جاباما
۶۲۷۱۴۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

اریک وییارد برنده جایزه گنکور ۲۰۱۷ شد

گنکور که معتبرترین جایزه ادبی فرانسه به حساب می‌آید به رمان «صورت جلسه» نوشته اریک وییارد تعلق گرفت.جایزه ادبی رنودو نیز به الیویه گوئز نویسنده رمان «ناپدید شدن جوزف منگل» رسید.

خبرگزاری ایبنا: گنکور که معتبرترین جایزه ادبی فرانسه به حساب می‌آید به رمان «صورت جلسه» نوشته اریک وییارد تعلق گرفت.جایزه ادبی رنودو نیز به الیویه گوئز نویسنده رمان «ناپدید شدن جوزف منگل» رسید.
به نقل از لیورابدو، دقایقی پیش هیئت داوران جایزه گنکور در رستوران دروان پاریس دست به انتخاب برنده نهایی جایزه گنکور ۲۰۱۷ زدند و رمان «صورت جلسه» نوشته اریک وییارد، نویسنده فرانسوی را به عنوان برنده نهایی مهم‌ترین جایزه ادبی فرانسه معرفی کردند.
اریک وییارد، نویسنده و نمایشنامه‌نویس فرانسوی در سال ۱۹۶۸ در شهر لیون فرانسه متولد شد. او نخستین کتابش را در سال ۱۹۹۹ منتشر کرد. این نویسنده فرانسوی در سال ۲۰۱۲ توانست با کتاب «نبرد غربی» جایزه فرانسوی-آلمانی فرانتس هسل را دریافت کند.
اریک وییارد با رمان «صورت جلسه» سرنخ‌های حوادث مربوط به الحاق اتریش به آلمان نازی در سال ۱۹۳۸ را دنبال می‌کند و شرح می‌دهد که ادبیات چه چیزی را برای تاریخ می‌تواند به ارمغان ‌‌آورد. منتقدان ادبی این اثر اریک ویلارد را جز آثار سیاسی و نه ادبیات داستانی دانسته بودند و اعتقاد داشتند که درونمایه سیاسی این کتاب شانس او برای دریافت این جایزه کاهش می‌دهد.
سال گذشته این جایزه به لیلا سلیمانی، نویسنده فرانسوی-مراکشی اهدا شده بود.
از برندگان سرشناس این جایزه در سال‌های گذشته می‌توان از «مارسل پروست» در سال ۱۹۲۹، «سیمون دوبووار» در سال ۱۹۵۴ و «پاتریک مودیانو»، برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۱۴ نام برد.
جایزه ادبی گنکور سال ۱۹۰۳ برای نخستین بار توسط ژول و ادموند گنکور راه‌اندازی شد. این جایزه مهم ادبی فرانسه هرسال به نویسنده‌ای اهدا می‌شود که تاکنون جایزه ادبی بزرگی دریافت نکرده است. هر نویسنده تنها یک بار در طول عمرش شانس برنده شدن این جایزه را دارد. در این میان رومن گاری یک استثنا بود؛ او توانست دوبار یک بار با اسم خود و بار دیگر با اسم مستعار، این جایزه را از آن خود کند.
این جایزه که ارزش مادی ندارد و تنها ۱۰ یورو به برنده اهدا می‌کند، از نظر اعتبار ارزش زیادی دارد و موجب فروش بالای رمان برنده می‌شود.

جایزه ادبی رنودو، از دیگر جوایز مهم فصل ادبی فرانسه نیز دقایقی پس از گنکور برنده خود را معرفی کرد. الیویه گوئز با رمان «ناپدید شدن جوزف منگل» برنده این جایزه شد.

جایزه ادبی رنودو در سال ۱۹۲۶ میلادی به یاد رنودو تئوفاست، موسس نخستین روزنامه فرانسه، توسط یک گروه ده نفره از منتقدان هنری در تکمیل جایزه گنکور راه‌اندازی شد. این جایزه هر سال هم‌زمان با جایزه ادبی گنکور برنده خود را معرفی می‌کند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج