۶۲۶۸۷۳
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

چرا جوان ها زندگی مجردی را انتخاب می کنند؟

روزنامه خراسان نوشت: جوان هایی که زندگی مجردی را انتخاب می کنند دو دسته هستند.

روزنامه خراسان نوشت: جوان هایی که زندگی مجردی را انتخاب می کنند دو دسته هستند.
آن ها که با وجود داشتن خانواده ترجیح شان این است که به تنهایی خانه ای اجاره کنند و زندگی مستقل را تجربه کنند و دسته دوم هم کسانی که اجبار آن ها را وادار به تنها زندگی کردن ؛ کرده است. دانشجوها، جوانانی که به دنبال کار به شهرها آمده اند و یا آن ها که از همسر جدا شده اند و ناچارند تنها زندگی کنند.

مجید ابهری، استاد دانشگاه، آسیب شناس وعضو مرکز نخبگان تشخیص مصلحت نظام است. او از آمار ۲۲ درصدی جوان هایی می گوید که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند آن هم در حالی که خانواده آن ها در همان شهر هستند.

ابهری از پژوهشی که روی موضوع زندگی مجردی انجام داده شده و علت انتخاب زندگی مجردی توسط این دسته از جوانان می گوید:« وقتی از ۱۶۴۰ دختر و پسری که مجردی زندگی می کردند علت جدا زندگی کردنشان سوال شد، ۸۰ درصد آن ها توافق اخلاقی نداشتن با خانواده و محدود بودن رفت و آمد با دوستان را بیان کردند. بعد از آن هم طلاق ، جدایی از همسر و نبود تمایل به بازگشت به خانواده بعد از زندگی مستقل و توانایی مالی قابل توجه، دوست نداشتن محل زندگی والدین ازنظر جغرافیایی از دلایل دیگر این جوان ها بود.

البته ۱۵ درصد پسرانی که زندگی مجردی را انتخاب کرده بودند زندگی با جنس مخالف را علت انتخاب خود بیان کردند به عبارتی همان ماجرای ازدواج سفید که از پنج سال پیش راجع به آن و آسیب های این نوع ازدواج در رسانه ها هشدار دادم چرا که تحقیقات نشان داده ازدواج سفید موجب کاهش آمار ازدواج و افزایش شلختگی فرهنگی است.

ابهری همچنین از علت زندگی مجردی جوان هایی که خانواده آن ها در شهرهای دیگر زندگی می کنند می گوید و این که این افراد ، اشتغال ، ادامه تحصیل، علاقه نداشتن به بازگشت به زادگاه خود به دلیل محدودیت امکانات تحصیلی ، آموزشی و تفریحی و دارا بودن امکانات بیشتر در کلان شهرها را علت برگزیدن زندگی مجردی و دوری از خانواده بیان کرده اند.

این آسیب شناس اجتماعی همچنین خاطرنشان می‌کند: حدود ۷۰ درصد از افراد مورد پژوهش پسر و ۳۰ درصد دختر بودند و این جامعه آماری از شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و رشت انتخاب شدند که به ترتیب مقام های اول تا پنجم را در مورد انتخاب زندگی مجردی توسط جوانان به خود اختصاص دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آیا بنظر شما جوان در این زمانه متوانه خونه بخر یا اجاره کنه خرج خوانواده اش را با ابن اوضاع در بیاره حال چگونه عروسی کنه .

    • بدون نام

      با این همه مشکلات شاید ترجیح میدهند مجرد باشند..

    • بدون نام

      به نظر من مشگل از قوانین که اصلا با زندگی الان هماهنگ نیست ما بایست 110سکه بدیم تا گناه اشتباه جبران بشه نهایت زندگی بدوی و باز کردن دست زن در امر گرفتن مهریه دلیل اصلی تجرد مرده است

    • ماندگار

      جناب ابهری! شما هرگز شهامت گفتن واقعیت را ندارید.
      بجای اینکه هشدار دهید و دروغ بگویید کمی به کلمه سنگین استاد که شما لقب داده‌اند احترام بگذارید و در صورتیکه نمیتوانید حقیقت را بیان کنید لااقل سکوت کنید و به بیراهه نروید.

    • بدون نام

      بخدا من دوس دارم زن بگیرم ولی نه خونه دارم نه کار مناسبی دارم گناه من گردنه مسولین

    • حسین

      من متاهلم و ترجیح میدم مجرد باشم

      پاسخ ها

      • reza

        احسنت
        اما دیگه دیر شده باید پای اشتباهت وایسی

    • محمدحسین

      فقط بیکاری...مسعولین غرور دارن چهارتا کارشناس المانی بیارن میگن که چه کارکنیم کشور از بیکاری در بیاد..ولی مسعولین میخوان پول پارو کنن هرگز هم کارشناس خارجی نمیارن که راه حل بدن..باید کشور براساس شخصیت و پول دراوردن مسعولین پیش بره .تمام

    • نفس گرگ

      من خودم مجردم و تنها زندگی میکنم دلیلش هیچی جز مشکلات اقتصادی نیست.

    • کیا

      فقط و فقط نداشتن درامد و بی پولی باعث مجرد موندن من شده پول ندارم عروسی بگیرم وسایل خونه خیلی گرونه رقیمت هن و اجاره خیلی بالاست حتی پایین شهر،دختری که قرار بود باهم ازدواج کنیم رفت با کسی که از نظر مالی تامین بود ازدواج کرد

    • بدون نام

      زیرا توانای مالی ندارن تا راحت زندگی کنن مخارج زندگی آنقدر بالاست که که جوانان نمیتوانن از عهده مخارج براین یا باید از پدر ارث برسد یا پارتی داشته باشی .یا اختلاس کنی تا بتوانی راحت زندگی کنی .متاسفانه من از ایرانی بودن خود پشیمان شده ام خوارزم میکردم اهل اروپا یا آمریکا بودم چون اینجا انسانیت مرده است

    • خدا

      دولتمردان و مدیران اصلأفکری میکنن که به چرایش فکر کنن/ساده است وقتی خرج خودش را هم نمی تونه بده /خونه/ ماشین/کار/درآمد و.....لوازم زندگی مشترکه/کدومش رو داره؟

    • بدون نام

      چون این خودت هستی که برایه زندگیت تصمیم میگیری نه د نفره تصمیم گرفتن یکی بکه ، آره یکی ،بکه نه و .......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج