جاباما
۶۲۶۵۱۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

احداث سه نیروگاه جدید در تهران

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی از احداث سه نیروگاه جدید در تهران خبر داد و گفت: با توجه به نگرانی‌هایی که برای تامین برق تهران وجود دارد لازم است که هر چه سریع‌تر این سه نیروگاه ایجاد شود. چرا که در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ با مشکل تامین برق مواجه خواهیم شد.

ایسنا: مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی از احداث سه نیروگاه جدید در تهران خبر داد و گفت: با توجه به نگرانی‌هایی که برای تامین برق تهران وجود دارد لازم است که هر چه سریع‌تر این سه نیروگاه ایجاد شود. چرا که در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ با مشکل تامین برق مواجه خواهیم شد.
محسن طرزطلب در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق در نشستی خبری با بیان اینکه برای نیاز تامین برق در پنج سال آینده‌ نگرانی‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا نیروگاه‌هایی در مناطق مختلف به منظور تامین برق به تهران به وجود آید.

وی ادامه داد: علاوه بر تهران در استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز نگرانی‌هایی برای تامین برق وجود دارد، گفت: درخواست ما این است که در حوزه مدیریت مصرف و تقاضا صرفه‌جویی کافی صورت گیرد. چرا که در غیر این صورت، طی ۱۰ سال آینده شاهد کمبود برق معادل ۵۵۴۰ مگاوات خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی با بیان اینکه برای احداث هر هزار مگاوات ۶۵۰ میلیون یورو باید هزینه شود، گفت: این توان از عهده وزارت نیرو خارج است به همین دلیل امیدواریم مدیریت مصرف و تقاضا به معنای جدی در کشور اجرایی شود.

طرزطلب تصریح کرد: در شرایط فعلی علاوه بر مدیریت تقاضا و مصرف لازم است که راندمان نیروگاه‌ها از ۳۶ به ۴۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به لزوم احداث سه نیروگاه در تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شده که سه نیروگاه در شرق تهران، جنوب شرقی و در استان مرکزی احداث شود که یکی از این نیروگاه‌ها دولتی و دو تای دیگر خصوصی است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در خصوص تبدیل نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی گفت: درخواست ما این بود که برای این منظور مبلغ ۵۷۳ میلیارد تومان تخصیص داده شود که تنها ۸ میلیارد تومان تخصیص یافت اما براساس رایزنی‌های انجام شده قرار است که برای سال آینده ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای سوخت صرفه‌جویی شده در نظر گرفته شود.

طرزطلب در خصوص نیروگاه‌ ری نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده قرار شد تا یک نیروگاه جدید با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات و هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان جایگزین نیروگاه ری شود و قرار شده بود که برای انجام این کار از اعتبارات ژاپن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر تا پایان سال میلادی خط ا عتباری این طرح محقق نشود، از امکانات داخل کشور جایگزین و این پروژه را اجرایی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی با اشاره به بدهی‌های شرکت برق حرارتی گفت: بدهی‌های این شرکت به دو قسمت بانک و تولیدکنندگان برق تقسیم می‌شود که در حال حاضر ۱۸۰۰ میلیارد تومان به تولیدکنندگان و به بانک‌ها نیز ۳۰۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شده تا این بدهی‌ها را بازپرداخت کنیم.

طرزطلب تصریح کرد: تاکنون توانسته‌ایم ۹۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی بانک‌ها را پرداخت کنیم و باید گفت که ۶۲۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات دولت و ۱۸۰۰ میلیارد تومان نیز از محل صکوک اسلامی پرداخت شده است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر از بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

وی در خصوص اعتراض بخش خصوصی مبنی بر عدم اطلاع از جزئیات قراردادهای خارجی گفت: تمام قراردادهای خرید تضمینی برای سرمایه خارجی در سایت شرکت برق حرارتی وجود دارد اما جزئیات قرارداد محرمانه است و اگر بخش خصوصی اطلاعات بیشتری بخواهد قطعا بنده به شخصه پاسخگو خواهم بود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی با بیان اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی در نظر گرفته شده است، گفت: ۴۰ درصد این تعمیرات توسط دولت و ۶۰ درصد نیز توسط بخش خصوصی انجام می‌شود اما تمام نیروگاه‌های دولتی و خارجی لازم به اورهال شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج