۶۲۶۸۴۱
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

ائتلاف سعودی: ایران، عامل حمله به ریاض است!

ائتلاف متجاوز و ناقص سعودی روز دوشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد ایران عامل اصلی حمله موشکی به فرودگاه ریاض است و در زمان و به شیوه مناسب پاسخ این موضوع را خواهد داد.

خبرگزاری میزان: ائتلاف متجاوز سعودی در یمن طی بیانیه‌ای با اعلام اینکه تمام مرزهای زمینی، دریایی، و هوایی یمن را بسته است با ادعایی بی‌اساس ایران را عامل اصلی حمله موشکی روز شنبه به فرودگاه ریاض دانست.

واشنگتن‌ پست نوشت: ایران از حامیان اصلی نیروهای انصارالله یمن است اما ارسال تسلیحات به آنها را رد کرده و از سویی دیگر یگان‎های انصارالله گفته‌اند موشک‎های بالستیک که به فرودگاه ریاض شلیک شده‌اند، ساخت خود آنهاست.

ائتلاف سعودی در ادامه این ادعانامه خود می‌‌افزاید: نفش ایران در فرماندهی نیروهای انصارالله در حمله موشکی به ریاض نشانه روشنی از اقدام جنگی است، بنابراین فرماندهی ائتلاف این اقدام این را اقدامی نظامی و جنگی از سوی ایران علیه پادشاهی عربستان در نظر می‌گیرد.

این ائتلاف متجاوز همچنین مدعی شده که فرماندهی ائتلاف این حق را برای عربستان قائل است تا در زمان و به شیوه مناسب پاسخ ایران را بدهد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز تاکنون هزاران شهروند بیگناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.
واکنش شدید تهران به بیانیه اخیر ائتلاف یمن علیه ایران
خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با رد اتهامات وارده در بیانیه اخیر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن به جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را ناروا، غیر مسؤولانه، مخرب و تحریک آمیز خواند.

بهرام قاسمی با اشاره به جنایات جنگی و تجاوز چند ساله سعودی‌ها در قبال مردم یمن، واکنش یمنی‌ها را اقدامی مستقل خواند که عامل آن را باید در تجاوزات سعودی‌ها و نه اقدام و یا تحریک هیچ کشور دیگری جستجو کنند.‌

وی افزود: سعودی‌ها که در جنگ و تجاوز طولانی مدت نظامی قادر به دستیابی به اهداف شوم خود نبوده و نیستند، در یک عملیات ناشیانه و نابجای روانی با وارد کردن اتهامات موهوم، بی اساس و سراسر کذب، ائتلاف شکست خورده خود را در تنگناهای بیشتری قرار می‌دهند. توصیه مشفقانه ما به آنان این است با کنار نهادن فرافکنی و اتهام زنی های پوچ، حملات به مردم بیگناه و بی دفاع یمن را هر چه سریع تر متوقف کنند و راه را برای گفتگوهای یمنی - یمنی و برقراری صلح در آن کشور هموار سازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسپولیس

      خوب کردیم دممون گرم

    • بدون نام

      مثلا چه غلطی می کنید ؟؟؟!!!! مبارزان یمنی نسیمی از نسیمهای خشم توفنده انقلابی جمهوری اسلامی است ، شما را انگونه عاجز و زمینگیر کردند انوقت برای طوفان سونامی که کاخهای ظالمان را ویران می کند خط و نشان می کشید ؟؟؟!!!! ابلهان احمق ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باور کن حاضرم شرط ببندم متنی که فرستادی از کیهان کپی کردی کار خودت نیست چون ادبیات کیهان درش موج میزند

      • مونتلا

        هر چند این عربستان باید نابود بشه ولی شعله حنگ دامن شاهزادهای سعودی و رئیس های کشور ما رو نمیگره فقط مردم قربانی این جنگ هستند الان با نبود جنگ این وضعیت ماست خدا نکرده اگر جنگ بشه بیکاری و فقر کشور ما رو فرا میگیره و کشورهای همسایه ما چه از سوریه و چه عراق و چه یمن و حتی پاکستان در آسیا پشت سر عربستان هستند زمانی میتوانیم جنگ کنیم که حداقل ها رو داشته باشیم هر چند توان نظامی ایران خیلی بالاست ولی ما باید با کل دنیا دوباره دست و پنجه نرم کنیم پس خواهشمندم اینقدر روی تبل جنگ نکوبید

    • بدون نام

      هر چی میشه میگن ایران بوده...زیادی کرم نریزید تو یمن تا اونا هم تلافی نکن

    • بدون نام

      به به. جنگ داره میاد

    • ایمان

      تن وهابیها بد جور میخواره بهتره فکرشو هم نکنند که به ایران حمله کنند حتی محدود اگر هم بکنند جز مکه ومدینه باید فاتحه بقیه اماکن وشهرهای خودشون رو قبلا بخوانند.

    • بدون نام

      اگر عربستان و ایران از اختلافات یکدیگر دست برندارند شعله آتش جنگ همیشه در آسیا و خاورمیانه گرم خواهد بود.

    • بی نام

      پس ان سلاح هایی که عربستان بر سر یمن میریزه مال امریکا واسراییل هست بگیم امریکا واسراییل به سر یمن بمب موشک وتیر اندازی میکنند.میگند کشوری از فوتبالش میشه شناخت وقتی عربستان با ایران فوتبال بازی میکنه یه گل جلو میافته دایم بازی کنان خودشون رو به زمین میزنند تا وقت کشی کنند ودر نهایت ببرنند .واین نهایت موزی بازی عربستان است پس اونها در نهایت دروغ گویی دست دنیا رو از پشت بستند .ویازده سپتامبر هرگز فراموش نمیشود امریکا چند برابر پولشو گرفت تا حقیقت بمیرد.

    • mahdi

      اگه ایران بخواد حمله کنه موشک صاف میخورد توقلب کاخ سلمان

    • بدون نام

      با تیتر کیهان که امروز زده که هدف بعدی دوبی هست پس انتظار دارید چه حرفی بزنن؟
      تا کیهان داریم غم نداشتن دشمن را نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماهاچراازحرف حق وحقیقت بدتون میاد؟؟شماهااگه یک روز آمریکا یاکشورهای دیگربخوان به ایران حمله کنن اولا جامیزنید وفرارمیکنید یااگراین کارنکنید میگید حق دست آنهاست هرچه میخوان امتیاز بشون بدین تاامثال شماهاهست دشمن براچیمون!!کی تمام اسرامملکت ازجمله هسته ای.اورانزوم.موشکها وغیره رابه دشمنان فروخت امثال شما..اینکاری که کسانی که اسرارمملکت فروختن حتی هیچکدام ازکشورهای دیگرنکردپس بارخودم که یک ایرانیم خیلی تاسف میخورم که این مملکت هرچه ضربه خوردازخودی ها بودنه اجنبی

    • بدون نام

      لعنت خدا بر ستمگران عرب

    • بدون نام

      بدون نام 16/17
      صدایت از جای خوش میاد و اتفاقا پرچم امریکا هم روی کامنت شما هست یعنی پیش همان دشمنی زندگی میکنی که میگی جلویش ایستادگی کنید
      یک سر بیا ایران یک مدت زندگی کن بعد تهمت وطن فروش و همکاری با اجنبی بزن
      بیرون گود نشستی میگی لنگش کن ؟

    • جان علی

      اونایی که هی جنگ جنگ میکنند فکر میکنند اگه جنگ بشه تو مملکت نقل و نبات میپاشند همیتوریش هم ما داریم با فقر و بد بختی میجنگیم و زورمون هم بهش نمیرسه چه برسه فرداش جسد عزیزانمون رو بخاک بدیم بسه دیگه از این حرفها دیگه خسته شدیم یه کمی هم تو مملکت صلح و صفا و شادیه از ته دل دولت اگه جنگ میخواد با فقر و نداری و بدبختی این مردم بجنگه با اختلاسها و دزدیها بجنگه با اعتیاد و فقر جنسی که به یه کودک هم رحم نمیکنند بجنگه دولت بره به جنگ اقتصاد زمین گیر شده مملکت که جوانان روز به روز نا امید میشن از آینده شون
      این همه افسردگی توی خانواده ها توی هر خانواده ای حد اقل یه مریض روحی داریم دیگه تاب و توان جنگ و کشتار و بی خانمانی رو نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج