جاباما
۶۲۸۹۸۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پاپ،تهدید استفاده از سلاح هسته‌ای را محکوم کرد

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها در همایش بین المللی خلع سلاح در واتیکان، مالکیت و تهدید به استفاده از سلاح های اتمی را با قاطعیت محکوم کرد و آن را یک ابزاری کشنده، نامشروع و غیر منطقی و تهدیدی برای بشریت خواند.

خبرگزاری ایرنا: پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها در همایش بین المللی 'خلع سلاح' در واتیکان، مالکیت و تهدید به استفاده از سلاح های اتمی را با قاطعیت محکوم کرد و آن را یک ابزاری کشنده، نامشروع و غیر منطقی و تهدیدی برای بشریت خواند.

رهبر مذهبی کاتولیک ها در نخستین روز از همایش دو روزه خلع سلاح که با حضور ۱۱ تن از برندگان جایزه صلح نوبل، سران سازمان ملل و ناتو، دیپلمات ها و کارشناسان این بخش در سالن 'کلمنتینا' در واتیکان با موضوع 'چشم انداز جهانی عاری از سلاح هسته ای و برای خلع سلاح کامل' آغاز شده است، گفت: سلاح های کشتار جمعی از نظر نظامی غیر منطقی است و یک تهدید برای کل جامع بشری محسوب می شوند.

پاپ خطاب به 350 شرکت کننده در این همایش بین المللی که توسط وزارت توسعه انسجام انسانی واتیکان برگزار شد، افزود: با در نظر گرفتن پیامدهای فاجعه بار بشری و محیطی ناشی از استفاده از سلاح های اتمی، نمی توان احساس دلواپسی و نگرانی نکرد و باید با قاطعیت نگهداری و حتی تهدید به استفاده از سلاح هسته ای را محکوم کرد. زیرا وجود سلاح های اتمی، با توجه به خطر یک انفجار تصادفی حتی از روی اشتباه، با منطق ترس همراه است که فقط مربوط به طرفین درگیر نمی شود بلکه مربوط به تمام بشریت می شود.

پاپ گفت: یک بدبینی عجیب می تواند ما را به سوی این عقیده سوق دهد، که دورنمای یک جهانی عاری از سلاح های اتمی و خلع سلاح، همواره دورتر می شود. این یک حقیقت است که تشدید مسابقه تسلیحاتی متوقف نمی شود و اینکه هزینه های مربوط به مدرنیزه کردن و توسعه سلاح ها، نه فقط هسته ای، هزینه ای بزرگ برای کشورها است تا جاییکه حتی اولویت های واقعی بشریت مانند مبارزه با فقر، ترویج صلح، ایجاد طرح های تربیتی و بهداشتی، توسعه حقوق بشر را در پس زمینه قرار داده است.

رهبر مذهبی کاتولیک ها افزود: سلاح های 'کشتار جهانی'، از نظر نظامی غیر منطقی هستند. روابط بین المللی نمی تواند تحت سلطه زور نظامی، تهدیدات دوجانبه و نمایش زرادخانه های جنگی باشد. سلاح های کشتار جمعی بویژه اتمی ، تنها یک حس فریب دهنده امنیتی ایجاد می کنند و نمی توانند پایه همزیستی مسالمت آمیز میان اعضا خانواده بشری که باید برعکس از یک اخلاق همبستگی الهام بگیرد، باشد.

وی با تاکید بر اینکه تاثیر تسلحیات اتمی، نابودی بشریت است، گفت: این سلاح ها غیر منطقی هستند. اخیرا از طریق یک رای گیری تاریخی در سازمان ملل، اکثر اعضای جامعه بین المللی تعیین کردند که سلاح هسته ای نه فقط غیر اخلاقی است بلکه باید یک ابزار جنگی غیر مشروع محسوب شود.

در اجلاس خلع سلاح در واتیکان که به خواست پاپ برگزار شده است، 11 تن از برندگان جایزه صلح نوبل (از جمله محمد یونس، محمد البرادعی، جودی ویلیامز، میرید مگوایر، ادولفو پرز اسکیوال و بئاترچه فین) به همراه مقاماتی از سازمان ملل از جمله 'ایزومی ناکامیتسو' نماینده عالی ملل متحد برای خلع سلاح'، سران ناتو از جمله 'رز گاتمولر' معاون دبیر کل و سفرای کشورهای درگیر در بحران کره (آمریکا، کره جنوبی و روسیه) در ایتالیا و 'مازاکو وادا' یکی از آخرین بازماندگان هیروشیما به عنوان نماینده قربانیان سلاح های اتمی حضور دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج