جاباما
۶۲۹۹۷۰
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

فوت ۳۰ زائر ایرانی در کربلا

سرکنسول ایران در کربلا با بیان این‌که تعداد زائران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ولی روند برگزاری مراسم بسیار منظم‌تر از سال‌های قبل پیش رفت، اظهار کرد: تا به امروز این سرکنسولگری برای زائرانی که گذرنامه خود را گم کرده‌اند ۱۴۰۰ برگه عبور صادر کرده است.

خبرگزاری ایسنا: سرکنسول ایران در کربلا با بیان این‌که تعداد زائران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ولی روند برگزاری مراسم بسیار منظم‌تر از سال‌های قبل پیش رفت، اظهار کرد: تا به امروز این سرکنسولگری برای زائرانی که گذرنامه خود را گم کرده‌اند ۱۴۰۰ برگه عبور صادر کرده است.

میر مسعود حسینیان با بیان این‌که صدور ویزای انفرادی توسط دولت عراق برای زائران در تسهیل امور بسیار موثر بود، اظهار کرد: در مرزها نیز نظارت خوبی صورت گرفت تا افراد بدون روادید نتوانند به عراق سفر کنند. از دیگر سو مردم نیز مدیریت خوبی در زمینه رفت و برگشت خود داشتنند چنان‌که برخی از زائران زودتر به عراق سفر کردند و زودتر نیز بازگشتند و سفر خود را به روزهای آخر موکول نکردند.

این دیپلمات کشورمان با بیان این‌که زائران در زمینه مسائلی چون ارتباطات، اینترنت و مسائل بانکی و مالی مشکلاتی داشتند و ما این مشکلات را به مقامات مربوطه منعکس کردیم، ادامه داد: امیدواریم که این مشکلات با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد در سال آینده رفع شود.

حسینیان همچنین با بیان این‌که برخی از زائرانی که خارج از چارچوب سامانه سماح این سفر را انجام داده بودند، در حوزه بیمه با مشکلاتی روبرو شدند، در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: تا امروز برای زائرانی که گذرنامه خود را گم کرده‌اند، ۱۴۰۰ برگه عبور صادر کردیم.

وی همچنین گفت: تا کنون ۵۰۰ گذرنامه و ۵۰۰ مدرک مثل شناسنامه، کارت ملی، کارت بیمه یا گواهینامه که زائران در طول این سفر گم کردند را پیدا کرده‌ایم.

سرکنسول ایران در کربلا با بیان این‌که ما این مدارک را به وزارت خارجه ارسال خواهیم کرد و این وزارت‌خانه نیز بر اساس دسته بندی نوع مدارک آنها را برای سازمان‌های مسوول ارسال می‌کند، ادامه داد: از اول آبان ماه تا کنون ۳۰ مورد فوتی از زائران در کربلا داشته‌ایم که حدود ۱۴ الی ۱۵ نفر از آنها بر اثر تصادف فوت کردند.

حسینیان هم‌چنین با تاکید مجدد مبنی بر این‌که مراسم اربعین در سال جاری منظم‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، گفت: تقریبا ۹۵ درصد زائران ایرانی بازگشته‌اند و برخی از زائران نیز بعد از اتمام مراسم اربعین برای زیارت به سامرا و کاظمین سفر کرده‌اند.

سرکنسول ایران در کربلا با بیان این‌که در سال گذشته تعدادی از افراد به دلایل مختلفی از جمله موضوع مواد مخدر یا ورود غیرقانونی در عراق دچار مشکلاتی شده بودند و ما از نیروی انتظامی خواسته بودیم که آنها را ممنوع الخروج کند، تصریح کرد: خوشبختانه نیروی انتظامی این اقدام را انجام داده بود و اجازه نداد که افرادی که سال گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده بودند، امسال در این مراسم شرکت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای داد بیداد...

    • کارمند

      چند روز پیش آمار فوتی ها ۵۰ نفر بود یعنی ۲۰ نفر زنده شدند؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج