جاباما
۶۲۹۴۴۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تولید روزانه ۵۰ هزار تن زباله در کشور

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روزانه ۵۰ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که چنین ظرفیتی در آلودگی‌های زیست‌محیطی دخیل است و برای مدیریت و دفن این پسماند نیز کاری صورت نگرفته است.

خبرگزاری ایسنا: معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روزانه ۵۰ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که چنین ظرفیتی در آلودگی‌های زیست‌محیطی دخیل است و برای مدیریت و دفن این پسماند نیز کاری صورت نگرفته است.
کریم شافعی امروز در آئین تودیع و معارفه مدیر کل محیط زیست قم در سالن اجتماعات سازمان اقتصادی و دارایی استان قم،با بیان اینکه به دستور رئیس جمهور ۲ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکل پسماند در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: پسماندهای صنعتی، پزشکی، خانگی و زیست محیطی هر یک همچون سمی کشنده محیط زیست و آبهای روان را تهدید می‌کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط‌زیست کشور افزود: متاسفانه در شرایط فعلی وضعیت محیط زیست نامساعد و آلودگی‌هایی محیط زیست انسانی، حیوانی و گیاهی را در برگرفته است. بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی ناشی از بهره‌برداری‌های غیر مجاز از منابع طبیعی و آب‌های زیرزمینی است که باید برای آن راهکارهای جدی‌تری اتخاذ شود.

ایران بزرگترین مصرف کننده آب در جهان

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط‌زیست کشورافزود: مطابق با آمارهای جهانی کشور ایران بزرگ ترین مصرف کننده آب در دنیاست و منابع گسترده‌ای از آب‌های سطحی و زیرزمینی را به هدر می دهد.

وی در ادامه گفت: این آمار هشداری جدی است و نشان می دهد محیط زیست، خاک و آب در کشور در حال نابودی است از سوی دیگر آلاینده‌های سمی نیز هوا را آلوده می‌سازد و خطرات زیادی برای مردم به همراه دارد. این آلودگی‌های زیست محیطی موجب شده منابع جنگلی نیز به کمتر از ۱۲ میلیون هکتار کاهش یابد ضمن اینکه شیوه‌های نادرست در پرورش دام بخش زیادی از مراتع را به نابودی کشاند.

شافعی تصریح کرد: امروز استان های تهران، قم، مرکزی، خوزستان و ورامین درگیر معضل ریزگرد شده‌اند و با این روند فرزندان و نسل بعدی با مشکلات جدی دست به گریبان خواهند بود.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط ‌زیست یادآور شد: با توجه به اینکه محیط زیست یک دستگاه بالادستی و سیاست‌گذار است باید همگرایی در رفع معضلات زیست‌محیطی میان دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود تا بتوان مشکلات زیست‌محیطی را رفع کرد.

وی در پایان نظارت را رکن مهمی در پیشگیری از بحران‌های زیست محیطی دانست و اظهارکرد: باید در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی به صورت آن‌لاین و دقیق نظارت صورت گیرد و با روش های‌جدید در صدد رفع بحران‌های زیست‌محیطی برآئیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج