جاباما
۶۲۷۶۶۲
۹ نظر
۵۲۷۹
۹ نظر
۵۲۷۹
پ

عجیب‌ترین اعمال مذهبی که هنوز انجام می‌شوند

در بسیاری از کشورها برخی اعمال مذهبی خاص و عجیب قرن هاست که ممنوع شده اند. با وجود ادیان زیادی که امروزه وجود دارند، فکر کردیم جالب است که عجیب‌ترین آیین‌های آن‌ها را که هنوز هم انجام می‌شوند به شما معرفی کنیم.

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری: یکی از اولین اصلاحیه‌های قانون اساسی آمریکا، آزادی عمل شهروندان آمریکایی را در انجام امور مربوط به دینی که انتخاب کرده اند تضمین می‌کند. با وجود این حق ظاهرا نامحدود، همه اعمال مذهبی مجاز نیستند. در بسیاری از کشورهای دیگر هم برخی اعمال مذهبی خاص و عجیب قرن هاست که ممنوع شده اند. با وجود ادیان زیادی که امروزه وجود دارند، فکر کردیم جالب است که عجیب‌ترین آیین‌های آن‌ها را که هنوز هم انجام می‌شوند به شما معرفی کنیم. طبیعتا این لیست شامل ادیانی می‌شود که به طور گسترده مورد قبول نیستند.

روز مرده (Dia de los Muertos)

برخی از اعمال عجیب مذهبی از یک مکتب مذهبی خاص گرفته نشده اند، بلکه نتیجه ادغام فرهنگی این مکاتب باستانی هستند. مانند مراسم روز مرده که در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین برگزار می‌شود. روز مرده با جشن هالووین آمریکا قابل مقایسه است، هرچند ویژگی‌های مذهبی بیشتری دارد. دلیل اینکه روز مرده در این لیست قرار می‌گیرد، علاقه شرکت کنندگان آن به مرگ است. در حالی که بیشتر ادیان جهان به طور سنتی از مرگ متاثر می‌شوند، این عمل عجیب و غریب آمریکای لاتین مرگ را به شوخی می‌گیرد. بسیاری از شرکت کنندگان این جشن صورت خود را به شکل جمجمه نقاشی می‌کنند و شمع‌های جمجمه ای و سایر اشیای مرتبط با مرگ جزء ثابت این جشن هستند.
عجیب‌ترین اعمال مذهبی که هنوز انجام می‌شوند

تیغ زنی
خودزنی صد‌ها سال است که وجود دارد و در برخی فرقه‌های مذهبی و هم چنین برخی ادیان اصلی از جمله کاتولیک رومی طرفداران زیادی دارد. قبیله چمبری در پاپوآ گینه نو این عمل را با مراسم تیغ زنی خود به سطح جدیدی ارتقا داده اند. در این مراسم، پوست پسرانی که وارد مردانگی می‌شوند توسط بزرگان قبیله بریده می‌شود. این برش‌ها و زخم‌ها در نهایت پوست فرد را شبیه پوست تمساح می‌کنند. تمساح یک نماد مذهبی مهم برای این قبیله است، این عمل از دوران باستان توسط این قبیله انجام می‌شود و برخی شواهد نشان می‌دهد که بازمانده زمانی است که آن‌ها تمساح را می‌پرستیدند.
عجیب‌ترین اعمال مذهبی که هنوز انجام می‌شوند

دستکش مورچه

در مراسم بارمیتزوا (barmitzvah) که در یکی از قبایل برزیل اجرا می‌شود، پسران دست خود را در یک دستکش پر از هزاران مورچه سمی فرو می‌برند تا نشان دهند مرد شده و برای ورود به بزرگسالی آماده هستند. این قبیله در اعماق آمازون زندگی می‌کنند و برخی از عجیب‌ترین اعمال مذهبی را دارند. یکی از مورچه های این آیین، مورچه گلوله است که بزرگترین مورچه روی زمین بوده و دردناک‌ترین نیش را دارد. گفته می‌شود این درد شدید فواید مذهبی برای مردان قبیله دارد.
عجیب‌ترین اعمال مذهبی که هنوز انجام می‌شوند

کاپاروت

برخی اعمال مذهب یهودیت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ادیان جهان، به طرز قابل توجهی عجیب است. یکی از این اعمال عجیب، مراسم کاپاروت است. در کاپاروت شخص یهودی مراسم خنده داری را با مرغ انجام می دهد تا گناهانش به مرغ منتقل شود. در این عمل، فرد یک مرغ زنده را با بال هایش گرفته و دقیقا سه دور، دور سرشان می‌چرخاند. سپس مرغ کشته می‌شود و بین فقرا تقسیم می‌شود.

عجیب‌ترین اعمال مذهبی که هنوز انجام می‌شوند

رقص روح

رقص روح بومیان آمریکایی‌ یکی از ترسناک‌ترین مراسم مذهبی است که انجام می‌شود. رقص روح ابتدا در اواخر دهه ۱۸۰۰ توسط جک ویلسون یا ووکا (Wovoka) مورد استفاده قرار گرفت. طبق موعظه‌های او ارواح بومیان آمریکایی مرده با این رقص برگردانده می‌شوند و با سفید پوستان مبارزه می‌کنند. به گفته وووکا وقتی سفیدپوستان این سرزمین را ترک کنند دوره صلح و رونق به آمریکای بومی بازمی گردد. بحث‌های زیادی وجود دارد که آیا رقص روح منحصر به فرد است یا خیر. برخی محققان معتقدند که این رقص از رقص‌های دایره‌ای گرفته شده که توسط قبایل بومی در دوران ماقبل تاریخ استفاده می‌شده است. این رقص با هدف زدودن سفیدپوست‌ها از زمین انجام می‌شد و بسیاری از آن‌ها را می‌ترساند. به همین دلیل دولت فدرال این مراسم منحصر به فرد را ممنوع کرد.
عجیب‌ترین اعمال مذهبی که هنوز انجام می‌شوند


راهبان برهنه گرا

دیگامبارا، یکی از دو فرقه اصلی جینیسم (Jainism)، یک مذهب هندی است که بر استقلال روح انسان، برابری همه اشکال زندگی و احتراز از خشونت نسبت به همه موجودات زنده تاکید دارد. یکی از پیامبران اصلی آن ماهاویرا است که بعد از رسیدن به روشنفکری نیازی به آب، غذا و خواب ندارد. طبق این رسم راهبان دیگامبار هیچ لباسی نمی‌پوشند و تنها از آب کدو قلیایی برای تغذیه و جارویی از پرهای افتاده طاووس برای دور کردن حیواناتی که سر راهشان قرار می‌گیرند استفاده می‌کنند.
عجیب‌ترین اعمال مذهبی که هنوز انجام می‌شوند
پیوت (Peyote)

پیوت نام یک گیاه دارای ماده شیمیایی مسکالین است. زیستگاه پیوت مکزیک و تگزاس است و جزء گیاهان دارویی آمریکایی‌های بومی است. برخی ادیان بومی آمریکا در مراسمشان این مخدر مست کننده را مصرف می‌کنند. اما تعداد کسانی که واقعا این آیین را انجام می‌دهند نسبتا کم است.

عجیب‌ترین اعمال مذهبی که هنوز انجام می‌شوند

مراسم اوکیپا (Okipa)

یکی از دلایل اینکه ادیان بومی آمریکا توسط مهاجران این قدر پست شمرده می‌شد، برخی از مراسم آن‌ها بود که ظاهرا بسیار عجیب و آزاردهنده بود. مثل کاری که توسط قبایل بومی دشت‌های شمالی انجام می‌شد و نیاز بود شرکت کنندگان (معمولا مردان جوان) با قلاب‌های بلند پوست خود را سوراخ کنند و از سقف آویزان شوند. رهبران این قبایل از خطرات این مراسم آگاه بودند، اما این خطرات را نسبت به مزایای معنوی که این عمل روی قهرمانان آینده قبیله داشت ناچیز می‌دانستند. این قانون در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ توسط دولت آمریکا ممنوع شده است.

عجیب‌ترین اعمال مذهبی که هنوز انجام می‌شوند
لمس کردن مار

یکی از اعمال مذهبی که عمومیت کمتری یافته، آیین مارگیری است که در برخی کلیساهای باپتیست ( Baptist ) جنوبی دیده می‌شود. هرچند این مراسم تنوع زیادی دارد، همه آن‌ها بر این باورند که در دست گرفتن خزندگان خطرناک نشان دهنده ایمان به خداوند است. زمانی بود که نه تنها بزرگسالان در این مراسم شرکت می‌کردند، بلکه خانواده ها فرزندان کوچک خود را هم به منظور نشان دادن عهدشان با خداوند در این مراسم شرکت می‌دادند. قوانین متناقضی وجود دارد که آیا این کار کودک آزادی به حساب می‌آید یا نه، بسیاری از کلیسا‌ها به منظور کاهش جنجال ها، خودشان کودکان را از این آیین حذف کردند.
عجیب‌ترین اعمال مذهبی که هنوز انجام می‌شوند
دوری (Dowry)

دوری در تعدادی از کشورهای شرقی یک فرهنگ مرسوم است. هر چند در فرهنگ های مختلف تفاوت دارد، اما معمولا در آن خواستگار به والدین دختر پول می‌دهد تا بتواند با او ازدواج کند. بدیهی است که این عمل سوالات زیادی درباره برده داری و تبعیض جنسیتی پیش می‌آورد، دو چیزی که در حال حاضر مقبول جامعه نیست. علاوه بر همه مشکلاتی که این رسم دارد، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آزارهای جنسی در ازدواج هایی که نتیجه سیستم دوری هستند به طور قابل توجهی بیشتر است.
عجیب‌ترین اعمال مذهبی که هنوز انجام می‌شوند
معیوب سازی خود

یکی از مشهورترین اعمال مذهبی که شخص در آن به خودش آسیب می‌زند در مذهب تایپوسام هندو انجام می‌شود. در بخشی از این مراسم، هندو‌ها قسمت‌های مختلف بدن خود را سوراخ می‌کنند. این سوراخ‌ها معمولا با سیخ، نیزه، قلاب‌های بزرگ یا نیزه‌های کوچک ایجاد می‌شوند. هیچ دستورالعملی درباره چگونگی ایجاد این سوراخ‌ها وجود ندارد و شرکت کنندگان درد شدیدی را باید تحمل کنند که آن را سرسپردگی مذهبی می‌دانند. برخی افراد با وسایل فوق العاده زینتی این عمل را انجام می‌دهند. حتی برخی از آن‌ها چندین قلاب بزرگ زینتی در کمرشان فرو می‌کنند تا با آن ارابه‌های این مراسم را بکشند.
عجیب‌ترین اعمال مذهبی که هنوز انجام می‌شوند

مرده خواری

از اولین روزهای تاریخ، یکی از نهی شده‌ترین اعمال، مرده خواری بوده است. این آیین کفرآمیز اط نظر سایر فرهنگ‌ها نشان دهنده غیرمتمدن و عقب مانده بودن است. اما این هنجارهای اجتماعی به قبیله یانومامی در جنگل آمازون نرسیده است. این افراد ترس خاصی از مرگ دارند به همین دلیل با خوردن اجساد مرده‌های خود (معمولا همراه با موز) اعتقاد دارند که روح فرد مرده برای همیشه درون آن‌ها زنده می‌ماند. از آنجا که این قبیله در بخش‌های دورافتاده آمازون زندگی می‌کنند شواهد نشان می‌دهد که این کار را هنوز هم انجام می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسرین

      چقدر مسخره و جاهلانه!

    • Sara

      چ مسخره البته خنده دار
      اما گاهی اوقات نمونه
      این‌چیزا این جام دیده میشه
      کمم نیستن
      :

    • سید

      جالب بود

    • منتظرران مهدی

      باسلام. حال باید خداروشکر کنیم که شیعه و مسلمان هستیم. خدا کمکشان کند تالذت زندگی رابچشند.

    • مصطفی

      این حماقت ها یعنی تعصب به عقل و شعور انسان غلبه میکنه...

    • بدون نام

      با موز؟ :-)

    • بدون نام

      خدا رو شکر که مسلمانم دینی که عقل حجت شرعی دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببین از این دیونه بازی ها هم مسلمون ها دارند یکیش قمه زنی حتی قمه زنی روی سر بچه خردسال کافیه یه ذره سرچ کنی ببینی

      • مارس

        قمه زنی، در قبر خوابیدن،پول نیاز خانواده رو خرج مذهب کردن و یکی دیگه ک الان منسوخ شده شمع اژین کردن و....ما هم کم نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج