنده اجتماعی» در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند.
نشست خبری دومین دوره جشنواره بین المللی «چهل چراغ» در پاریس برگزار می‌شود

اولین نشست خبری دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم و عکس «چهل چراغ» با موضوع امام حسین (ع) طی روزهای آتی در پاریس برگزار می شود.

به گزارش ستاد خبری جشنواره بین المللی چهل چراغ، در این نشست خبری مجتبی امینی؛ دبیر جشنواره با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران فرانسوی دیدار خواهد کرد. این نشست اعلام آغاز به کار دبیرخانه بین الملل جشنواره بوده و در این جلسه فراخوان بخش بین‌الملل جشنواره نیز منتشر خواهد شد.

دومین دوره جشنواره بین المللی «چهل چراغ» فروردین ماه سال آینده با حضور هنرمندان داخلی و بین المللی برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج