جاباما
۶۲۷۲۰۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آمانو: بند T برجام مربوط به آژانس نیست

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفت که بند T مندرج در ضمیمه اول توافق هسته‌ای ایران مربوط به دسترسی‌های این نهاد بین‌المللی نیست.

خبرگزاری میزان: «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز گفت که بند T مندرج در ضمیمه نخست‌ توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به کالاهای دارای مصارف دوگانه مربوط می‌شود نه دسترسی‌های آژانس به سایت‌های ایران.

کالاهای دارای مصرف دوگانه، کالاهایی است که اکثراً دقت بالایی دارد و بخاطر این دقت بالا، هم در صنایع غیرنظامی و هم در صنایع هسته‌ای، کارکرد دارند؛ برخی مبدل‌های الکتریکی و حتی دستگاه‌های اندازه‌گیری نتیجه تراشکاری در این مقوله دسته‌بندی می‌شوند.

آمانو در حمایت از ساز و کار فعلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظارت بر کارکرد این کالاها در خاک ایران گفته: « بند T برجام در خصوص کالاهای دارای مصرف دوگانه است و نه درباره دسترسی (به سایت‌های ایران). پروتکل الحاقی، بحث کالاهای دارای مصرف دوگانه بند T برجام را (از قبل) پوشش می‌دهد. آژانس هم بر این موارد نظارت دارد.

بر اساس بند T از ضمیمه نخست برنامه جامع اقدام مشترک، ایران از طراحی، ساخت، خرید یا استفاده از برخی از اقلام با کاربری دوگانه مانند دوربین‌های سرعت بالا یا چاشنی‌های انفجاری و همچنین مدل‌های رایانه‌ای ادوات انفجار اتمی منع شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج