جاباما
۶۲۴۵۴۳
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

دستور سخنگوی دولت درباره رفتگر پاکدست

روزنامه ایران همزمان با انتشار گزارشی از سرگذشت غم‌انگیز «رفتگر نیمه‌شب‌های کرج»، دیروز شاهد موجی از احساسات مردم مهربان و نیکوکار کشورمان همراه با پیام‌هایی پرشور و امید بودیم. تلفن‌های گروه حوادث و سایر بخش‌ها دائم زنگ می‌خورد و مردم برای یاری رساندن به مرد گرفتار اعلام آمادگی کردند. زوج نیکوکار کرجی که تا کنون ده‌ها زندانی را آزاد کرده‌اند نیز برای آزادی وی اعلام آمادگی کردند.

روزنامه ایران همزمان با انتشار گزارشی از سرگذشت غم‌انگیز «رفتگر نیمه‌شب‌های کرج»، دیروز شاهد موجی از احساسات مردم مهربان و نیکوکار کشورمان همراه با پیام‌هایی پرشور و امید بودیم. تلفن‌های گروه حوادث و سایر بخش‌ها دائم زنگ می‌خورد و مردم برای یاری رساندن به مرد گرفتار اعلام آمادگی کردند. زوج نیکوکار کرجی که تا کنون ده‌ها زندانی را آزاد کرده‌اند نیز برای آزادی وی اعلام آمادگی کردند.

در این گزارش تکان دهنده به روایت زندگی عجیب مرد جوانی به‌ نام «جعفر باقری»، رفتگر پیمانکار شهرداری کرج پرداختیم؛ او که طی 6 ماه، سه بار در حال کار، کیف‌های حاوی پول نقد، طلا و جواهرات را در خیابان‌ها یافته و بی‌آنکه وسوسه شود، آنها را به صاحبانشان بازگردانده بود. اما سحرگاه 18 مهر 94، هنگامی که در حال جاروکردن خیابانی در منطقه 11 شهرداری کرج - کلاک - بود متوجه شد جوی آب توسط درختی شکسته مسدود شده است. او بلافاصله برای برداشتن تنه درخت دست به کار شد غافل از اینکه سیم برق پاره‌ای در جوی آب افتاده است و ناگهان مرد جوان دچار برق‌گرفتگی، سوختگی و شکستگی شدید شد. دقایقی بعد هم رفتگر نیمه‌جان در تماس همکارانش با اورژانس، با همان لباس‌های نارنجی به بیمارستان انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت اما افسوس که هیچ‌کس حاضر به پرداخت هزینه‌های درمان مرد نگون‌بخت و درستکار نشد.

با این حال و پس‌ از بهبود نسبی و به‌دلیل مشکلات جسمی نتوانست به محل کارش برگردد و پیمانکار شهرداری هم با او قطع همکاری کرد. حالا او مانده بود با میلیون‌ها تومان بدهکاری و نگاه‌های سنگین صاحبخانه و هزینه‌های درمان خود و معیشت خانواده‌اش و البته آلبومی از عکس‌های یادگاری مسئولان شهر با او.سرانجام «جعفر» که با حقوق ماهانه ۸۰۰ هزار تومانی، امید به آینده‌ای روشن داشت، به‌خاطر دریافت نکردن ۲۱ ماه حقوق و نپرداختن ۱۶ ماه اجاره خانه با شکایت صاحبخانه‌اش بازداشت شد. اما چند روز بعد و به‌دنبال انتشار ماجرای تلخ زندگی‌اش، ورق برگشت و زندگی روی خوش خود را به مرد پاکدست، همسر و دو فرزندش نشان داد.

پیگیری سخنگوی دولت

صبح دیروز از دفتر دکتر «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت، تماسی با گروه حوادث برقرار و اعلام شد با دستور وی، مقرر شد بدهکاری مرد گرفتار پرداخت شود.

از سوی دیگر «حاجی رضا شاکرمی» دادستان عمومی و انقلاب البرز نیز با اطلاع از سرنوشت رفتگر پاکدست، دستور انتقال وی به دفتر دادستانی را صادر کرد تا وضعیت وی خیلی سریع مورد رسیدگی قرار گیرد. این در حالی بود که موج تماس‌های مردمی نیز تا عصر دیروز همچنان ادامه داشت و ده‌ها نیکوکار برای آزادی وی اعلام آمادگی کردند.

«جعفر» - ۳۸‌ساله - دیروز خسته و غمگین در برابر دادستان کرج قرار گرفت و در حالی که چشمانش پر‌از اشک بود گفت: «تمام این چند شب که بازداشت بوده‌ام، فقط خدا را صدا زدم و می‌دانستم که پروردگار مهربانم صدای من و خانواده‌ام را می‌شنود. نمی‌گویم در این چند شبانه‌روز به من چه گذشت. در روزهایی که هیچ‌کس مرا نمی‌شناخت دلم از آنهایی شکست که تا چند وقت قبل برای گرفتن عکس‌ یادگاری با من سر و دست می‌شکستند اما افسوس که خیلی زود و در اوج تنگدستی فراموشم کردند. برای یک مرد و پدر بسیار تلخ است که حکم تخلیه خانه‌اش صادر شده باشد و همسر و فرزندانش را در خواب از خانه بیرون کنند. من دستم خالی است و قلبم از فرط رنج و ناراحتی، زخم خورده و شکسته است. اما هنوز هم بر اعتقادم پایبندم. چرا که اگر در همین لحظه باز هم خداوند مرا امتحان کند و کیف پولی پیدا کنم، بی‌هیچ‌کم و کاستی آن را به صاحبش بر می‌گردانم و لحظه‌ای هم تردید نمی‌کنم.»

حاجی‌رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز نیز پس از شنیدن اظهارات مرد جوان، دستور قبول ضمانت برای آزادی رفتگر درستکار را صادر کرد و پس از هماهنگی حوزه دادستانی با صاحبخانه وی، مهلتی چهار روزه به این مرد دربند داده شد.

واکنش رئیس شورای شهر کرج

محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج نیز اعلام کرد: به محض اطلاع از این موضوع و مطالعه گزارش، یکی از همکارانم را مسئول پیگیری مشکلات رفتگر بدهکار کرده‌ام. همچنین از آنجا که کارکنان مجموعه شهرداری دارای بیمه مسئولیت هستند، حتی با وجود تأخیر، باید شهرداری لایحه‌ای به شورا تقدیم کند تا خسارت از محل بیمه پرداخت شود و در صورت قصور شهرداری حتی در صورت نبود قرارداد بیمه از محل بودجه طبق قانون خسارت‌ها پرداخت می‌شود.

همچنین حسین محمدی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرج با ابراز تأسف از وقوع این ماجرا گفت: روز چهارشنبه - امروز - در صحن علنی شورای شهر کرج با حضور شهردار این موضوع که عواطف مردم شهر را جریحه‌دار کرده است، بررسی خواهد شد تا موضوع خیلی سریع حل شود.

از صبح دیروز و به‌دنبال انتشار این گزارش، بارها نمایندگان شهرداری، شرکت پیمانکار و خبرنگاران استان البرز با تلفن همراه وی تماس گرفته و به خانه مرد رفتگر مراجعه کردند. این در حالی است که چند رفتگر دیگر با ارائه مدارک و اسنادی نسبت به بی‌توجهی پیمانکار مذکور شهرداری شکایت کرده و شرایط مشابه خود را بازگو کرده‌اند که طی روزهای آتی گزارش‌های مربوطه نیز منتشر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا نگه دار این مرد شریف باشه . نمیدونم چرا تو اخبار حتی برا نمونه یه پیمانکار حسابی ندیدیم! همشون یه چیزشون هست!

    • بدون نام

      خیلی خوشحال شدم..باید شرایط این مرد رو درک کرد..هرکس به این رفتگر کمک کرده یعنی دمش گرم انگار ده بار رفته مکه

    • بدون نام

      خدایا هیچ کس شرمنده اهل وعیالش نشه امین یارب العالمین

    • بدون نام

      خدا خیر و برکت و سلامتی به این بزرگ مرد بده .

    • بدون نام

      باید پیمانکار مربوطه توبیخ شود وکار از وی گرفته شود تا عبرت دیگر ان

    • ناجی

      دراین مملکت بایدمردتاقهرمان شوی...

    • علی

      همش تقصیر شهرداری وپیمانکاریه خدا لعنتشون گنه

    • مریم فراهانی

      سلام یعنی ایشون آزاد شدن و بدهیشون پرداخت شده؟ اگر نه چطور می تونم به ایشون کمک کنم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج