۶۲۶۵۶۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

برگزیده شدن «بافندگان خیال» در ولز، تعطیلی پردیس تئاتر تهران برای اربعین، مرکز پویانمایی «صبا» با ۴ اثر در عمار، نمایش «جن گیر» در خانه هنرمندان و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: برگزیده شدن «بافندگان خیال» در ولز، تعطیلی پردیس تئاتر تهران برای اربعین، مرکز پویانمایی «صبا» با ۴ اثر در عمار، نمایش «جن گیر» در خانه هنرمندان و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

فیلم مستند «بافندگان خیال» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «سیدمحمدصادق جعفری» برنده جایزه بهترین فیلم مستند خارجی زبان جشنواره «کاردیف» ولز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، اولین دوره جشنواره بین‌المللی کاردیف از ۵ تا ۷ آبان‌ماه ۹۶ در کشور ولز برگزار شد و مستند «بافندگان خیال» ساخته «سیدمحمدصادق جعفری» برنده جایزه بهترین فیلم مستند خارجی زبان این جشنواره شد.

در این رویداد که در خلیج «کاردیف» در ولز شرقی برگزار شد، حدود ۲۰۰ فیلم مستند و کوتاه داستانی به نمایش درآمد.

پیش از این اعلام شده بود که مستند «بافندگان خیال» ضمن نامزدی در دومین دوره‌ی جوایز فیلم‌های صنعتی و اجتماعی ایتالیا، برنده جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره موندنس (‌Moondance‌) آمریکا و جشنواره جهانی هند (Lifft India) شده است.

این فیلم تا پایان ماه آبان، در جشنواره‌های PLEBEIAN سن‌دیه‌گو و OJAI کالیفرنیای آمریکا نیز به نمایش درمی‌آید. ضمن اینکه «بافندگان خیال» نامزد دومین دوره جایزه مستقل سینمای کودک و نوجوان WOLVES هم شده که در کشور لیتوانی برگزار خواهد شد.

مستند «بافندگان خیال» روایت زندگی تعدادی نابینا است که قالیبافی می‌کنند و وقتی با هم هستند، لحظات شاد زندگی خود را می‌گذرانند...

پردیس تئاتر تهران دو شب تعطیل است

به مناسبت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۷ و ۱۸ آبان ماه مجموعه پردیس تئاتر تهران اجرایی ندارد.

به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، همزمان با اربعین حسینی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۷ و ۱۸ آبان ماه مجموعه پردیس تئاتر تهران تعطیل است.

از روز جمعه ۱۹ آبان ماه دو نمایش «سیاوش در آتش» به کارگردانی «مجید علم بیگی» در تماشاخانه استاد رشیدی ساعت ۱۹/۳۰ و نمایش «پایین گذر سقاخانه» به کارگردانی «حامد آقایی» در تماشاخانه استاد کشاورز ساعت ۱۹ به روی صحنه می رود.

به مناسبت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۷ و ۱۸ آبان ماه مجموعه پردیس تئاتر تهران تعطیل است.

«مرکز پویانمایی صبا» با چهار اثر خواهان حضور جشنواره عمار می‌شود

«مرکز پویانمایی صبا» با چهار مجموعه انیمیشن از جمله «شکرستان» و «گزارش‌های اوتی» برای حضور در هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار آماده می‌شود.

مرکز پویانمایی صبا با چهار مجموعه انیمیشن در هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا می‌کند.

بنابرین گزارش، نخستین اثر این مرکز برای شرکت در هشتمین جشنواره عمار، مجموعه پویانمایی «نظر شما چیه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا عابدی است.

این مجموعه پویانمایی که سال گذشته و در ۲۶ قسمت چهار قسمت چهار دقیقه‌ای ساخته شده، به صورت غیرمستقیم، برخی از آموزش‌های کاربردی و لازم را به کودکان ارائه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، دومین مجموعه پویانمایی این مرکز برای حضور در جشنواره عمار، «ماهی بادکنکی» نام دارد که در ۹۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای و به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سلما افکاری ساخته شده است. این مجموعه پویانمایی نیز در حوزه آموزش تولید شده و در آن، آموزش‌هایی در حوزه‌های اجتماعی و شهری به کودکان منتقل می‌شود.

سومین مجموعه پویانمایی مرکز پویانمایی صبا برای شرکت در هشتمین جشنواره عمار «گزارش‌های اوتی» نام دارد که در در ۱۰۰ قسمت ۲ دقیقه‌ای تولید شده است، این اثر درباره مسئله اقتصاد مقاومتی ساخته شده و علیرضا گلپایگانی، تهیه کنندگی و علی درخشی، کارگردانی آن را برعهده دارند.

بر اساس این گزارش، مجموعه پویانمایی «شکرستان» آخرین کاری است که مرکز پویانمایی صبا برای جشنواره عمار درنظر گرفته است. موضوع این مجموعه نیز درباره اقتصاد مقاومتی بوده و در ۳۲ قسمت ۲ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی جواد فراهانی و کارگردانی علی سپهری ساخته شده است.

هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت این جشنواره به نشانی Ammarfilm.ir اثر خود را در یکی از بخش ‌های «فیلم»، «فیلمنامه»، «تولیدات رادیویی»، «فیلم ما»، «نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی»، «فیلم ما»، و «آگهی بازرگانی و اقلام تبلیغی» تا ۲۰ آبان، ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، اثرشان را به دبیرخانه تحویل دهند.

«جن گیر» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «جن گیر» در خانه هنرمندان ایران به روی پرده می‌رود.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در سیصد و دهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۱۵ آبان فیلم «جن گیر» به کارگردانی ویلیام فریدکین در سالن ناصری خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید. پس از آن نیز نشست نقد و بررسی با حضور حسین عیدی‌زاده برگزار خواهد شد.

فیلم «جن گیر» محصول ۱۹۷۳ است و فیلمنامه آن بر اساس رمان «جن گیر» نوشته ویلیام پیتر بلتی نوشته شده است. «جن گیر» در چهل و ششمین دوره جایزه اسکار موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

فیلم «جن گیر» دوشنبه ۱۵ آبان ساعت ۱۸ در سالن ناصری خانه هنرمندان ایران به روی پرده خواهد رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج