۶۲۵۱۷۳
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

پاسخ بعیدی نژاد به فضاسازی تازه آمریکا علیه ایران

سفیر ایران در انگلیس با انتشار فیلمی از «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه اسبق آمریکا به انتشار اسناد مربوط به حمله سال ۲۰۱۱ به پناهگاه «اسامه بن لادن» رهبر القاعده در «ابوت آباد» پاکستان، واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس با انتشار فیلمی از «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه اسبق آمریکا به انتشار اسناد مربوط به حمله سال ۲۰۱۱ به پناهگاه «اسامه بن لادن» رهبر القاعده در «ابوت آباد» پاکستان، واکنش نشان داد.

ژانویه امسال مدیر اطلاعات ملی آمریکا در اطلاعیه‌ای با عنوان «پایان پرونده بن لادن»، اطلاعاتی را منتشر کرد که قرار بود آخرین بخش از مجموعه اسنادی باشد که واشنگتن مدعی است در جریان حمله «ابوت آباد» به دست آمده است.

روز چهارشنبه اما، این بار سازمان سیا مستقیما و با نقض بیانیه چند ماه قبل سازمان بالادستی خود، با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد ۴۷۰۰۰۰ سند مربوط به ابوت‌آباد را از طبقه‌بندی خارج می‌کند.

دقایقی از این اطلاعیه نگذشته بود که موسسه «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) گزارشی طولانی در مورد محتوای این صدها هزار سند منتشر کرد. گزارشی که محوری روشن داشت: ارتباط ایران و القاعده.

اسناد تازه‌منتشر شده ابوت‌آباد در عمل چیزی ندارد جز ادعاهایی که پیش از این هم طرح شده بود، اما بازنشر آن‌ها این بار با محوریت ایران صورت گرفته تا هدفی را که ذیل پروژه‌ای علیه تهران تعریف شده، پیش ببرد.

آقای بعیدی‌نژاد در حساب کاربری‌ خود در توئیتر فیلم زیر را از «هیلاری کلینتون» انتشار داده و به نقل از وی نوشته است: «ما القاعده را ایجاد کردیم، با سلاح‌های پیشرفته از آنها حمایت کردیم و در افغانستان و پاکستان، آشفته‌بازار به جا گذاشتیم.»

کلینتون در این مصاحبه که چند سال پیش با فاکس‌نیوز انجام شده می‌گوید: «ما مشکلی که الان با آن مبارزه می‌کنیم را ایجاد کردیم.»

کلینتون سپس در جواب مجری برنامه که خواستار توضیح بیشتر می‌شود گفت: «چون وقتی شوروی به افغانستان حمله کرد، ما این تصور را داشتیم که به پاکستان می‌آییم و با دادن موشک‌های استینگر و انواع تجهیزات دیگر، قوایی از مجاهدین به وجود می‌آوریم تا با نیروهای شوروی در افغانستان مقابله کنند.»

وی اضافه می‌کند: «و ما موفق شدیم، چون نیروهای شوروی افغانستان را ترک کردند و بعد ما گفتیم، بسیار خوب. خداحافظ! و این نیروهای آموزش‌دیده که جزم‌اندیش بودند را داخل افغانستان و پاکستان رها کرده و آشفته‌بازار ایجاد کردیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج