جاباما
۶۲۷۳۸۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

نه از یوز خبری است، نه پیراهن تیم ملی

حضور ۲۳ تیم در جام جهانی قطعی شده و ۹ تیم باقی‌مانده هم به زودی مشخص می‌شوند.

ایران ورزشی: حضور ۲۳ تیم در جام جهانی قطعی شده و ۹ تیم باقی‌مانده هم به زودی مشخص می‌شوند. تیم‌های منتخب تدارک برای دور نهایی را شروع کرده‌اند، از بازی‌های تدارکاتی گرفته تا تبلیغات و بازاریابی. این هفته روز فیفاست و شرکت‌های طرف قرارداد از پیراهن‌های جدید این تیم‌ها رونمایی کرده‌اند. قرار است این تیم‌ها در بازی‌های تدارکاتی این هفته و هفته‌های منتهی به جام‌جهانی از پیراهن جدید استفاده کنند؛ ترفندی تبلیغاتی برای اینکه چشم هواداران به آن عادت کند و در روزهای باقی‌مانده تا مسابقات به فکر تهیه آن باشند. این شرکت‌ها بر حسب تجربه طراحی پیراهن را چند ماه مانده به شروع مسابقات نهایی می‌کنند تا فرصت کافی برای معرفی و تبلیغ کالای‌شان داشته باشند و انتظار می‌رود در ورزشگاه‌های روسیه اکثر هواداران با پیراهن جدید حاضر باشند.

یکی از این شرکت‌ها آدیداس است که در صحنه فوتبال رقابت فشرده‌ای با نایکی دارد. آدیداس حامی مالی لباس چند تیم مشهور است و دیروز از پیراهن آلمان، مدافع عنوان قهرمانی رونمایی کرد. این پیراهن با الهام از پیراهن این تیم در جام جهانی 90 با نوارهایی روی سینه طراحی شده.

تصویر پیراهن چند تیم دیگر مثل اسپانیا، آرژانتین، روسیه، کلمبیا و بلژیک هم که طراحی آدیداس است منتشر شده. این شرکت در میان تیم‌های آسیایی طراحی پیراهن ژاپن را هم بر عهده دارد و دیروز از پیراهن سامورایی‌های آبی هم رونمایی شد. مصر آفریقایی هم که بعد از سال‌ها به جام جهانی صعود کرده با پیراهن جدیدی که آدیداس طراحی کرده بازی خواهد کرد.

با این حال دیروز هیچ خبری از پیراهن جدید ایران نبود.

تیم ملی برای بازی دوستانه با پاناما و ونزوئلا به اروپا سفر کرده، ولی ظاهرا قرار است دوباره با همان پیراهن قبلی بازی کند، چرا که رسانه‌های رسمی فدراسیون هیچ خبری در این مورد منتشر نکرده‌اند.

در میانه راه مرحله مقدماتی بود که فدراسیون با اعتراض کی‌روش همکاری‌اش با جیووا را قطع کرد و سراغ آدیداس رفت. مذاکرات طرفین نسبتا طولانی شد و چیزی نمانده بود به بن‌بست برسد، ولی در نهایت به توافق رسیدند. گفته می‌شد که آدیداس قرار است البسه را به فدراسیون بفروشد، ولی تاج در تکذیب این موضوع گفت: «بحث خریدن وجود ندارد و آدیداس حامی مالی ما می‌شود. تیمی که به جام جهانی می‌رود حامی مالی خواهد داشت و نباید پیراهنی بخرد.»

پیراهنی که آدیداس برای تیم ملی در نظر گرفت طراحی ویژه‌ای نداشت و یکی از همان پیراهن‌هایی بود که ممکن است در فروشگاه‌هایش پیدا شود. یک پیراهن سفید ساده با سه خط سفید روی شانه که لوگوی فدراسیون روی سینه‌اش نقش بسته بود. در توضیح این اتفاق گفته شد که آدیداس برای طراحی پیراهن جدید نیاز به زمان دارد و فعلا این پیراهن‌ها در نظر گرفته شده تا برای جام جهانی پیراهن جدیدی طراحی شود.

در دو بازی دوستانه اخیر مقابل توگو و روسیه پیراهن تیم ملی تغییراتی جزیی داشت. سه نوار قرمز در کنار و دو خط باریک قرمز روی شانه به پیراهن تمام سفید قبلی اضافه شده بود، ولی این طرح هم برای تیم ملی تهیه نشده بود و پیش از این تیم‌های دیگری که با آدیداس قرارداد دارند از آن استفاده کرده بودند.

انتظار می‌رفت آدیداس برای جام جهانی پیراهن جدیدی برای تیم ملی طراحی کند، بخصوص اینکه رییس فدراسیون تاکید کرده بود قرارداد با این شرکت اسپانسری است، ولی هنوز هیچ صحبتی در این مورد مطرح نیست و با توجه به رونمایی از پیراهن اکثر تیم‌های تحت قرارداد این شرکت احتمال کمی وجود دارد که در ماه‌های پیش رو خبری از رونمایی پیراهن تیم ملی باشد.

چهار سال قبل آل‌اشپرت، شرکتی که تحت قرارداد فدراسیون بود پیراهنی با نقش یک یوزپلنگ طراحی کرد. هرچند آن طرح هم با انتقادات مختلفی روبه‌رو شد، ولی حداقل پیراهن اختصاصی تیم ملی بود و هویت داشت. فدراسیون به خاطر کیفیت بهتر البسه آدیداس تصمیم گرفت سراغ این شرکت برود، ولی در قراردادی که بسته شده توجهی به علایق و نیازهای هواداران نشده. برای تیم برتر قاره آسیا و دومین تیم صعود کرده به جام جهانی بهتر بود که پیراهنی ویژه و مراسم رونمایی در نظر گرفته می‌شد.

حق هواداران تیم ملی است که در این جشنواره جهانی تیم‌شان را با ظاهر شایسته‌ای ببینند و بتوانند پیراهن جدید تیم ملی را هر جای جهان که هستند تهیه کنند، ولی نه از پیراهن خبری است نه از یوزپلنگی که در جام جهانی ۲۰۱۴ روی سینه بازیکنان بود.

اسپانسرینگ یا خرید پیراهن؟

فدراسیون مدعی است که با شرکت آدیداس قرارداد اسپانسرینگ بسته، ولی شواهد هیچ نشانی از چنین قراردادی ندارد. آدیداس در ماه‌های اخیر برای تیم ملی پیراهنی طراحی نکرده و ظاهرا برای جام جهانی هم قرار نیست این اتفاق بیفتد. در قراردادهای اسپانسرینگ شرکت تولیدکننده طرح‌های مختلفی آماده می‌کند تا فدراسیون با یکی از آنها موافقت کند، ولی تیم ملی با یکی از پیراهن‌های ساده آدیداس بازی می‌کند.

در فروشگاه‌های آدیداس هم هیچ نشانه‌ای از پیراهن تیم ملی نیست. این شرکت فروشگاه‌های مختلفی در تهران دارد، ولی پیراهن تیم ملی در هیچ کدام از آنها فروخته نمی‌شود و هواداران تیم ملی راهی برای تهیه این پیراهن ندارند. تاج روی امضای قرارداد اسپانسرینگ با این شرکت تاکید کرده، ولی به نظر می‌رسد فدراسیون تنها البسه مورد نیاز بازیکنان را تهیه می‌کند و هیچ خبری از تبلیغات، بازاریابی و فروش محصولات ویژه تیم ملی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوناس

      آقای تاج و دارودسته اش
      این آقایان همیه درست میگویند و حرف راست می زنند ،شما بعنوان رسانه بای این امر را بدانید و آگاه باشید،
      حتما قراراد هست !!باکی ؟!!!همون قراردادهایی که امیر عابدینی کلی مردم و سرکار گذاشت که دارم میبندم و آخرش ...
      اصلن شما لباس تیم نوجوانان رو دیدید؟ تیم فوتسال و فوتبال ساحلی رو چطور؟!!! تمام اینها نشانه است برای آنان که نمیدانند .قرارداد نباشد که نمی شود ، می شکد عایا؟؟؟!!!!

    • سجاد ابراهیمی

      وای خدا ما کی درست میشیم کیروش باید بگه لباس اورجینال میخوام تا مجبور شوند قرارداد رسمی ببندند واقعا خجالت داره تاج که خیلی ادعا داره. بابا ما جام جهانی رفتیم ادیداس هم که بهترینه تو دنیا به همراه نایکی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج