۶۲۴۷۸۵
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

وزیر علوم را نخبگان کشور نمی‌شناسند

انتقادات از منصور غلامی وزیر جدید علوم به پیش از معرفی وی به مجلس محدود نماند و حتی در آستانه شروع به کار وی چهره‌های شاخص جامعه دانشگاهی از دولت بابت این انتخاب گلایه دارند. حتی خود روحانی که از این مساله آگاه بود، در جلسه رأی‌اعتماد ضروری دانست که توضیح دهد تعامل کرده نه معامله.

روزنامه آرمان: انتقادات از منصور غلامی وزیر جدید علوم به پیش از معرفی وی به مجلس محدود نماند و حتی در آستانه شروع به کار وی چهره‌های شاخص جامعه دانشگاهی از دولت بابت این انتخاب گلایه دارند. حتی خود روحانی که از این مساله آگاه بود، در جلسه رأی‌اعتماد ضروری دانست که توضیح دهد تعامل کرده نه معامله.
احمد نقیب‌زاده، استاد دانشگاه که با این انتخاب روحانی مخالف است، اعتقاد دارد تعامل و معامله چندان تفاوتی ندارد و روحانی در انتخاب غلامی به خواسته‌های جامعه دانشگاهی بی‌توجه بوده است.
جامعه دانشگاهی
احمد نقیب‌زاده در خصوص رویکرد روحانی در جلسه رأی‌اعتماد به غلامی با هدف اقناع جامعه‌دانشگاهی گفت: روحانی وزیری را معرفی كرد كه جامعه دانشگاهی و به‌عبارتی نخبگان كشور او را نمی‌شناسند و بعضا قبول ندارند. به همین خاطر نگران هستند و این نگرانی حتما كار و فكر آنها را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. به همین خاطر است كه روحانی احساس ضرورت كرده برایشان توضیح دهد. به‌هرحال در مساله انتخاب وزیر با دانشگاهیان خیلی بد رفتار شده است. این استاد دانشگاه در توضیح چگونگی انتخاب وزیرعلوم گفت: باید صلاح و مشورتی با دانشگاهیان كرده و چهره‌ای را انتخاب می‌كردند كه مقبولیت عام دارد یا اكثریت با او موافق هستند، اما این كار را نكردند.
اگر فردی مثل فرجی‌دانا معرفی می‌شد، این انتقادات شكل نمی‌گرفت و این ضرورت نیز احساس نمی‌شد كه آقای روحانی توضیح دهد كه تعامل كرده است یا معامله. او با تاکید بر اینکه روحانی قصد داشت مقبولیت غلامی بین دانشگاهیان را افزایش دهد، خاطرنشان کرد که اظهارات وی در تغییر نگاه دانشگاهیان اصلا موفق نبود. نقیب‌زاده اصلی‌ترین نگرانی در مورد غلامی را برخورد سیاسی با دانشگاه دانست و ادامه داد: از هر طرف با مقاصد و اغراض سیاسی دانشگاه را تحت فشار قرار می‌دهند و این برای ما نگران‌كننده است. در دوره احمدی‌نژاد واقعا دانشگاه را از هم پاشاندند. تمام اختیارات را از اساتید و دانشجویان گرفته و خودشان دانشجو و استاد وارد كردند.
در نتیجه اكنون سطح علمی دانشگاه بسیار نزول كرده است. اگر این روند ادامه یابد، به‌زودی دانشگاه‌های جهان از شناسایی مدارك ایران خودداری می‌كنند. قبلا مدارك دانشگاه تهران خیلی سریع مورد پذیرش قرار می‌گرفت، اما اكنون مثل كشورهای كمونیست با ما رفتار می‌كنند. اگر این روند ادامه یابد، وضع از این نیز بدتر خواهد شد و به سمتی می‌رویم كه اصلا مدارك دانشگاه‌های ایران را قبول نداشته باشند.
رضایت دانشگاهیان
این استاد دانشگاه در ادامه انتقادات از روحانی با اشاره به‌دلیل عدم‌انتخاب مقبول از سوی روحانی بیان کرد: نمی‌گذارند كه او كار خود را كند. چه اقدام مناسبی می‌تواند انجام دهد وقتی در كار او دخالت می‌كنند. جالب است كه رضایت دانشگاهیان اصلا برایشان مهم نیست. این بی‌اعتنایی نسبت به جامعه دانشگاهی پیامدهای خیلی منفی خواهد داشت. نمی‌دانم چرا به این نكته توجه نمی‌كنند. در جامعه ما كه رضایت مردم مهم است باید رضایت جامعه دانشگاهی، یعنی نخبگان، در اولویت قرار بگیرد. نقیب‌زاده در پاسخ به سوالی در مورد باور روحانی به معرفی وزیر علوم مقبول دانشگاه پاسخ داد: روحانی به وعده‌های انتخاباتی خود ایمان ندارد و شاهدیم كه ذره‌ذره از مواضع سیاسی خود عقب‌نشینی می‌كند. او در مورد انتظارات جامعه دانشگاهی از وزیر علوم جدید گفت: اكنون دانشگاهیان در مقابل عمل انجام‌شده قرار گرفته‌اند، لذا باید صبر كنند و ببینند كه در عمل چه چیزی از این اتفاق حاصل می‌شود. چاره‌ دیگری نیست.
دانشگاهیان كه نمی‌توانند تظاهرات كنند یا اقدامی شبیه به آن. نارضایتی آنها درونی و قلبی است. ضمن اینكه آنها نیز با وزیر شدن غلامی نتیجه خوبی نخواهند گرفت. او ادامه داد: حرف‌های روحانی این نارضایتی را از بین نمی‌برد، چون تاثیری در عمل ندارد. معامله كرده است یا نه، فرقی ندارد. بالاخره وزیری را برگزیده كه مطلوب دانشگاهیان نیست. به هر صورت ما در این سال‌ها در دانشگاه انتخاب‌های عجیب و غریب زیادی دیدیم. مثلا آقای احمدی‌نژاد آن آقای زاهدی را كه اصلا قبولش نداشتیم، وزیر علوم كرد. نقیب‌زاده در مقایسه غلامی با زاهدی اضافه کرد: او تقریبا با زاهدی در یك ردیف است. به هرحال اكنون باید صبر كرده و ببینیم در عمل چه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درعوض نخالگان کشور اونو خوب میشناسند

    • ایرانی

      مگربناست بشناسید همین که به ما شناسودن کافیه ما رییس‌جمهور مملکتیم ماهم نمی شناختیم توصیه برادران بود بعد شناختیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج