جاباما
۶۲۷۳۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

عادل الجبیر: حمله به ریاض، کار سپاه بود

وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد که موشک شلیک شده به سمت ریاض، ایرانی بوده و با حمایت سپاه و حزب الله لبنان به سمت عربستان شلیک شده است.

خبرگزاری مهر: عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در گفتگوی اختصاصی خود با شبکه خبری سی ان ان، با تکرار یاوه گویی ها و تهمت های سران سعودی علیه کشورمان، بار دیگر مدعی شد که موشک بالستیک پرتاب شده از سوی یمن به سمت ریاض، ایرانی بوده است.

بر اساس این گزارش، جبیر گفت: این یک موشک ایرانی بود که توسط حزب الله و از مناطق تحت تصرف حوثی ها در یمن شلیک شد.

وی با مطرح کردن این موضوع که ریاض این اقدام را به منزله «عملی جنگی» می بیند گفت: ایران نمی تواند به سمت شهرهای عربستان موشک شلیک کند و از ما توقع داشته باشد که اقدام متقابل انجام ندهیم.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل در خصوص محفوظ بودن حق هر کشوری برای حمله به کشور متجاوز را خاطر نشان کرد و مدعی شد این حمله موشکی با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله انجام شده است.

جبیر گفت: ما این حق را برای خود محفوظ می دانیم که اقدام متقابل مقتضی در زمان مقتضی علیه این اقدام انجام دهیم.

وی با بیان این ادعا که این کار، اقدامی بسیار خصمانه بود افزود: ما از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۸ شمسی) دست دوستی خود را همواره به سوی ایران دراز کرده ایم و آنچه به عنوان پاسخ دریافت کردیم، مرگ و تخریب بوده است.

وزیر خارجه سعودی در بخش دیگر از سخنان خود مدعی شد: هدف ما افزایش میزان کمک های انسانی در یمن است، اما تنها از طریقی که ایران و شبه نظامیان وابسته به این کشور قادر به استفاده از این راه ها به منظور قاچاق تسلیحات و فناوری نباشند که بتوانند مجددا در یمن آن را سوار کنند و موشک بسازند. چراکه این کار بر خلاف (منافع) ما و مردم یمن خواهد بود.

جبیر در خصوص سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان نیز گفت از آنجا که وی دو ملیتی است و هم گذرنامه سعودی را در دست دارد و هم لبنان، هر زمان که بخواهد می تواند خاک عربستان را ترک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      آقای جبیر منتظر موشک بعدی در کاخ سلطنتی باشید و اگر لغوز خوانی خود را کم نکنی در خانه خود منتظرش باش

      پاسخ ها

      • حسن

        کاش موشک میزدن داخل کاخ مجللشون....تا تمام سبستم داخلیشون بهم میریخت

    • با ولایت تا شهادت

      کار هرکسی بود دستش درد نکنه ، ما باید علیه مزدوران سعودی اعلام جنگ کنیم

      پاسخ ها

      • راشد

        دوست نادان .لطفا قبل از حرف زدن و دور برداشتن بگو هزینه این جنگ رو کی باید بده.از کجا باید تامین بشه؟8 سال با عراق جنگیدیم وتازه از کشورمان دفاع کردیم ،هنوز تمام آثار خرابیها وصدمات اجتماعی واقتصادی و.......آنرا تمام وکمال در کشور می بینیم.صدها هزار نفر از بهترین وشریفترین جوانهایمان در آن جنگ شهید یا معلول شدند.که اگر آنها نمیرفتند امرور رگ تو وامثال تو اینچنین باد نمیکرد که که سرت را بالا بگیری و عربده کشی کنی.ولی هر سخن جایی وهر نکته مکانی دارد.ما امروز ظرفیت جنگ دیگری را نداریم.مسئولان نظام اگر خیلی عشق دارند اول مملکت خودمان را درست کنند.چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.بجای رفتن به خارج از مرزهای ایران ووقت ونیرویشان را صرف ریشه کن کردن فقر وفساد گسترده وبیعدالتی گسترده وعقب ماندگی شدید فرهنگی وسقوط وحشتناک اخلاقیات در ایران کنند....
        اما حالا وجدانت را قاضی کن وبگو آیا ما اینچنینیم که الگو باشیم؟؟؟؟؟؟؟

    • دلواری

      اگر واقعا کار سپاه بوده دستشون درد نکنه .

    • بدون نام

      شما خودتون تنتون می خاره!!

    • traveler

      یادمه کالین پاول به این عربستان تذکر داده بود که اگه با ایران درگیر بشن در عرض چند ساعت چند قرن به عقب برمیگردند و حتی نمیتونن یک خط تلفن پیدا کنند تا از آمریکا تقاضای کمک بکنند.

    • بدون نام

      شاید کار کره شمالی بوده باشد.

    • بدون نام

      تو رو خدا کافیه.
      بجای گوش دادن به این لفاظی ها بیایم اقتصاد و معیشت مردم رو سامان بدیم.عربستان نابود بشه یا نشه چی به من و شما میرسه جزء اینکه از اینی که هستیم بدبختر میشیم.تا کی باید به این دعوا های سیاسی گوش بدیم.

    • بدون نام

      اختلاف و دشمنی همیشه بین کشورهای اسلامی و مسلمانان هست،مسلمانها هیچ وقت زندگی مسالمت آمیزی با هم نخواهند داشت و نداشتند،زندگی مسالمت آمیز و دور از تنش مخصوص اروپایی ها و غربی هاست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج