جاباما
۶۲۶۷۲۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تقدیر نتانیاهو از موضع ترامپ در قبال ایران

نتانیاهو در ابتدای مصاحبه از رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا در قبال ایران تقدیر کرد و گفت: «ترامپ توانایی‌های رهبری را دارد؛ برخی مانند باراک اوباما، ایران را راه‌حل مشکلات خاورمیانه می‌دانستند ولی ترامپ، ایران را خود مشکل می‌داند؛ او در این عقیده تنها نیست و اسرائیل و دولت‌های عربی هم همین نظر را دارند.»

خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو» که به مناسبت صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور و حمایت انگلیس از تشکیل دولت غاصب در سرزمین فلسطینیان به لندن رفته بود، در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی به سوالات مجری این شبکه در خصوص تقابل تهران و تل‌آویو پاسخ داد.

نتانیاهو در ابتدای مصاحبه از رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا در قبال ایران تقدیر کرد و گفت: «ترامپ توانایی‌های رهبری را دارد؛ برخی مانند باراک اوباما، ایران را راه‌حل مشکلات خاورمیانه می‌دانستند ولی ترامپ، ایران را خود مشکل می‌داند؛ او در این عقیده تنها نیست و اسرائیل و دولت‌های عربی هم همین نظر را دارند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس به دشمنی ایران با رژیم متبوعش پرداخت و با تلاش برای تشبیه کردن آن به رویارویی آلمان نازی و انگلستان گفت: «ایران علناً خواهان نابودی ماست. کشور شما در برهه‌ای از تاریخ، تهدید به اشغال شد ولی تهدید به نابودی نشدید اما ایران علناً می‌گوید ما که شیطان کوچک خوانده می‌شویم، باید نابود شویم.»

وی افزود: «ایران برای رسیدن به این هدف، می‌خواهد سوریه را لبنانیزه و به مستعمره خود تبدیل کند؛ با خروج داعش از سوریه، ایران وارد مناطق آزاد شده می‌شود.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «آنها می‌خواهند نیروی هوایی و لشکرهای متشکل از نیروهای شیعه و ایرانی را درست کنار اسرائیل و زیردریایی و کشتی‌های نظامی خود را در مدیترانه و کنار سواحل ما مستقر کنند و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.»

مجری از وی پرسید که «آیا برای متوقف کردن ایران، وارد جنگ می‌شوید؟»

نتانیاهو پاسخ داد: «هر چه برای متوقف کردن ایران، آماده‌تر شویم، نیاز به توسل به اقدامات جدی‌تر، کم‌تر می‌شود. ما به اصل "خفه کردن چیزهای بد در نطفه" پایبندیم.»

مجری انگلیسی باز هم صراحتاً به جنگ محتمل جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی پرداخت و پرسید: «آیا احتمال جنگ بین ایران و متحدانش و اسرائیل و متحدان عرب سنی‌اش می‌رود؟»

نتانیاهو باز هم پاسخ صریحی نداد و گفت: «ما مطمئناً در چنین مناقشه‌ای هستیم و یک صف‌بندی جدید در منطقه شکل گرفته است. اما وسعت این جنگ بیشتر است؛ این جنگی است بین عقائد قرون وسطایی و مدرنیته.»

وی ادامه داد: «این اسرائیل است که از مدرنیته در برابر حمله شبه‌نظامیان اسلام‌گرا دفاع می کند و شما هم در لندن، جرقه‌هایی از این حمله را دیده‌اید؛ پس اگر عقائد قرون وسطایی در خاورمیانه چیره شود، شما اینجا در لندن شکست می‌خورید. ما در خط مقدم یک نبرد بزرگ برای آینده نه تنها منطقه بلکه آینده جهان هستیم.»

مجری بی‌بی‌سی پرسید که آیا ترامپ هم حساسیت‌های تل‌آویو را درک کرده و از صهیونیست‌ها در برابر ایران دفاع می‌کند؟

نتانیاهو پاسخ داد: «او مطمئناً می‌فهمد که ایران، بزرگ‌ترین مشکل و مسئول ۹۵ درصد از مشکلات خاورمیانه است. فکر می‌کنم که او این مطلب را درک کرده و این خوب است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج