۶۲۹۳۵۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هواپیمای «بارزانی» منتظر اشاره «العبادی» است

روزنامه لبنانی «الاخبار» در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت که نخست‌وزیر منطقه کردستان منتظر چراغ سبز نخست‌وزیر عراق برای سفر به بغداد و رایزنی درباره مسائل مورد اختلاف است.

خبرگزاری فارس: با برگزاری مراسم احیای اربعین امام حسین (ع)، در عراق درامنیت کامل، اکنون بغداد می‌تواند با فراغ بال بیشتر به حل و فصل پرونده‌های مهم کشور و بحران به وجود آمده با اربیل بپردازد.

این نکته‌ای است که در گزارش خبری امروز روزنامه لبنانی الاخبار ذکر شده است.

در این گزارش که به قلم «محمد شفیق» تنظیم شده، آمده است: پس از گذشت دو هفته از آمادگی‌ها و تدارکات و تدابیر امنیتی شدید و تعطیلی غیررسمی ادارات و نهادهای دولتی، بغداد از امروز، آماده حل و فصل پرونده‌های موجود می‌شود. همچنین پایتخت عراق آماده میزبانی از «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان است که منتظر چراغ سبز «حیدر العبادی» نخست‌وزیر کشور است.

در ادامه این گزارش آمده است: بغداد در هفته جاری منتظر یک یا چند دیدار متفاوت است اما این امر مرهون چراغ سبز نخست‌وزیر عراق است. دو منبع یکی دولتی و دیگری کردی ، به الاخبار اعلام کردند که سفر نیچروان بارزانی به بغداد مطرح است و حتی منبع کردی گفت: هواپیمای بارزانی آماده موافقت العبادی برای پرواز است.

وی افزود: بارزانی به برخی گروه‌های سیاسی کُرد اعلام کرده است که پرونده‌های کرکوک، مناطق مورد منازعه، حقوق پیشمرگه و کارمندان منطقه کردستان و بودجه که اکنون نسبت به سایر پرونده‌ها، اولویت دارد، در صدر پرونده‌هایی خواهند بود که در نشست با مقامات بغداد طرح خواهند شد.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: در مقابل بغداد چند شرط جدید اعلام نشده، برای این سفر بارزانی گذاشته است که مهمترین آن، این است که هیأتی که بارزانی در راس آن قرار می‌گیرد تا برای مذاکره با بغداد راهی پایتخت شود، از مقبولیت تمامی طرف‌های کُرد برخوردار باشد و تضمین‌هایی درباره حفظ وحدت و حاکمیت عراق به بغداد بدهد.

منبع آگاه دولتی در این‌باره می‌گوید که دولت العبادی همچنان تاکید دارد که هر گفت‌وگویی باید در چارچوب قانون اساسی باشد. ضمن اینکه العبادی مخالف تبدیل شدن مسئله گفت‌وگو با اربیل تحت فشارها و دخالت‌های داخلی یا خارجی به یک سند سیاسی است. این موضع العبادی اشاره‌ای ضمنی به درخواست نیچروان بارزانی و قباد طالبانی معاونش از «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر برای میانجیگری است.

این منبع درباره سرنوشت مذاکرات نظامی و سیاسی میان بغداد و اربیل بدون اشاره به جزئیاتی بیشتر می‌گوید: طی دو روز آینده یک پیروزی و غافلگیری بزرگ روی خواهد شد. این مسئله به بحران اربیل و بغداد مربوط است و برای ما مثبت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج