۶۲۷۷۲۸
۳۳ نظر
۵۰۰۴
۳۳ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش قیمت برق جدی شد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:با توجه به منطقی نبودن قیمت برق وزارت نیرو به سازمان برنامه برنامه و بودجه پیشنهادی برای اصلاح تعرفه برق را ارایه کرده که هم اکنون در حال بررسی است.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:با توجه به منطقی نبودن قیمت برق وزارت نیرو به سازمان برنامه برنامه و بودجه پیشنهادی برای اصلاح تعرفه برق را ارایه کرده که هم اکنون در حال بررسی است.

هوشنگ فلاحتیان امروز در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران، در نشستی خبری با بیان اینکه بر اساس مفاد برنامه ششم توسعه، مجلس به دولت این اجازه را داده است که قیمت حامل‌های انرژی از جمله برق را در طول برنامه اصلاح کند، اظهار کرد: این مصوبه مجوزی برای این است که وزارت نیرو پیشنهاد خود را به سازمان برنامه و بودجه ارایه کرده است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه این پیشنهاد هم اکنون در دولت در حال بررسی است و هر تصمیمی که دولت اتخاذ کند اجرا خواهد شد، افزود: هر کیلووات ساعت برق اکنون با نرخ کمتر از ۷۰ تومان عرضه می شود، در حالی که قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق بدون احتساب سوخت، ۱۰۰ تومان است. یعنی وزارت نیرو به ازای هر کیلووات ساعت برق ۳۰ تومان متضرر می شود و این مساله، مشکلاتی اقتصادی را برای صنعت برق به وجود آورده است.

به گفته وی جبران شرایط کنونی دو راه بیشتر ندارد؛ اول اینکه مابه التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده برق توسط دولت پرداخت شود و یا با رعایت الزامات قانونی، تعرفه ها اصلاح شود. مابه التفاوت قیمت تمام شده با قیمت تکلیفی برق ۲۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان است که این رقم را دولت باید به وزارت نیرو پرداخت کند.

فلاحتیان با اشاره به ظرفیت های صادراتی صنعت برق گفت: صنعت برق با صادرات سه میلیارد دلار در سال، رتبه نخست در صادرات کالاهای غیرنفتی را به خود اختصاص داده است اما این قابلیت در تولیدکنندگان تجهیزات صنعت برق ایران وجود دارد که ارزش صادرات کالا و خدمات را به ۲۰ میلیارد دلار برساند.

وی اظهار کرد: امیدواریم کرد که با کمک دولت، تسهیل صادرات و برداشتن موانع صادراتی، در آینده شاهد باشیم که از ظرفیت خالی تولیدکنندگان داخلی استفاده می شود و علاوه بر تامین نیاز کشور، بتوانیم به صادرات ۲۰ میلیاررد دلاری نیز دست یابیم که اگر این اتفاق بیافتد و شرایط فراهم شود، می توان صدها هزار اشتغال برای تحصیلکردگان و مهندسان برق و الکترونیک فراهم کنیم.

معاون وزیر نیرو در خصوص چالش به وجود آمده برای تامین سوخت نیروگاه های مقیاس کوچک گفت: نیروگاه های پراکنده و مقیاس کوچک جزو سیاست های پدافند غیر عامل کشور هستند که با بکارگیری آنها بتوانیم ضمن جذب سرمایه های خرد، برق مورد نیاز برخی شهرک های صنعتی را هم از این طریق تامین کنیم و افزایش راندمان را نیز به همراه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷۰۰ مگاوات قرارداد در زمینه توسعه نیروگاه های مقیاس کوچک و پراکنده امضا شده است، گفت: اخیرا وزارت نفت برداشتی از قانون داشتند که این برداشت منجر به آن شد که گاز مورد استفاده مولدهای مقیاس کوچک به نرخ گاز مصرفی واحدهای صنعتی محاسبه شد.

فلاحتیان گفت: وزارت نیرو معتقد است که کل نیروگاه هایی که طرف حساب وزارت نیرو هستند و تولید خود را به شبکه سراسری تزریق می کنند باید از نرخ یکسانی برخوردار باشند. جلسه های مختلفی در این زمینه در سازمان برنامه و بودجه با حضور نمایندگان شرکت ملی گاز برگزار شد و این جلسه ها منجر به این شد که در آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ بودجه سال ۱۳۹۶ این موضوع طرح شود.

معاون وزیر نیرو افزود: در پیش نویسی که به دولت تقدیم شده است، این موضوع از طریق کمیسیون اقتصادی دولت مورد تایید قرار گرفته و این هفته یا هفته آینده در صحن علنی دولت مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی شرکت های گاز استانی به دلیل ادعای کسب تعرفه صنعتی، نسبت به قطع گاز مولدهای مقیاس کوچک اقدام کرده اند، اظهار امیدواری کرد که این مشکل با تدبیر دولت به صورت ریشه ای حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت نیرو قصد بکارگیری سرمایه های مردم در طرح های نیروگاهی را ندارد؟ گفت: قانونگذار برای وزارت نیرو مشخص کرده است که تولید و توزیع برق را به بخش خصوصی واگذار کند و به این ترتیب هم اکنون ۶۰ درصد برق کشور توسط بخش خصوصی تامین می شود.

به گفته وی، وقتی قراردادی با یک شرکت خصوصی منعقد می کنیم، باید روش های تامین مالی مختلف را به کار گیرد؛ وزارت نیرو نمی‌تواند خود را درگیر این موضوع کند؛ کسی که موافقت اصولی می‌گیرد و قرارداد خرید تضمینی منعقد می کند یا باید خود منابع مالی را تامین کند، یا سرمایه گذار خارجی بیاورد و یا مردم را در طرح خود شریک کند.

وی با بیان اینکه قراردادهایی که تاکنون منعقد شده، به این سمت نرفته اند که فراخوان بزنند و مردم را شریک کنند؛ اظهار کرد: توصیه داریم که با شرکت های سهامی عام بتوانند سرمایه خود را تامین کنند. این کمکی به اقتصاد صنعت برق و شکوفایی فضای کسب و کار و نیروگاه سازهای داخلی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزاد مخصوصی

      یه بار نشنیدیم یه چیزی ارزون بشه

    • بدون نام

      این همه پول از مردم میگیرید بستان نیست خدا خانه تان را خراب کند انشالله

    • بدون نام

      لطفا اول حقوق ودستمزدها راحداقل مطابق تورم افزایش دهید بعد اقدام به افزایش برق آب برق گاز و......کنیدخداوکبلی نفستون از جای گرم بلندمیشه آخه بابا نداریم نداریم نداریم حالیتونه؟

    • بدون نام

      بله بلاخره خرج آقا زاده ها بالا ست از جیب مردم بایست در بیارین

    • ebi

      ببر بالا ،ببر ، دیر نیست آن زمان که مردم به جای برق با هیزم آتش روشن کنند

    • بدون نام

      آقایان نمایندگان مردم ٬ وزرای محترم دولت٬ آیا حقوق کارگران منطقیست ؟ آیا نرخ بیکاری منطقیست؟ آیا درآمد سرانه مردم منطقیسنت؟ آیا گرانی مایحتاج مردم منطقیست ؟ میفرمایید دولت متضرر میشود؟ آیا انتقال برق مجانی به عراق ونخجوان وافغانستان وارمنستان شما را متضرر نمیکند؟؟!!!! شرمتان باد

    • ملانیا

      قراربودهمگام بااضافه شدن یارانه هزینه،برق ،گاز،آب وتلفن بالابره،متأسفانه یارانه اومدقیمت همه چی روبالابرد،الا خودش افزایش پیدانکرد

    • بدون نام

      ما رو نفت و گاز و زیر آفتاب دایمی و بدون ابر هستیم تولید برق میگن ضرر میده اونوقت تو آلمان بارونی و سرد و بدون‌انرژی قیمت برق منفی میشه. مشکل از جای دیگری است. خائنین را جمع کنند درست میشه.

    • بدون نام

      مردم بیچاره چیزی دیگه چیزی

      ه ندارن که بهای افزایش برق رو بپردازند. کسری رو از اختلاس کننده ها بگیرید، برق هم قطع کنید،

    • بدون نام

      به جای افزایش قیمت برق،برید دنبال تکنولوژی نوین که مصرف برق پایینتر بیاددرثانی الان کم نیست که بخواد افزایش پیداکنه وقرار بود در سال یک بار پول برق بالا بره نه پنج بار درعرض یکسال آیا ما باید جرم افراد نالایق وبی مدیریت رو بدیم خون مردم رو کردید داخل شیشه ول کن هم نیستید ،واقعا هم که پررو هستید واز رو نمیرید باید یه کمپین راه بندازیم برای آب وبرق مجانی دو ماه که واریز نشه اونوقت متوجه میشوید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مایک کشوریم بایدخرج ده تاکشوردیگه راهم بدیم اون کشورهارو رهاکنیداون وقت ببنینیدایران ضررکه نداره هیچ که سودهم داره

    • بدون نام

      کربلا کربلا ما داریم می آییم این دولت ریشه ما سوزانده ما داریم می آییم

    • بدون نام

      واقعا باید متاسف باشیم برای جی قیمت بالا مبرن درامد جقدرداریم

    • بدون نام

      یه بار م شده خبر ارزونی بدین ماشاالله هرروز شاهد گرونی همه چی هستیم فقط جون آدمیزاده که ارزونه

    • امرسان

      همه گرون میکنن توهم گرون کن جا داره.....

    • بدون نام

      دولت جز گران کردن منابع چیز دیگری بلدنیست واقعا چراانقدر درحق مردم ستم میکنید

    • بدون نام

      بازم قیمت برق ما مردم عادی رو ببرید بالا خب جلوی مصر ف مفتخورای دولتی رو بگیرید که به اندازه نصف مردم ایران برق مصرف میکنند ....

    • بدون نام

      آره منطقی نیست قیمت برق!!! ولی بره توپاچه مردم منطقیه قیمت پراید 22میلیون منطقیه قیمت اجناس نجومین منطقیه ملت بره ب فنا منطقیه ....... درج کن اگ راس میگی

    • ایمان

      دوراز انتظار نیست چون شبکه برق ایران و عراق وسوریه بهم وصل هستند یا خواهند شد جالب اینجاست که عراق قبلا در پرداخت پول برق خریداری شده از ایران حتی بصورت قسطی درمانده شده بود تاجاییکه ایران می خواست برق فروخته شده به عراق راقطع کند اما وقتی پای سوریه هم درمیان است قطعا با اتصال شبکه برق ایران به سوریه از طریق عراق، پول برق سوریه راهم دولت ایران از جیب هموطنان بدبخت مان دریافت می کنند.

    • بدون نام

      متاظفم

    • الیاس

      کمک به خالی کردن جیب مردم خدا نفرینتون کنه .

    • راد

      واقعا باید تأسف خورد .اگه واقعا میخوان پول برق ویا پول ......گرون کنند چرا برق صادر می‌کنند و چرا پولشو نمیگیرند .خدا رحمت کنه مادر بزرگم میگفت صلوات بفرستی همه چیز دم خونه میارن.متاسفانه مسیولین اینج رو با گینه اشتباه گرفتند .ایران سرشار از منابع مختلف هستش .البته نه برای ملت . واقعا جای تأسف داره

    • امیرایدون

      فقط گرونی فقر

    • بدون نام

      جناب وزیرمگردستمزد وافزایش حقوق کارکنان وبازنشستگان این کشور منطقی است که باید قیمت برق منطقی شود؟

    • بدون نام

      همه باید در فکر کم کردن مصرف کنتورها باشیم راه ساده ای هم هست مصرف رو با این وسایل مزخرف داخلی که نمیشه پایین آورد پس چاره ای نداریم جز پایین آوردن مصرف کنتورها

    • بدون نام

      سوال: چرا ۱۰۰ نومن قیمت تولید شده ؟
      سرمایه گذاری را ملت انجام دا ده از امکانات ( اب و زمین ) وغیره کشور مجانی استفا ده میکنید . اخه چرا ؟؟؟؟؟
      دست در جیب ملت کردن و در سایه انحصار گرانفر وشی سا ده ترین کار است.و مطلوب شما. همین الان هم ملت برق را بسختی میخرند.مضافا با افزایش قیمت برق دچار یک دور باطل گران کر دن بقیه چیزها میشویم و در اخر باز هم برق باید ......
      بلد نیستید میز را ترک کنید

    • بدون نام

      ببخشید همیشه جدی بوده دلار سه برابر شده طلا سه برابر ولی ما باید صد برابر اب و برق پداخت کنی وقتی دلار 1200 بود من کنتور برق گرفتم 200000الان دلار 4000 کنتور برق 1200000 یعنی شش برابر من که میگم تو خونه چاه بزنم وشمع روشن کنم بهتره

    • بدون نام

      یعنی این قیمت بهای سرسام اور هنوز هم درنظرتان کم خدا به دادمان برس
      لا الله الا الله بسویت پناه میبریم یارب.

    • محمدرضا بختیار

      واقعا جای تاسف دارد که در کشور ما هزینه های نامتعارف را متعارف می خوانند و در وزارتخانه عهد قدیم هزینه های تجهیزات مستهلک خود که با نوشابه می شویند و عدم صلاحیت تک تک تکنسین های این دستگاه در بکارگیری نبوغ خود در ارایه خدمات موثر بیشتر دنبال پاداش و افزایش حقوق خود تلاش می کنند و جدید هم که چراغ خاموش مردم و سرمایه های مردم را با تکنو لوژی مضخرف بکارگیری کنتورهای سه زمانه که در اثر اتصالی آنها مغازه ها و کارخانجات و منازل طعمه حریق می شوند در کجای دنیا چنین وضعیتی در قبال برق بی کیفیت و همراه افت فشار و گاهی ازیاد فشار ضرر های بی مبالاتی را به جامعه و خانواده ها تحمیل میکند و هیچ جوابگویی هم ندارد برای آن مدیر متاسفم که به جای نبوغ پول را اولویت کاری خود قرار داده است

    • عنقا

      جای ما درقبرستان ادم بمیده بهتره دیگه هیچ پولی آدم نمیده چی میگین آخه غیر منطقی شما منطق سرتون میشه کل هم اجمعین 400 هزار تومان امسال قبض برق اومد بسه دیگه تاکجا میخوادپیش برن ... ما که راضی نیستیم بدیم ........

    • بدون نام

      بخوان ببرن بالا میبرن دیگه چرا خودتونو خسته می کنید انگار کسی به حرفتون گوش میده واااالا

    • علیرضا

      آقای دولتمردان شمازندگی مردم رانابودکردیدوقتی شمابه مردم بدهکاریدهزاران دلیل بی منطق سرهم میکنیدتاازدادن حق مردم صرف نظرکنیدمثلا سهام عدالت ،یارانه نقدی که پول مای بی بی یه بچه هم نیست .چه بلایی میخواهیدسراین مردم زیر خط فقربیارید ما اینجورشماروانتخاب نکردیم .واقعآ شرم آور است.از خدابترسید

    • علی

      اقای معاون اول حقوق دریافتی تون رو بیارین پایین اون موقع دخل و خرج شرکت برق کفاف همه چی رو می ده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج