جاباما
۶۲۸۵۲۸
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

رأی الیوم: تل آویو و ریاض علیه ایران متحد شدند

تل آویو به ریاض در جنگ دیپلماتیک این کشور علیه حزب الله و ایران و در ضدیت با نقش منطقه ای ایران کمک می کند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: تل آویو به ریاض در جنگ دیپلماتیک این کشور علیه حزب الله و ایران و در ضدیت با نقش منطقه ای ایران کمک می کند.

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم لندن در مقاله ای به قلم زهیر اندراوس نوشت: وزارت خارجه اسرائیل حمله دیپلماتیک خود را علیه دخالت های حزب الله در سیاست لبنان و همچنین در ضدیت با نقش ایران در منطقه و حمایت از جنگ عربستان سعودی در یمن آغاز کرد.

به نوشته این روزنامه،‌ برخی منابع در تل آویو گفتند وزارت خارجه اسرائیل با ارسال پیام های فوری برای سفارتخانه هایش در جهان، دستورالعمل لازم برای چگونگی تعامل رسانه ای با زلزله سیاسی در لبنان را برای آنها تعیین کرد. در این دستورالعمل آمده است اسرائیل از موضع عربستان سعودی علیه حزب الله حمایت می کند.

از دیپلماتهای اسرائیلی خواسته شده این پیام ها را به بالاترین سطح در کشورهای محل ماموریت خود برسانند تا کشورهای جهان با مشارکت حزب الله در سیاست لبنان مخالفت کنند. ناظران اسرائیلی گفتند این دستورالعملها خاص و استثنایی است زیرا درباره امور داخلی یک کشور دیگر است.

رسانه های اسرائیلی نوشتند در این پیام های محرمامه دیپلماتیک آمده است استعفای حریری ماهیت ویرانگرانه ایران و حزب الله و خطر این دو بر ثبات لبنان و منطقه را آشکار ساخته است.

در این پیام ها همچنین آمده است: این منطق که مهار حزب الله در چارچوب دولت، ثبات لبنان را تضمین می کند، از اساس اشتباه است. این وحدت ساختگی فلج کننده است و طرفهای حاکمیتی داخلی ناتوان هستند و نمی توانند تصمیماتی اتخاذ کنند که در خدمت عموم باشد. براین اساس دولت در لبنان تحت برخی فشارها، ناچار است از منافع قدرت خارجی یعنی ایران به زیان امنیت خود، حمایت کند.

همچنین در این پیام آمده است باید از عربستان سعودی در جنگ یمن ضد حوثیهای(انصار الله) تحت حمایت ایران حمایت کرد و در همین زمینه تاکید می کند حوادث اخیر در لبنان و پرتاب موشک بالستیک به ریاض به دست حوثیها کشورها را ملزم می کند فشار بر ایران و حزب الله را در مسائل متعدد از تولید موشکهای بالستیک گرفته تا دخالت منطقه ای افزایش دهد.

در ارتباط با همین موضوع روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نوشت جرد کوشنر مشاور عالی دونالد ترامپ رئیس جمهور و دامادش در سفر محرمانه اخیر به عربستان سعودی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره فرصتهای برقراری روابط دیپلماتیک بین ریاض و تل آویو گفتگو کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصی

      مطمین باشین که سوریه وعراقم هروقت خرشون ازپل گذشت به عربستان وایتلافشون خواهند پیوست

    • مسعود

      نتیجه حمله به سفارت عربستان در ایران داره خودش رو نشان میده کار هر کسی بود اشتباه بزرگی انجام داد و در راستای اهداف امریکا و اسراییل عمل کرده... نتیجه سیاست های غلط باعث تهدید امنیت ملی میشه..

    • بدون نام

      همه اعراب هم جمع بشن هیچ غلطی نمیکنن

    • بدون نام

      تاکنون ازاول انقلاب تابه الان اکثر کشورهای جهان دشمن ما بودند وازهرکاری که خواستند دریغ نکردند.حال که پرده هاافتاده ودشمنی عریان تر شده .اگر مسئولین نظام باخداباشند وهمراه ملت باشند وحرمت خون جوانان مملکت رانگهدارند وجلوی فسادها رابگیرندمطمئنا دشمنان ملت تاکنون هیچ غلطی نکردند منبعدنیز نخواهند کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج