جاباما
۶۲۹۰۰۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مهلت اتحادیه اروپا به انگلیس درباره برگزیت

«میشل بارنیه» مذاکره‌کننده ارشد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که انگلیس ۲ هفته مهلت دارد تا موضع خود را در رابطه با مسائل کلیدی خروج از اتحادیه اروپا ازجمله صورتحساب برگزیت روشن کند.

خبرگزاری ایرنا: : «میشل بارنیه» مذاکره‌کننده ارشد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که انگلیس ۲ هفته مهلت دارد تا موضع خود را در رابطه با مسائل کلیدی خروج از اتحادیه اروپا ازجمله صورتحساب برگزیت روشن کند.

بارنیه پس از پایان ششمین دور مذاکرات برگزیت، در نشست خبری مشترک با دیوید دیویس وزیر برگزیت انگلیس در بروکسل گفت:انگلیس بایستی موضع خود را در رابطه با حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، مرزبندی دو ایرلند و صورتحساب برگزیت مشخص کند تا مذاکرات وارد فاز بعدی شود.

وی بابیان اینکه مذاکرات برگزیت دارای پیچیدگی‌های زیادی است، افزود: ما از انگلیس امتیاز نمی‌خواهیم و امتیازی هم نمی‌دهیم بلکه بر روی واقعیت‌ها متمرکز خواهیم شد.

دیوید دیویس نیز در این نشست خبری گفت: اتحادیه اروپا بایستی انعطاف و خلاقیت بیشتری را در مذاکرات نشان دهد.انگلیس آماده است تا از طریق افزایش همکاری های خود با اتحادیه اروپا موانع باقی‌مانده را تا پیش از برگزاری نشست سران این اتحادیه برطرف کند.

نشست سران 27 کشور عضو اروپا قرار است 14 دسامبر (23 آذر) در بروکسل برگزار شود. انگلیس امیدوار است تا پیش از برگزاری این نشست نظر مذاکره‌کنندگان اروپایی را برای آغاز مذاکرات تجاری جلب کند.

ششمین دور مذاکرات برگزیت پس‌ازآن صورت می‌گیرد که دور قبل گفت‌وگوها به دلیل عدم تفاهم طرفین بر سر صورتحساب برگزیت به 'بن‌بست' خورد. بارنیه پس از پایان مذاکرات گفته بود که انگلیس تمایل ندارد مبلغی را حاضر به پرداخت آن است اعلام کند.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی قادر نیستم تا رهبران اتحادیه اروپا را، به آغاز فصل جدید مذاکرات برگزیت توصیه کنم.

انگلیس از آغاز مذاکرات برگزیت، خواهان گفت‌وگو درباره آینده همکاری‌های تجاری طرفین در دوره پسا برگزیت بوده، اما اروپایی‌ها حاضر نیستند تا پیش از روشن شدن وضع حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، وضع مرزی دو ایرلند در پسا برگزیت و هزینه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، دراین‌باره مذاکره کنند.

روزنامه دیلی تلگراف ماه گذشته میلادی در گزارشی از احتمال پیوستن انگلیس به موافقت‌نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) خبر داد و عنوان کرد که این امر سبب تقویت مراودات تجاری انگلیس با سه اقتصاد برتر دنیا خواهد شد.

روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس گذشته (۲۰۱۷) با ارسال نامه نخست‌وزیر انگلیس به «توسک» رئیس شورای اروپا آغاز شد و متعاقبا نخستین دور مذاکرات برگزیت در ماه ژوئن برگزار شد.

انگلیس دو سال فرصت خواهد داشت تا بر سر چگونگی روابطش با اروپا پس از خروج از اتحادیه اروپا، مذاکره و این مدت موظف خواهد بود تا به‌طور کامل به تعهداتش در چارچوب عضویت در این نهاد اروپایی، عمل کند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، انگلیس قرار است به طور رسمی راس ساعت ۱۱ شب ۲۹ مارس ۲۰۱۹ به‌وقت محلی (بامداد ۱۰ فروردین ۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج