۶۲۷۲۴۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

تلاش برای همکاری ایرانیان و ارامنه خارج از کشور

سفیر کشورمان در ایروان با وزیر دیاسپورای (ارامنه خارج از ارمنستان) ارمنستان دیدار و بر لزوم توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه ایرانیان و ارامنه خارج از این دو کشور تأکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: سفیر کشورمان در ایروان با وزیر دیاسپورای (ارامنه خارج از ارمنستان) ارمنستان دیدار و بر لزوم توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه ایرانیان و ارامنه خارج از این دو کشور تأکید کرد.

در ابتدای این دیدار سیدکاظم سجادی، سفیر کشورمان وجود تعداد قابل توجهی از ایرانیان و ارامنه در خارج از مرزهای دو کشور را فرصتی مناسب و مغتنم برای همکاری بین کشورهای ایران و ارمنستان توصیف کرد که در صورت متحد کردن سیاست‌ها و تصمیمات می‌توان از پتانسیل های آنان برای توسعه، سرمایه‌گذاری و سازندگی دو کشور به نحو مطلوبی استفاده کرد.

سجادی با اشاره به وجود سرمایه‌های انسانی، تخصصی، سرمایه‌گذاری، پتانسل فنی و مهندسی بالای ایرانیان و ارامنه در خارج از کشور که در مصادر مهم مشغول فعالیت هستند، این امر را فرصت مناسبی برای متحد و یکپارچه کردن کشورهای ایران و ارمنستان دانست و افزود: در صورت فراهم آوردن زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری و ایجاد ثبات پایدار اقتصادی می‌توانیم از سرمایه‌های انسانی و مالی مهاجرین خارج از کشور به نحو مطلوبی در سازندگی‌ کشورهایمان استفاده کنیم.

هرانوش هاکوپیان نیز در این ملاقات ضمن تایید سخنان سفیر کشورمان، عدم وجود قوانین و مقررات مناسب برای سرمایه‌گذاری در ابتدای استقلال این کشور را دلیل مهمی بر عدم تمایل سرمایه گذاران ارمنی برای مشارکت در سازندگی کشور دانست و خاطرنشان کرد که به مرور زمان و کسب تجربه در این زمینه و تصویب قوانین مناسب سرمایه گذاری، تعداد زیادی از ارامنه خارج از کشور اشتیاق زیادی برای سازندگی و توسعه ارمنستان دارند.

وزیر دیاسپورای ارمنستان با اعلام این که دوستی بین ایرانیان و ارامنه ابدی است و ارامنه همواره خاطره خوب و خوشی از همکاری با همکاران ایرانی خود چه در داخل و چه در خارج از این کشور دارند، گفت: ایران در سخت‌ترین شرایط و موقعیت‌ها به مردم و دولت ارمنستان کمک کرده و همواره حامی ارامنه بوده است لذا آمادگی کامل داریم با توجه به اشتراکات متعدد فرهنگی بین دو کشور از طریق ایجاد شبکه‌ای از دیاسپورای ایرانی و ارمنی همکاری‌های خود را توسعه و گسترش دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا با اقلیتهای مذهبی درون کشور درست برخورد کنیم ونماینده زرتشتیان رابه شورای شهر راه بدهیم بعدش بابقیه کشورها همکاری کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج