۶۲۸۶۵۹
۵۰۵۴
۵۰۵۴
پ

موفق‌ترین ایجنت های سال ۲۰۱۷

مجله فوربس در ماه های پایانی سال ۲۰۱۷ اقدام به معرفی برترین ایجنت های دنیای فوتبال در سال گذشته کرده و در کمال تعجب رتبه اول این لیست به فردی غیر از مینو رایولا، ژرژ مندس و جاناتان بارنت اختصاص یافته است.

آی‌ اسپورت: مجله فوربس در ماه های پایانی سال ۲۰۱۷ اقدام به معرفی برترین ایجنت های دنیای فوتبال در سال گذشته کرده و در کمال تعجب رتبه اول این لیست به فردی غیر از مینو رایولا، ژرژ مندس و جاناتان بارنت اختصاص یافته است. کنستانتین دمیتراسکو، مدیر Mondial Sports Management، با دریافت حق کمیسیونی ۱۰۷.۸ میلیون دلاری در سال جاری، موفق ترین کارگزار دنیای فوتبال لقب گرفته. دمیتراتسکو امور نقل و انتقالات ۸۷ بازیکن در سرتاسر جهان را در اختیار دارد که از جمله مشهور ترین این بازیکنان می‌توان به ادینسون کاوانی، فیلیپه کوتینیو، داگلاس کاستا، نمانیا ماتیچ، دیمیتری پایت، انگولو کانته، رافائل واران و اولیویه ژیرو اشاره کرد. ردپای این تاجر ۵۹ ساله رومانیایی در بعضی از هیجان انگیز ترین انتقالات چند سال اخیر دنیای فوتبال به چشم می‌خورد؛ انتقال ۶۴ میلیون یورویی کاوانی از ناپولی به پی اس جی در سال ۲۰۱۳، انتقال ۳۲ میلیون پوندی کانته از لستر به چلسی در تابستان ۲۰۱۶ و انتقال ناگهانی ماتیچ از چلسی به یونایتد در تابستان جاری تنها تعدادی از معاملاتی هستند که تحت نظر دمیتراسکو جوش خورده اند.

موفق‌ترین ایجنت های سال 2017
دمیتراسکو

نکته مهم درباره دمیتراسکو آن است که برخلاف رایولا و مندز، نام او هرگز به طور ویژه ای مورد توجه قرار نگرفته است. فوربس او را یک آدم آرام توصیف کرده و در مورد او می‌نویسد:"دمیتراسکو ترجیح می‌دهد به دور از هیاهو و سر و صدا تنها با شم اقتضادی و بازرگانی خود در جهت رفاه مشتریان و بازیکنانش کار کند. البته که باشگاه ها نیز ترجیح می‌دهند با چنین کارگزارانی سر و کار داشته باشند." روزنامه نگاران رومانیایی به شدت تلاش کرده اند تا بتوانند اطلاعاتی درباره شخصیت مرموز او بیابند، شرکت دمیتراسکو در دهکده ای نزدیک به فرانکفورت دایر است و جالب این دقیقا در همان ساختمان، یک رستوران تایلندی به مشتریان خود خدمت رسانی می‌کند. یکی از شرکت های او در رومانی نزدیک به 12 سال قبل ورشکست شد و بدهی 55 هزار یورویی-که در نظام مالیاتی این کشور یک رکورد به حساب می‌آید- بر جای گذاشت. این روزنامه نگاران به داده های فوتبال لیکس نیز دسترسی پیدا کردند. اما در آن جا نیز موفق نشدند مدرکی دال بر این که دمیتراسکو ایجنت بازیکنانی نظیر کاوانی، کوتینیو یا کانته است را بیابند. دمیتراسکو در مواجه با افرادی که از او می‌خواهند نام بازیکنان تحت قراردادش را بگوید، همیشه یک جواب مشخص دارد:"به شما هیچ ارتباطی ندارد!" نویسنده فوربس نیز پیش از گردآوری اطلاعاتی درباره دمیتراسکو گفته پیدا کردن او کار بسیار سختی بود و ما مجبور شدیم از داده های ترانسفر مارکت استفاده کنیم. فوربس ارزش انتقالاتی که تحت نظر دمیتراسکو انجام شده را نزدیک به 1.1 بیلیون دلار تخمین می‌زند. بعد از دمیتراسکو در این لیست به نام ژرژ مندس برمی‌خوریم.

موفق‌ترین ایجنت های سال 2017
مندز

سوپرایجنت موفق پرتغالی که در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ برای ۶ سال پیاپی به عنوان بهترین ایجنت دنیای فوتبال از سوی مراسم گلوب ساکر برگزیده شد، با انتقال کریس رونالدو از اسپورتینگ لیسبون به یونایتد در سال ۲۰۰۳ ورود خود به این عرصه را اعلام کرد و در انتقال رکورد شکن و ۸۰ میلیون پوندی رونالدو به رئال در سال ۲۰۰۹ نقش مهمی ایفا کرد. ۱۰۲ بازیکن از جمله رونالدو، آنخل دی‌ماریا، خامس رودریگز، دیگو کاستا، برناردو سیلوا و همچنین ژوزه مورینیو تصمیمات خود را با مشورت مندس می‌گیرند و میزان دریافتی مندس در سال ۲۰۱۷ از حق واسطه گری، ۷۶.۹ میلیون دلار ارزیابی شده است.

رتبه سوم این فهرست به جاناتان بارنت 67 ساله، مدیر استلار گروپ می‌رسد.

موفق‌ترین ایجنت های سال 2017
بارنت

این گروه عظیم امور مربوط به حدود ۵۰۰ ورزشکار در سرتاسر دنیا را در اختیار دارد که البته همه آن ها فوتبالیست نیستند. بارنت امور ۱۱۶ فوتبالیست را در اختیار دارد که از آن جمله می‌توان به گرت بیل، گیلفی سیگوردسون، گریگورژ کریچوویاک، آدرین سیلوا، آدام لالانا، لوک شاو و جو هارت اشاره کرد. بارنت در سال ۲۰۱۳ انتقال رکورد شکن ۸۶ میلیون پوندی بیل از تاتنهام به رئال مادرید را مهندسی کرد و در تابستان بعد انتقال ۳۰ میلیون پوندی شاو از ساوتهمپتون به منچستریونایتد را کلید زد. حق کمیسیون دریافتی بارنت در سال ۲۰۱۷ ۵۳.۴ میلیون دلار تخمین زده شده است که می‌توان انتقال ۴۰ میلیون پوندی سیگوردسون از سوانسی به اورتون را مهم ترین فعالیت بارنت در سال جاری دانست. نکته جالب در مورد بارنت آن است که اولین مشتری او، برایان لارا اسطوره کریکت اهل ترینیداد و توباگو بوده.

موفق‌ترین ایجنت های سال 2017
مینو رایولا

نفر چهارم این فهرست احتمالا منفورترین فرد است. مینو رایولا ایجنت 50 ساله ایتالیایی-هلندی که در نیمه دوم دهه 90 با انتقال پاول ندود از اسپارتا پراگ به لاتزیو و سپس یوونتوس نامی برای خود دست و پا کرد در سال جاری حق کمیسیونی 43.5 میلیون دلاری به جیب زد. 55 بازیکن فوتبال زیر نظر رایولا تصمیم می‌گیرند که مشهورترین آن ها زلاتان ایبراهیممویچ، پل پوگبا، روملو لوکاکو، بلیز ماتوئیدی، هنریک مخیتاریان و مارکو وراتی هستند. رایولا مشاوره زلاتان را از زمانی که ایبرا در آژاکس حضور داشت در اختیار دارد و پشت پرده رفتن زلاتان به یووه و سپس اینتر، بارسا، میلان، پی اس جی و در نهایت یونایتد حضور داشته است. سرآلکس فرگوسن درباره او می‌گوید:" یک یا دو نفر از ایجنت های فوتبال هستند که اصلا از آن ها خوشم نمی‌آید و یکی از آن ها بدون تردید مینو رایولا است." نقل قول فرگوسن بی ارتباط با انتقال پوگبا از یونایتد به یوونتوس در سال 2012 نیست. پوگبا با تنها 1.5 میلیون پوند راهی تورین شد و چهار سال بعد با 105 میلیون یورو و شکستن رکورد نقل و انتقالات فوتبال به اولدترافورد بازگشت. سهم رایولا از این انتقال 41 میلیون پوند ارزیابی شده است. در همان تابستان او معامله مخیتاریان را نیز سرعت داد و در تابستان جاری نقش موثری در تغییر مسیر لوکاکو از چلسی به یونایتد ایفا کرد.

موفق‌ترین ایجنت های سال 2017
اشتروث

پنجمین نفر این لیست ولکر اشتروث آلمانی است که امور جمعی از برترین فوتبالیست های آلمان را در اختیار دارد. ۸ بازیکن از جمله تونی کروس، مارکو رویس، بندیکت هوودس، عمر توپراک و گونزالو کاسترو با اشتروث مشورت می‌کنند. انتقال ۱۷.۱ میلیون یورویی رویس از گلادباخ به دورتموند در سال ۲۰۱۲ و انتقال ۳۷ میلیون یورویی گوتزه از دورتموند به بایرن در سال ۲۰۱۳ بخشی از معاملاتی است که با نظر اشتروث به سرانجام رسیده اند. اشتروث در جریان انتقال تونی کروس از بایرن به رئال در سال ۲۰۱۴، هنر خود در رایزنی را نشان داد. جایی که رئالی ها با مبلغی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون یورو، توانستند یکی از بهترین هافبک های جهان فوتبال را به ترکیب خود اضافه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج