۶۲۹۱۷۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کلهر: آکادمی‌های ما هیچ امکاناتی ندارند

پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: معیار انتخاب مربیان پایه نباید حضور در لیگ برتر باشد و چرا که کار در بخش پایه تخصص خاص خودش را دارد.

خبرگزاری فارس: محمود کلهر در مورد اینکه او تجربه سالها کار در بخش پایه را دارد و دلیل ناکامی تیم جوانان را چه می‌داند، اظهار داشت:‌ در بخش پایه سالها است که با مشکل روبرو هستیم وانتخاباتمان اشتباه است. در بخش پایه نباید دنبال قهرمانی بود. باید از افرادی استفاده کنیم که تخصص دارند. نقش اصلی را در این بین کمیته آموزش فدراسیون فوتبال دارد. خوشبختانه اخیرا میرشاد ماجدی به عنوان مسئول کمیته آموزش انتخاب شده که خود او یک فرد فوتبالی است و حضورش می‌تواند موثر باشد.

وی افزود:‌ باید روی انتخاب‌هایمان دقت کنیم و از طرف دیگر بخش پایه را قوی کنیم. باید آکادمی‌هایمان را قدرتمند کنیم. باید در آکادمی‌های خود سازندگی داشته باشیم. سالهاست که در بخش پایه مشکل داریم و اگر گاهی هم نتیجه می‌گیریم این مسئله اتفاقی است.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد سه کلید واژه‌ای که عباس چمنیان مبنی بر توجه، احترام و فراهم کردن امکانات و زمینه موفقیت در بخش پایه مطرح کرده است،‌ گفت: بله این حرف درست است. در بخش پایه به مسابقاتی که برگزار می‌شود نگاه کنید. زمین این مسابقات کیفیت ندارد. توجه یعنی چه؟ یعنی ما بیشترین امکانات را در اختیار این تیم‌ها قرار دهیم و کار بازیکنان مربیان برایمان ارزشمند باشد. مطمئن باشید نوجوانان آلمان که چهار گل از ما دریافت کردند چند سال بعد تعدادی از بازیکنان تیم ملیآلمان را تشکیل می‌دهند چرا که آنجا برنامه ریزی وجود دارد. توجه بیشتر با ارائه امکانات بهتر به موفقیت می‌انجامد. آکادمی‌های فوتبال ایران امکاناتی در حد صفر دارند و باشگاه‌ها هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. برخی باشگاه‌ها مثل فولاد، سایپا، سپاهان و ... سرمایه‌گذاری کردن و در حال حاضر از این موضوع بهره می‌برند. حتی بخشی از این بازیکنان پایه به تیم ملی رسیدند.

کلهر در ادامه در مورد اتفاقاتی که حول تیم‌های پایه رخ می‌دهد، گفت: نقش اساسی را در این امر کمیته آموزش و فنی با انتخاب مربیان دارند. فرهاد پورغلامی از مربیان خوب فوتبال ایران در سطح لیگ برتر است که سال‌ها تجربه دارد اما کار در بخش پایه مطمئنا متفاوت است و باید در این بخش از متخصصان خودش استفاده کرد. افرادی که در بخش پایه مربیگری می‌کنند می‌توانند در بخش بزرگسالان هم به موفقیت برسند. نمونه این موضوع مهدی علی است که در تیم ملی امارات موفقیت‌های زیادی کسب کرد. در همه جای دنیا مربیان کار خود را از پایه آغاز می‌کنند و پله پله بالا می‌روند و به سطح بزرگسالان و حرفه‌ای می‌رسند اما در ایران این مسئله برعکس است مربیان به رده بزرگسالان می‌روند و سپس برای حضور در بخش پایه انتخاب می‌شوند. باید در بین مربیان رقابت به وجود بیاوریم. مربیان بدانند تلاش آنها نتیجه خواهد داد. باز هم می‌گویم کمیته آموزش نقش موثری در این امر دارد که با حضور ماجدی می‌توانیم امیدوار باشیم اتفاقات خوبی در فوتبال پایه رخ دهد و بازیکنان خوب در آینده پرورش داده شوند. افرادی در فوتبال ایران هستند که علاوه بر ساختن بازیکنان بزرگ بتوانند در امر نتیجه گیری هم موفقیت باشند. من هم با چمنیان در مورد سه کلید واژه موفق هستم. باید این بازیکنان را حفظ کرد تا در آینده به موفقیت برسند و در فوتبال ایران حضور موثر داشته باشند.

کلهر در رابطه با نقش فدارسیون در ناکامی تیم‌های پایه، خاطرنشان کرد: مهدی تاج آدمی فوتبالی و کار بلد است. او نباید تحت تاثیر اسم مربیان شاغل در لیگ برتر قرار بگیرد. باید تلاش مربیان فعال در بخش پایه دیده شود. خیلی از افراد دارای رزومه و کارنامه بیرون نشستند چرا که ارتباط لازم را با مسئولان نداشتند. اعتقاد دارم تاج مدیری قوی است او باید تصمیماتی بگیرد که منجر به رقابت در بین مربیان شود. ما در لیگ مربی داریم که در سال سه تیم عوض می‌کند. مدیرانمان را باید آگاه کنیم. اگر مدیران آگاه شوند و از بخش پایه حمایت کنند،‌در ایران آنقدر استعداد داریم که بتوانیم با پرورش آنها فوتبال ایران را دگرگون کنیم. فراموش نکنید امکانات فوتبال پایه در بخش ملی بسیار خوب است اما در باشگاه‌ها هیچ امکاناتی وجود ندارد که بتوان کار اصولی کرد. موفقیت فقط ورود به جام جهانی نیست. نوع بازی تیم ملی و اینکه این مهره‌ها بتوانند بیشتر و بهتر آموزش ببینند اهمیت زیادی دارد. شما به یونس دلفی در استقلال خوزستان نگاه کنید که چقدر عملکرد خوبی در تیمش دارد. این نشان می‌دهد که می‌توان فوتبالیست‌هایی با این کیفیت آموزش داد. ما در این بخش ضعف داریم و فدراسیون باید به سمت این مسئله برود که از مربیان دارای تخصص و رزومه در بخش پایه استفاده کند و فقط نگاهش به حضور مربی در لیگ برتر نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج