۶۲۹۴۲۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

این روبرتو باجوی تیم ملی ایران!

سامان قدوس با پیراهن شماره ۷ تیم ملی موفق شد به پاناما گل بزند. با یک حرکت تکنیکی و یک و دو با بازیکن خودی که قدوس خودش آغاز‌گر و تمام‌کننده آن بود.

خبرورزشی: سامان قدوس با پیراهن شماره ۷ تیم ملی موفق شد به پاناما گل بزند. با یک حرکت تکنیکی و یک و دو با بازیکن خودی که قدوس خودش آغاز‌گر و تمام‌کننده آن بود. او در حالی با شماره ۷ مسعود شجاعی بازی کرد که به نظر می‌رسید برای پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ شایسته‌تر باشد. سامان قدوس با نمایش خود همه را به یاد «روبرتو باجو» انداخت؛ ستاره‌ای دوست‌داشتنی که با هر دو پای خود قدرت بازی و مانور دارد. روبرتو باجو هم اینچنین بود، راست‌پا اما با پای چپش هم یک کارهایی می‌کرد. قادر بود به عنوان مهاجم و حتی مهاجم سایه و پشت فوروارد هم بازی کند.

سامان قدوس هم خصوصیاتی مشابه باجو دارد. او می‌تواند بازی را آرام کند و سپس تیر خلاصی را بزند. هنرمند است و توانایی دریبل و شوت را دارد. در بازی دوستانه با پاناما تماشاگران ایرانی گوشه‌ای از این هنرها را در ساق‌های قدوس دیدند و باور کردند او یک شماره ۱۰ است. لابد می‌پرسید؛ شماره ۱۰ که بر تن کریم انصاری‌فرد، زننده گل اول ایران به پاناماست. پس چرا قدوس؟

پاسخ روشن است؛ شماره ۱۰ یک اصطلاح شناخته شده در فوتبال دنیاست. شاید استثنایی همچون هری‌ کین هم پیدا شود که به عنوان مهاجم نوک شماره ۱۰ بپوشد اما معمولاً این پیراهن به بازیکنان تکنیکی، هنرمند و هافبک - مهاجم واگذار می‌شود؛ بازیکنانی نظیر سامان قدوس که تأثیری عالی بر روند بازی تیم خود دارند، وجودشان برای تیم مهم است و ضمن دریبل زدن و انجام حرکات مارپیچ برای گذر از مدافع حریف، قادرند از توپ‌های مرده یک گل بسازند.

روبرتو باجو نیز چنین خصوصیاتی داشت. شماره ۱۰ جادویی تیم ملی ایتالیا که یک دور کامل در تمام تیم‌های باشگاهی این کشور زد. فوتبال‌دوستان هرگز خاطرات هنرنمایی و جادوی باجو با توپ را فراموش نخواهند کرد. گل‌هایی که با پیراهن فیورنتینا به ناپولی زد یا همراه یوونتوس به آن شکل شگفت‌انگیز دروازه تورینو را در شهرآورد گشود. همین‌طور گشودن دروازه اینتر از روی ضربه ایستگاهی با پیراهن آث‌میلان و... از همه به یادماندنی‌تر گلی که به چکسلواکی سابق در جام‌ جهانی ۱۹۹۰ همراه با ایتالیا زد؛ گلی‌ نادر، باشکوه و فراموش‌نشدنی! حالا تیم ملی ایران صاحب یک باجوی ساکن سوئد شده است. مردی ۲۴ ساله که به خاطر نام ایران قید پیراهن تیم ملی سوئد را زد و باید قدرش را بدانیم.

سامان قدوس به اعتقاد نگارنده می‌تواند همان شماره ۱۰ واقعی فوتبال ایران باشد. شماره ۱۰ که طی سال‌های گذشته در تیم ملی کشورمان به اشتباه به تن مهاجمان نوک پوشانده شده است. از قدوس در جام جهانی روسیه بیشتر از این هم خواهیم شنید. باور کنید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سامان بازیکن بزرگي است و بزرگتر خواهد شد ....ولی احتمالا گفته پرسپولیسی هست که اینگونه ازش تعریف ميکنيد

    • tnt2

      درسته بازیکن خوبیه اما شما ها با این حرفها و تو بوق کردن شماره 7دارید داستان مسعود شجاعی رو بایگانی میکنید .این کار شما اخر نمک نشناسیه .کسی که برای تیم ملی سالها زحمت کشید و میخواید کاری کنید که همه فراموشش کنند .در ثانی سبک بازی سامان قدوس با شجاعی فرق داره یعنی حتی میشد کنار هم بازیکنند .حالا کاری به دعوت یا دعوت نشدنش به خاطر توصیه های اقایونی مثل داور زنی ندارم اما خیلی متاسفم که با این حرفها و شماره 7 .کردنهاتون میخواید به اون هدفتون که اخر نمکنشناسیه برسید و گرنه کجا سابقه داشت اینطور از یک بازیکنی که دوتا بازی هم برای تیم ملی نکرده تعریف بشه و.هی شماره پراهن اون رو تو بوق کنند?شما فکر کردید مردم چی هستند?نخیر مردم میفهمند پس بس کنید

    • بدون نام

      تکنیک مسعود شجاعی رو نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج