جاباما
۶۲۶۷۸۱
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

استعفای مدیرعامل پرسپولیس؛ واقعی یا نمایش

روزهای پرالتهاب پرسپولیس و استقلال، دو باشگاه پرطرفدار ایران، هنوز ادامه دارد.

روزنامه شرق: روزهای پرالتهاب پرسپولیس و استقلال، دو باشگاه پرطرفدار ایران، هنوز ادامه دارد. بعد از ماجرای شکایت و طلبکاران داخلی و خارجی حالا موج جدیدی از مشکلات از راه رسیده که این‌بار مستقیما گریبان مدیریت این دو باشگاه را چسبیده است. در اولین اقدام هم به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس از این مشکل تازه متأثر شده است. داستان مربوط به استعفا یا اقدام به استعفای علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل این باشگاه است. طاهری که از سال ١٣٩٤ تا‌به‌حال به‌عنوان سرپرست و بعد مدیرعامل وظایف مدیریتی در باشگاه پرسپولیس را به عهده دارد، مرخصی‌ای دو‌هفته‌ای گرفته تا راهی عراق شود و در مراسم اربعین شرکت کند. مرخصی‌ای که در گام اول، بسیاری از آن به‌عنوان استعفا یاد می‌کنند؛ چون حتی از داخل باشگاه هم خبر رسیده که او از همه حلالیت طلبیده و خداحافظی کرده است. حتی نقل‌قولی غیررسمی هم از او منتشر شده که گفته بعد از سفرش از عراق دیگر پایش را به باشگاه پرسپولیس نخواهد گذاشت.
بودن یا نبودن طاهری
ماجرای ادامه فعالیت طاهری در باشگاه پرسپولیس هم ماجرای پیچیده‌ای است. او که تصور می‌کرد با روی‌کار‌آمدن دولت جدید کارش را در این باشگاه از دست بدهد، با نتایج خوبی که برانکو برای سرخ‌ها گرفت، در سمتش ابقا شد تا به فعالیتش ادامه دهد. بااین‌حال طاهری که ترسِ حمایت‌نشدن را حس می‌کرد، در چند مقطع شایعه استعفایش را مطرح کرد تا هر بار با دلگرمی از سوی وزیر ورزش به کارش ادامه دهد؛ اما این‌بار شرایط تقریبا علیه‌ او شده؛ اگر او در چند بار گذشته با حمایت همه‌جانبه روبه‌رو شده، بعید است این‌بار اگر استعفای واقعی داده باشد، با مخالفتی مواجه شود. پرونده‌های سنگین مالی و شکایت‌های داخلی و خارجی، پرونده پیچیده مهدی طارمی و پولی که در‌این‌بین گم شده و از همه مهم‌تر خطر حذف پرسپولیس از لیگ‌ قهرمانان آسیا، شرایط را علیه علی‌اکبر طاهری کرده تا او جایگاهش نسبت به گذشته سست‌تر شود. اگر این مرخصی دو‌هفته‌ای در راستای همان بازی تکراری باشد و قصد حمایت‌گرفتن از مسئولان وزارت ورزش را داشته باشد، بعید است که نتیجه‌ای داشته باشد.
اختلاف ‌نظر با اسپانسر
موضوع دیگری که روز گذشته در یکی، دو خبرگزاری داخلی به آن اشاره شده، این است که علی‌اکبر طاهری استعفا نداده و فقط به نشانه اعتراض به رفتار اسپانسر سابق پرسپولیس فعلا از سمتش کنار رفته تا وزیر ورزش تصمیم نهایی را بگیرد. طبق این نظریه اسپانسر قبلی به وزارت ورزش فشار آورده که دوباره اسپانسر باشگاه شود؛ ولی علی‌اکبر طاهری با این موضوع مخالفت و عنوان کرده اگر چنین اتفاقی بیفتد، از سمتش کنار خواهد رفت. از قرار معلوم این موضوع هم یکی از بحث‌هایی بوده که طاهری با وزیر ورزش داشته و قرار شده رسیدگی به این موضوع بعد از بازگشت طاهری از عراق در وزارت ورزش صورت گیرد. البته نباید از این داستان هم غافل شد که مجموعه وزارت ورزش در چند نوبت قصد برکناری مدیرعامل پرسپولیس و استقلال را داشته‌اند. نمونه مشخص این اقدام را می‌توان در صحبت‌های محمدرضا داورزنی، معاونت قهرمانی وزارت ورزش، دانست که تأکید ویژه‌ای به تغییر بدنه هیئت‌مدیره این دو باشگاه دارد؛ تغییراتی که طبیعتا دامنه‌اش به مدیرعاملان باشگاه هم خواهد رسید.
استعفا یا مرخصی؟

موضوع آخری که هنوز در این پرونده مشخص نشده، این است که آیا طاهری از سمتش استعفا داده یا فقط مرخصی گرفته است؟ روز گذشته عنوان شد که استعفایش جدی است و حتی این موضوع را با ارسال نامه‌ای به گوش مسئولان وزارت ورزش هم رسانده؛ ولی از وزارت ورزش تا عصر روز گذشته خبر می‌رسید که آنها چنین نامه‌ای را دریافت نکرده‌اند. از طرفی عنوان شد که طاهری قبل از رفتن کارها را به حمیدرضا گرشاسبی، یکی از اعضای هیئت‌مدیره پرسپولیس، سپرده و خداحافظی کرده است. بااین‌حال گرشاسبی روز گذشته در گفت‌وگویی که با فارس داشته، این موضوع را تکذیب کرد و گفت که طاهری فقط مرخصی گرفته است؛ مرخصی‌ای که دو ‌هفته‌ است: «به‌هرحال طاهری می‌خواهد پیاده به کربلا برود و پیاده هم بازگردد! او همچنین در مسیر بازگشت دو روز هم به مشهد مقدس خواهد رفت و بعد از آن به تهران می‌آید که در این شرایط او دو هفته از هیئت‌مدیره مرخصی گرفته است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاالله این مدیر موفق بمونه تا جلوی مفتخوری خیلیها رو بگیره

    • لنگی

      باز دنبال پول گدایی کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج