جاباما
۶۲۷۲۲۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

در جلسه شورای شهری ها با روحانی چه گذشت؟

رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران در خصوص جلسه امروز اعضای شورای شهر و شهردار تهران با رییس جمهور گفت: این جلسه در راستای سلسله جلسات اعضای شورای شهر تهران با سران قوا به منظور تعامل چند سویه برای حل معضلات و چالش های شهر تهران برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران در خصوص جلسه امروز اعضای شورای شهر و شهردار تهران با رییس جمهور گفت: این جلسه در راستای سلسله جلسات اعضای شورای شهر تهران با سران قوا به منظور تعامل چند سویه برای حل معضلات و چالش های شهر تهران برگزار شد.

محمد سالاری در خصوص جلسه امروز اعضای شورای شهر و شهردار تهران با رییس جمهور گفت: این جلسه در راستای سلسله جلسات اعضای شورای شهر تهران با سران قوا به منظور تعامل چند سویه برای حل معضلات و چالش های شهر تهران برگزار شد. در این جلسه که در فضایی بسیار صمیمانه برگزار شد رییس جمهور از انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران و محسن هاشمی به عنوان رییس شورای شهر تهران ابراز خرسندی کرد و اعلام کردند که هم رییس جمهور و هم اعضای شورای شهر تهران در مقابل شهروندان تهران مسئول هستند و باید به وعده‌های انتخاباتی خود وفادار باشند که اگر به هر دلیلی وفا دار نمانند مسئولیت و جایگاه خود را از دست خواهند .

وی ادامه داد: در ادامه جلسه رییس شورا و روسای کمیسیون های ۶ گانه شورای شهر تهران مباحث و چالش های مربوط به ماموریت های مختلف مدیریت شهری را مطرح کردند. یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد مدیریت یکپارچه شهری و حکمرانی محلی و ضرورت تحقق واقعی حکمرانی محلی در کنار حکمرانی ملی بود که با توجه به اینکه در حال حاضر لایحه مدیریت شهری در کمیسیون های زیربنایی دولت در حال بررسی است بسیار قابل اهمیت است.

سالاری با اشاره به ضرورت به نتیجه رسیدن هرچه سریعتر لایحه درآمدهای پایدار شهری بیان کرد: با توجه به ضرورت تحقق مدیریت یکپارچه شهر تهران و شهرهای اقماری این مساله در جلسه مطرح شد چراکه متاسفانه طی سال ها و دهه های گذشته بدلیل عدم وجود یک مدیریت یکپارچه و هماهنگ در مجموعه کلانشهر تهران و شهرهای اقماری شاهد ایجاد کانون های جمعیتی گسترده و قابل توجه در شهر اقماری تهران هستیم که نتیجه آن از بین رفتن منابع طبیعی، اراضی زراعی، باغات، دشت ها، رودخانه ها و کوه ها است که در همین راستا تعیین تکلیف مدیریت حریم مجموعه شهری تهران که همچنان بلاتکلیف است جزو ضروریات است و باید با تعامل بین دولت و مجلس موضوع مدیریت هماهنگ و یکپارچه حریم کلانشهر تهران تعیین تکلیف شود چراکه اکنون حریم مشاعی تهران با شهرهای اقماری بصورت موازی و جزیره ای توسط شهرداری تهران و شهرداری های شهرهای اطراف مدیریت می شود و همین موضوع سبب شده که ما شاهد از بین رفتن ظرفیت تنفس‌گاهی و تفرجگاهی حریم شهر تهران باشیم.

وی ادامه داد: ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی بویژه حمل و نقل ریلی و حمل و نقل پاک برای کاهش آلودگی هوای تهران از دیگر موارد مطرح شده بود که رییس جمهور نیز در خصوص پرداخت سهم دولت در این حوزه قول مساعدت دادند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری در خصوص طرح موضوع احیاء و نوسازی بافت های فرسوده در جلسه با حسن روحانی اظهارکرد: در این جلسه احیاء و نوسازی بافت های فرسوده مورد تاکید قرار گرفت و این کمیسیون بر لزوم تهیه مدلی برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده که هم دولت و هم مجموعه مدیریت شهری بتوانند با اقدامات و ارائه بسته های تشویقی موثر در این خصوص اقدامات عملیاتی انجام دهند تاکید شد.

وی افزود: رعایت قواعد شهرسازی و معماری و جلوگیری از بی توجهی به طرح تفصیلی و طرح جامع از دیگر موضوعاتی بود که توسط کمیسیون شهرسازی مطرح شد و بر تصمیم گیری سریع در خصوص مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان که اکنون در سطح دولت مطرح است، تاکید شد.

سالاری ادامه داد: همچنین بر ضرورت تغییر استراتژی در خصوص نحوه تدوین طرح های توسعه شهری تاکید شد چراکه متاسفانه اکنون در تدوین این طرح ها یک رویکرد از بالا به پایین وجود دارد و این طرح ها برای بلند مدت تدوین می شوند در صورتی که در فرایند تدوین این طرح‌ها می بایست مشارکت عموم مردم، تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی بصورت جدی لحاظ شود و اساسا دیگر این نوع برنامه ریزیهای شهری که از اکنون برای ۱۰ یا ۲۰ سال آینده تدوین می شود کارایی ندارد چراکه با توجه به مجموعه تغییر و تحولات در دنیای کنونی و پیشرفت تکنولوژی تمامی طرح‌ها بعد از گذشت مدت زمانی نیاز به تغییرات جدی دارند و اکنون کشورهای توسعه یافته از تدوین طرح های بلندمدت عبور کردند و به برنامه‌ریزی های غلتان رسیده‌اند.

وی با اشاره به سخنان حسن روحانی در این جلسه گفت: اینکه رویکرد مدیریتی امروز در شهر تهران انسان محور نبوده و مجموعه تصمیم گیری ها و برنامه‌ریزیها برای ایجاد پروژه ها مبتنی بر رفاه و آسایش شهروندان صورت نگرفته و مبتنی بر درآمد زایی بوده و مورد توجه رییس جمهور قرار گرفت و ایشان تاکید کردند که باید شهر تهران را به شهر زیست پذیر و مبتنی بر نیازهای شهروندان تبدیل کرد.

سالاری افزود: ایشان همچنین بر موضوع اقتصاد شهر تاکید کردند و گفتند که در این خصوص باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود و یکی از این راهکارها ایجاد جاذبه های گردشگری توریستی برای تهران است که با توجه به ظرفیت های قابل توجهی که شهر تهران برای جذب توریست و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دارد شهرداری و دولت می‌توانند پروژه‌های خوبی را در این زمینه داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگ راست میگین افغانیاکارمیدیم مهاجرواخراج کنیدمال ۲۰۰سال وطن وهم وطنانمون خرج اینامیزنن چه توجیحی دارخرج حدود۱۷ملیون افغانی بایدبدیم ویعنی خرج کشوربزرگی مثل هلندو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج