۶۲۹۰۴۳
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

سفیر ایران از مهمانوازی عراقی ها تشکر کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق گفت: از مهمانوازی ملت و دولت عراق تشکر می کنم، نظم، آرامش و راحتی از ویژگی مراسم اربعین امسال بود.

خبرگزاری ایرنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق گفت: از مهمانوازی ملت و دولت عراق تشکر می کنم، نظم، آرامش و راحتی از ویژگی مراسم اربعین امسال بود.

«ایرج مسجدی»عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار افزود: امسال با مجموعه اقداماتی که از طریق ایران و عراق صورت گرفت به لطف الهی اربعین خیلی خوبی داشتیم و مشکل خاصی در امنیت، حمل و نقل، بهداشت ودرمان، اسکان و تغذیه، برپایی و فعالیت مواکب و حضور گسترده مردم وجود نداشت.

وی گفت: در اربعین امسال چند اقدام از جمله صدور ویزای انفرادی و نیز برقراری گیت های بازرسی توسط نیروی انتظامی قبل از رسیدن زائران ایرانی به مرز، سبب شد زائران با نظم و آرامش بسیار خوب و براحتی بتوانند وارد خاک عراق شوند.

مسجدی گفت: جلوگیری از ورود غیر قانونی افراد به داخل خاک عراق سبب شد، بازرسی ها و سیطره ها از طرف برادران عراقی در داخل شهرها نیز آسوده تر باشند و راحت تر با زائران ایرانی تعامل کنند.

وی گفت: درحال حاضر برگشت زائران نیز مانند ورودشان به خاک عراق، با نظم و ترتیب و آرامش خیلی خوبی درحال انجام است.

رئیس ستاد اربعین در عراق به امضای توافقنامه اربعینی بین تهران وبغداد برای مراسم امسال به عنوان یک چارچوب عمل اشاره کرد و گفت: این توافقنامه سبب شد همه نهادها و عوامل ذیربط در دو کشور ایران و عراق به شرح وظایف و همکاری های مشترک واقف باشند و کارها با سهولت بیشتری پیش برود.

وی گفت: در بحث حضور، اسکان وحمل ونقل زائران نیز امسال پیش بینی های بسیار خوبی انجام شده بود و در مجموع با رضایت مسئولان و زائران همراه بود.

مسجدی گفت: دولت و ملت عراق واقعا در مهمانوازی وپذیرایی از زائران اربعین از جمله زائران ایرانی سنگ تمام گذاشتند و جا دارد بعنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رئیس ستاد اربعین کشور در عراق از دولت و ملت این کشور صمیمانه تشکر کنم.

وی گفت: عراقی ها هم خود بسیار علاقمندند و هم هزینه های بسیار بالا صرف این میهمان نوازی و پذیرایی شایسته از زائران اربعین می کنند، نظر خود جمهوری اسلامی نیز همین است که پذیرایی و استقبال از همه زوار از جمله ایرانی ها کار خود عراقی ها هست و این اولویت ما و اساس کار ماست.

مسجدی در عین حال گفت: جمهوری اسلامی و مردم ایران جایی که نیاز باشد در کنار برادران عراقی به اسکان و پذیرایی زائران کمک می کنند از جمله این که عمده موکب های عراقی در مسیر نجف به کربلا مستقرند و مراسم اصلی زیارت اربعین و پیاده روی به کربلا را تحت پوشش دارند درحالی که زائران ایرانی علاوه بر نجف و کربلا، به کاظمین و سامرا هم می روند و نیاز به کمک در زمینه اسکان وتغذیه وجود دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: در مراسم اربعین بخاطر حضور میلیونی زائران عراقی و ایرانی، ما در بحث حمل ونقل و بهداشت و درمان در کنار برادران عراقی قرار می گیریم و کمک می کنیم تا کار زائران به سهولت بیشتری انجام شود.

وی همچنین به زائران ایرانی توصیه کرد که با حفظ آرامش و صبر و حوصله مراحل خروج خود از عراق و ورود به ایران را انجام دهند تا بازگشت آنان نیز همچون ورود به خاک عراق، با آرامش و بدون نگرانی و مشکل انجام شود.

همچنین 'قاسم الاعرجی' وزیر کشور عراق امروز در کربلا، به طور رسمی پایان مراسم اربعین و موفقیت طرح تامین امنیت این مراسم را اعلام کرد.

در عراق امروز جمعه مصادف با ۲۰ صفر و اربعین حسینی است.

بر اساس این گزارش ، پیاده روی میلیونی اربعین امسال تاکنون حادثه امنیتی نداشته اما منابع امنیتی از کشف وخنثی سازی دو برنامه حمله تروریستی به زائران خبر دادند.

طبق آمارهای رسمی و به عنوان حداقل برآورد، نزدیک به ۱۴ میلیون نفر از عراق، ایران و سایر کشورها در مراسم اربعین شرکت داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مهمان نوازی کجا بود.همش با خرج خودمون بود که

    • کارمند

      اینهمه پول تو جیب عراقی ها رفته بیشتر خدمات هم ازطرف ایران بوده دیگه از چی تشکر کرده اونا باید ازما تشکر کنندبا این کار ایران را کوچک شمرده

    • مش قاسم

      خودمون همه کارها را انجام دادیم حالا از مهمان نوازی اونا تشکر می کنیم ..!!

    • بدون نام

      من هم ازسفیرکشورمان تشکر می‌کنم بنظرم اسکان وپارکینگ هم نیاز به ساماندهی ندارد خدا بشما خیر بدهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج