۶۳۰۱۴۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تارتار: در چالش قهرمانی هستیم و پا پس نمی‌کشیم

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی با تاکید بر اینکه فوتبال بی‌پروایی را مقابل حریفان به نمایش می‌گذارند درباره جلسه‌ای که با کی‌روش در حاشیه تمرین تیم ملی داشت، گفت: کی‌روش با این که وظیفه‌اش نبود، خیلی خوب مسائل را برای من شکافت.

ایسنا: نیکوس کازانتزاکیس در رمان معروف زوربای یونانی، شخصیتی را معرفی می‌کند که به دور از هیاهوی مشکلات روزمره دنیا، آزادانه زندگی می‌کند. کازانتزاکیس در قسمتی از این رمان از زبان زوربا نوشته "مدتی است که متوجه این نکته شده‌ام که من برای این به دنیا نیامده‌ام تا مانند یک اسب یا گاو زندگی کنم. تنها حیوانات هستند که زندگی برایشان در خوردن خلاصه می‌شود. برای فرار از این وضع حیوانی است که روز و شب، برای خود کاری دست و پا می‌کنم. می‌گویم اگر انسان یک مرغ وحشی لاغر در استخری باشد بهتر از آن است که بلبلی چاق در قفس!"

تیم فوتبال پارس جنوبی هم در نخستین تجربه حضورش در لیگ برتر شخصیتی تقریبا مشابه زوربا از خود نشان داده و نمی‌خواهد مانند بلبلی چاق در قفس باشد. آن‌ها فوتبالی در طول یازده هفته گذشته از لیگ برتر فوتبالی بی‌پروا از خود به نمایش گذاشته‌اند و خودشان را درگیر اما و اگرهای سقوط و ماندن در لیگ نکردند. رفاقت و صمیمیت قابل توجهی در تمرینات این تیم مشاهده می‌شود و همه برای پیشرفت یکدیگر تلاش می‌کنند. اعضای تیم از سرپرست و مربیان گرفته تا مدیرعامل هم در طول این یازده هفته صدرنشینی این تیم در لیگ برتر سعی کردند تا غرور و حاشیه را از بین بازیکنان پارس جنوبی دور نگه دارند.

مهدی تارتار در دوران مربی‌گری‌اش معمولا هدایت تیم‌هایی را بر عهده داشته که در شرایط بحرانی قرار داشتند اما این فصل تیمی را هدایت می‌کند که از حواشی به دور است و تیمی ناشناخته با بازیکنان ناشناخته در ابتدای لیگ برتر محسوب می‌شد. سرمربی پارس جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط این تیم و تیم ملی صحبت کرد. در ادامه گفت‌وگوی او را می‌خوانیم.

* تیم شما تا هفته یازدهم لیگ برتر عملکرد خوبی داشته و توانسته با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرد. شرایط تیم‌تان برای ادامه راه تا نیم‌فصل به چه شکل است؟

ما هر چه جلو می‌رویم کارمان سخت‌تر می‌شود. مجید جلالی یک مثال خوب زد که بازی‌های لیگ مانند بازی رایانه‌ای است. در بازی رایانه‌ای هر چه به مرحله بالاتر می‌روی، کارت سخت‌تر می‌شود. لیگ ما هم به همین شکل است و بازی‌ها هر چه جلوتر می‌رود سخت‌تر می‌شود. همچنین تعطیلات لیگ هم به تیم‌ها لطمه می‌زند. البته چاره‌ای نیست و تیم ملی کشورمان مهم‌تر است و اولویت با آن‌ها است. ولی وقفه‌های لیگ، کار ما را سخت می‌کند. تعطیلات باعث می‌شود تا ما پس از پایان بازی‌ها دو سه روز به بازیکنان استراحت بدهیم و سپس تمرینات پرفشاری را برای آن‌ها ترتیب دهیم. این کار باعث می‌شود که تیم‌ها از نظر بازیکن آسیب ببینند. در هفته دوازدهم باید در اهواز به مصاف فولاد خوزستان برویم. بازی با فولاد با توجه به سابقه و افتخارات این تیم، آن هم در اهواز، کار سختی است. ولی من همیشه گفتم با توجه به این که امتیازات خوبی جمع کردیم و کسی از ما برای قهرمانی و کسب سهمیه توقع ندارد، بی‌پروا بازی می‌کنیم. در اهواز هم با احترام به تیم فولاد و هوادارانش برای کسب سه امتیاز به میدان می‌رویم.

* بازی با پرسپولیس را هم در پیش دارید.

درباره بازی هفته سیزدهم مقابل پرسپولیس هم باید بگویم که من از اول فصل گفتم که باید بازی به بازی پیش برویم، پس درباره بازی با پرسپولیس نمی‌توانم صحبت کنم. تمرکز ما در حال حاضر روی بازی با فولاد است. اهمیت بازی با فولاد کمتر از بازی با پرسپولیس نیست. بنابراین به موقع راجع به پرسپولیس صحبت خواهم کرد.

* تیم شما پس از پایان هفته یازدهم، چند مصدوم داشت. وضعیت مصدومانتان به چه شکل است؟ آیا به بازی‌ مقابل فولاد می‌رسند؟

خدا را شکر مصدومان ما به تیم اضافه شده‌اند. فقط امید سینگ است که انفرادی تمرین می‌کند ولی بازیکنان مصدوم تیم ما به دیگر بازیکنان ملحق شده‌اند. خدا را هم شکر می‌کنیم که با توجه به تعطیلات لیگ از جمله تیم‌هایی هستیم که کمترین مصدوم را داشتیم.

* پرسپولیس که در حال حاضر حریف مستقیم شما در صدر جدول محسوب می‌شود، از نقل و انتقالات نیم فصل محروم شده است. به نظر شما این اتفاق چقدر می‌تواند پارس جنوبی را به شگفتی‌سازی در لیگ برتر و قهرمانی در این رقابت‌ها نزدیک کند؟

من بارها جواب این سوال را داده‌ام. پارس جنوبی اصلا با هدف قهرمانی وارد مسابقات نشد. ما با توجه به بازی‌های خوبی که انجام دادیم در این چالش قرار گرفتیم. این طور نبوده که ما یازده هفته شانسی نتیجه گرفته باشیم. لطف خدا هم در نتایج خوب ما تاثیرگذار بوده و خدا همیشه به ما عنایت داشته است. لطف خدا شامل تلاشی که کل مجموعه انجام می‌دهد، شده است. ما در حال حاضر در چالش قهرمانی قرار گرفتیم و دوست نداریم به این راحتی‌ها پا پس بکشیم. ضمن احترام به تمام رقیبان که تیم‌های بزرگ و پرافتخاری هستند، ما تا جایی که بتوانیم به راهمان ادامه می‌دهیم اما نباید انتظارات از ما بالا برود. باید بدانند که ما با چه شرایطی وارد مسابقات شدیم. همچنین باید تفاوت بودجه ما با دیگر تیم‌های مدعی را هم در نظر بگیرند. باید درباره ما عادلانه قضاوت شود.

* در نقل و انتقالات نیم فصل، قصد جذب بازیکن به خصوصی را دارید؟

ما فعلا به این قضیه فکر نمی‌کنیم. پارس جنوبی در هر پست دو بازیکن خوب و باکیفیت دارد و همه با هم دوست و صمیمی هستند. همین نکته باعث شده رقابت سالمی در تیم ما به وجود بیاید. فعلا زمان هست و باید ببینیم تا نیم‌فصل چه اتفاقی رخ می‌دهد.

تارتار: در چالش قهرمانی هستیم و پا پس نمی‌کشیم

* شما در آخرین اردوی تیم ملی در ایران، در تمرین تیم ملی حاضر شدید و جلسه‌ای با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی داشتید. همچنین همیشه عنوان کردید که از کار کی‌روش الگوبرداری می‌کنید. درباره جلسه‌ای که با کی‌روش داشتید و نحوه الگو برداری‌تان از کی‌روش توضیح بدهید.

کی‌روش من را واقعا سورپرایز کرد و دعوت او از من برای رفتن به رختکن مربیان تیم‌ملی خیلی جالب بود و من دوباره از او تشکر می‌کنم. او خیلی خوب با من صحبت کرد و تمام مسائل را برای من شکافت. با این که نیاز به این توضیحات نبود و هر مربی می‌توانست بگوید که تیم من است و من خودم بازیکنانم را انتخاب می‌کنم و به کسی هم ارتباطی ندارد که چه کسی را می‌خواهم دعوت کنم یا نه. ولی وقتی که با روی باز من را پذیرفت و دیدیم که او شناخت خوبی نه تنها از بازیکنان تیم ما بلکه از تمام بازیکنان لیگ برتر دارد، خیلی چیزها دستگیرم شد و یاد گرفتم که باید ما مربیان خیلی ریزبین باشیم. من از ساختار خوب تیم ملی و نظمی که در این تیم حاکم است الگوبرداری کردم. این‌ها چیزهایی است که ما باید حتما الگوبرداری کنیم.

* تیم ملی در آخرین دیدار دوستانه‌اش به مصاف پاناما رفت و مقابل این تیم به پیروزی ۲ بر یک رسید. پاناما در این دیدار با تیم دومش به میدان آمد و این درحالی بود که تیم‌های دیگر آسیایی مقابل پرتغال و برزیل قرار می‌گرفتند. به نظر شما بازی‌ تدارکاتی با تیم‌های بزرگ چقدر می‌تواند به تیم ملی در جام‌جهانی کمک کند؟

طبیعتا هرچه بازی تدارکاتی قوی، بیشتر انجام دهیم در جام جهانی می‌توانیم عملکرد بهتری از خودمان نشان دهیم. ضعف‌های‌مان در بازی‌های دوستانه خوب و قوی بیشتر مشخص می‌شود. اگر ما همه را ببریم و در جام جهانی شکست بخوریم فکر می‌کنم وجهه خوبی نداشته باشد. من تیم خودم را مثال می‌زنم. پارس جنوبی در پیش فصل به اکثر تیم‌ها باخت. ما به استقلال در ارمنستان و به سایپا در تهران باختیم. ما تازه به لیگ برتر آمده بودیم و باید خودمان را محک جدی می‌زدیم. در این بازی‌ها یکسری ضعف‌های‌مان مشخص شد. از همه مهم‌تر یکسری اعتقاداتمان نسبت به بازی‌های لیگ برتر عوض شد. در ضمن شناخت خوبی از تیم‌های لیگ برتری که قرار بود رقابت‌ شانه به شانه با آن‌ها داشته باشیم پیدا کردیم. بنابراین هر چه بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های قوی‌تر باشد و با تیم‌های سطح بالاتر بازی کنیم، ضعف‌های‌مان را بهتر می‌شناسیم. البته کشور ما هم شرایط خاصی دارد و یکسری سختی‌ها برای برگزاری بازی دوستانه داریم.

* سامان قدوس در دیدار مقابل پاناما درخشش خوبی داشت و توانست یکی از گل‌های ایران را به ثمر برساند. همچنین در این دیدار، تیم‌ملی بازی تهاجمی به نمایش گذاشت. نظرتان درباره عملکرد تیم ملی مقابل پاناما چیست؟

ما خوشحال هستیم از این که یکی دیگر از بازیکنان جدیدمان توانست گلزنی کند.این نشان می‌دهد که کی‌روش نفراتش را خوب انتخاب کرده است. این که سامان قدوس به تیم ملی به خوبی اضافه شده، نوید روزهای خوبی به ما می‌دهد. البته باید در بازی‌هایی به میدان برویم که تیم مقابل با تمام نفراتش مقابل ما قرار بگیرد. اگر قرار باشد با بازیکنانی که اصلی نیستند بازی کنیم، تیم ملی محک جدی نمی‌خورد. باید با تیم‌های خوب که با نفرات اصلی‌شان مقابل ما قرار می‌گیرند بازی کنیم تا ضعف‌های‌مان مشخص شود.

تارتار: در چالش قهرمانی هستیم و پا پس نمی‌کشیم

* در چند وقت اخیر بحث جادوگری در فوتبال ایران مطرح شده است. شما هم در واکنش به این مسائل عنوان کردید که صحبت کردن درباره جادوگری خنده‌دار است. مسئولان فدراسیون فوتبال باید چه اقدامی در راستای مقابله با این پدیده انجام دهند؟

من تنها یک حرف درباره این مسائل دارم. ما از کمیته اخلاق یک چیز را می‌خواهیم. ما می‌بینیم که یکسری مسائل وجود دارد. می‌بینیم که افرادی ضعیف‌النفس با ایمان ضعیف به این مسائل متوسل شده‌اند. من از کمیته اخلاق می‌خواهم که درباره کل مجموعه فوتبال تحقیق کند. از مدیر گرفته تا سرپرست و مربی. اگر واقعا کسی هست به خصوص در بخش مربیان که خدا را رها کرده به بنده خدا چسبیده، مادام‌العمر از فوتبال محرومش کند. ما مربیان باید به بازیکنانمان آموزش بدهیم. ما باید بازیکن را پرورش دهیم نه این که متوسل به چند آدم پوچ و بی‌ارزش شویم. بازیکن ما هم می‌خواهد از ما الگوبرداری کند، بنابراین نبودن ما در فوتبال بهتر از این است که در فوتبال باشیم و از این دست کارها انجام دهیم.

* به عنوان آخرین سوال، چند هفته پیش عده‌ای خون‌مردگی ناخن شما را به جادوگری ربط دادند. واکنش شما به این مساله چه بود؟

یک صحبت خنده‌دار بود که خودشان هم عذرخواهی کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج