۶۲۹۲۵۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چرا ناپولی برای جهانبخش انتخابی رویایی است؟

خبر علاقه ناپولی به علیرضا جهانبخش غیرمنتظره بود و سوالات زیادی را به‌ وجود آورد.

آی اسپورت: خبر علاقه ناپولی به علیرضا جهانبخش غیرمنتظره بود و سوالات زیادی را به‌ وجود آورد. ملی‌پوش آلکمار در سال‌های گذشته نسبت به پیشنهاد تیم‌های بزرگ بسیار محتاط بوده و معتقد است که باید پله‌های پیشرفت را آرام آرام طی کرد. به همین خاطر با وجود پیشنهاد از باشگاه‌های مدعی هلندی ترجیح داد از نایمخن راهی آلکمار شود تا حضورش در ترکیب اصلی قطعی باشد. با چنین تفکری شاید او از پیشنهاد ناپولی چندان استقبال نکند و در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ حضور در یک تیم پرستاره و رقابت با بازیکنان ثابت آن را یک ریسک بزرگ بداند.

ناپولی در حال حاضر جدی‌ترین رقیب یوونتوس در راه قهرمانی لیگ ایتالیاست و بدون شکست در صدر جدول قرار دارد. مهره‌های تهاجمی این تیم بی‌نظیرند و رقابت با آنها کار سختی به نظر می رسد. با این حال سبک بازی این تیم و حضور سرمربی باهوشی مثل مائوریسیو ساری می‌تواند فرصت بی‌نظیری برای جهانبخش باشد تا روند پیشرفتش را تسریع کند.

ناپولی تابستان گذشته هیگواین را با رقمی نجومی به یوونتوس فروخت و آرکادیوش میلیک را به‌عنوان شماره ۹ جایگزین از آژاکس خرید، ولی این مهاجم لهستانی خیلی زود رباط پاره کرد. ساری در این شرایط مدل بازی تیمش را تغییر داد و مرتنز را از خط میانی به خط حمله برد. هافبک بلژیکی کوتاه‌قامت بلژیکی اصلا ویژگی‌های مهاجم شماره ۹ را ندارد، ولی به خطرناک‌ترین بازیکن تیم تبدیل شد، به طوری که میلیک در بازگشت هم جایی در ترکیب اصلی نداشت.

مرتنز در این تیم نقش ۹ کاذب را به عهده داشت. ساری توپ‌های بلند را از تیمش حذف کرد و اساس حملاتش را روی حرکات ترکیبی و سرعتی مهاجمان ریزنقش قرار داد. اینسینیه، کایخون و مرتنز، سه مهاجمی بودند که با تغییر مکان دایمی و فرار به پشت دفاع به کابوس تمام تیم‌ها تبدیل شدند. قبلا اسپالتی در رم و دل‌بوسکه در تیم ملی اسپانیا از شماره ۹ کاذب استفاده کرده بودند و ساری هم با این روش اجازه نداد جای خالی هیگواین احساس شود.

ناپولی با فوتبال مالکانه‌اش اسپانیایی‌ترین تیم لیگ ایتالیاست و در این روش به تبحر خوبی رسیده. گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی بعد از بازی رفت مقابل ناپولی مدعی شد که این سخت‌ترین حریفی بوده که تا به حال مقابلش بازی کرده و حریف پرستاره انگلیسی را به دردسر انداخت.

جهانبخش با سرعت و تکنیک مناسبش ظرفیت خوبی برای رسیدن به ترکیب اصلی ناپولی دارد و می‌تواند به یکی از مهره‌های موثر تیم تبدیل شود. ساری پیش از این به بازیکنانی مثل اینسینیه و مرتنز کمک کرده کیفیت بازی‌شان را ارتقا دهند و می‌تواند فوتبال جهانبخش را هم به سطح بالاتری برساند.

علیرضا این روزها یکی از بازیکنان آماده لیگ هلند است و به سطحی رسیده که باید به فکر انتقال به یک لیگ بهتر و تیم بزرگتر باشد. حضور در جمع ستاره‌های ناپولی مثل مرتنز، اینسینیه و همسیک تجربه بی‌مانندی برای اوست تا خودش را به سطح اول فوتبال اروپا نزدیک کند.

کوریره ایتالیا دلیل ورود ناپولی به بازار را پیدا کردن جانشینانی برای میلیک و غلام مصدوم می‌داند، ولی مدیران این باشگاه در گذشته هم نشان داده‌اند که شم اقتصادی بالایی دارند و جهانبخش از نگاه آنها یک سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود. مرتنز و اینسینیه در سال‌های گذشته با ارقام نسبتا پایینی به ناپولی منتقل شدند، ولی تابستان گذشته با پیشنهادهای چشمگیری روبه‌رو شدند و ناپولی ممکن است سال آینده به دنبال فروش آنها باشد. در این صورت جهانبخش می‌تواند گزینه خوبی برای جایگزینی این بازیکنان در ترکیب اصلی ناپولی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج