جاباما
۶۲۷۵۲۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

عرضه «کتاب‌ شناسی آثار توران میرهادی»

«کتاب‌شناسی آثار توران میرهادی» با هدف معرفی آثار و ابعاد مختلف زندگی او توسط شهلا افتخاری و سمیرا بابالوئی تهیه و تدوین شده است.

خبرگزاری ایسنا: «کتاب‌شناسی آثار توران میرهادی» با هدف معرفی آثار و ابعاد مختلف زندگی او توسط شهلا افتخاری و سمیرا بابالوئی تهیه و تدوین شده است.

این کتاب که شامل ۲۷۷ اثر (کتاب، مقاله و پایانامه‌هایی که استادراهنمای آن‌ها بوده) از سال ۱۳۳۳ تا ۱۳۹۵ است روز ۱۰ آبان‌ماه رونمایی شد. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۵ به کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک به نشانی خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان شهید وحید نظری، شماره ۶۹، طبقه دوم مراجعه کنند.
عرضه «کتاب‌ شناسی آثار توران میرهادی»

توران میرهادی متولد ۱۳۰۶، استاد ادبیات کودکان، نویسنده، متخصص آموزش و پرورش و یکی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی بود که بیش از ۶۰ سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشید و در این روند یکی از چهره‌های تاثیرگذار بود. در این راه او به همراه همسر و همراهش محسن خمارلو به مدت ۲۵ سال مجتمع آموزشی تجربی فرهاد یا مدرسه فرهاد را از سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۵۹ اداره کرد. این مجتمع یکی از آموزشگاه‌های تجربی و الگوواره ایران بود که هدف‌ها و کارکردهای آموزش و پرورش مدرن در آن تجربه و ارزیابی می‌شد. همچنین او یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک است و از سال ۱۳۵۸ نیز سرپرستی تدوین و تالیف «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» را برعهده داشت. میرهادی روز ۱۸ آبان ۱۳۹۵ در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

از آثار او می‌توان به: دو گفتار درباره کتابخانه‌های آموزشگاهی و نقش آن در ایجاد عادت به مطالعه، کتاب کار مربی کودک، برنامه کار سالانه مربی در مهدکودک و کودکستان، جستجو در راه‌ها و روش‌های تربیت، تعلیمات اجتماعی سوم دبستان، راهنمای تدریس کتاب تعلیمات اجتماعی سوم دبستان، دو گفتار (کتابخانه آموزشگاهی و نقش آن در ایجاد عادت به مطالعه) و آنکه رفت، آنکه آمد، اشاره کرد. همچنین او این کتاب‌ها و مقاله‌ها را نیز ترجمه کرده است: افسانه چینی برای کودکان، گنجشک کوچولو، رفتار والدین ما باید چگونه باشد، تفاهم بین‌المللی به وسیله کتاب‌های کودکان و نوجوانان و در باب افسانه‌ها و اسطوره‌ها برای کودکان و نوجوانان (با همکاری ثریا قزل‌ایاغ).

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج