جاباما
۶۳۰۸۱۲
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

واکنش به تیتر صفحه نخست کیهان پس از توقیف

روزنامه کیهان دیروز بعد از دو روز توقیف موقت منتشر شد درحالی‌که صفحه‌بندی و تیتر صفحه اولش بسیار عجیب بود. تیتری درشت و قرمزرنگ با پس‌زمینه‌ای از شماره‌های پیشین روزنامه.

روزنامه شرق: روزنامه کیهان دیروز بعد از دو روز توقیف موقت منتشر شد درحالی‌که صفحه‌بندی و تیتر صفحه اولش بسیار عجیب بود. تیتری درشت و قرمزرنگ با پس‌زمینه‌ای از شماره‌های پیشین روزنامه.
کیهان تصور می‌کند توقیف دوروزه‌اش انتقام دولت است؛ برای همین دیروز تیتر زد: «انتقام کور از روشنگری‌های کیهان» و در زیرتیتری هم نوشت: «دولت نشان داد توان تشخیص مصالح ملی را ندارد» این در حالی است كه توقیف کیهان اساسا ربطی به دولت ندارد.
تیتر روز دوشنبه و سه‌شنبه هفته پیش کیهان با عنوان «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی» و «مصالح ملی در حمایت از مظلومان یمن است نه نگرانی برای برج‌های دوبی» ابتدا واکنش و اعتراض همه را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و بلافاصله به تذکر هیئت نظارت بر مطبوعات منجر شد. هیئت نظارت هفت عضو دارد که تصمیماتش را براساس رأی اکثریت می‌گیرد و صرفا دو عضو ‌آن نماینده نهادهای دولتی‌اند. هیئت نظارت روز دوشنبه بابت تیتر کیهان به این روزنامه تذکر داد اما اصرار روزنامه بر ادعای پیشین در روز سه‌شنبه کار را به شورای عالی امنیت ملی کشاند. طبق گزارش شورای عالی امنیت ملی و تشخیص بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه، تیترهای کیهان، خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی و سیاست‌های اصولی و بین جمهوری اسلامی ایران در مسائل امنیت منطقه‌ای شناخته شد. در نتیجه با استناد به قانون اساسی و قانون مطبوعات، حکم توقیف ۴۸ساعته آن صادر شد.
بااین‌حال این روزنامه اصولگرا در نخستین شماره بعد از توقیف اصرار دارد که توقیف، کار دولتی‌هاست. کیهان دیروز مدعی شده که: «شواهد و قرائن متقن نشان می‌دهد این برخورد نه به خاطر آن موضع که به‌دلیل روشنگری‌های پیشین کیهان در بزنگاه‌های حساسی همچون برجام، سند ٢٠٣٠، ماجرای حقوق‌های نجومی، توتال و... است».
کیهان معترض شده که چرا نوبخت سخنگوی دولت تیترها و نوشته‌های کیهان را مخل منافع ملی ارزیابی کرده و گفته است «اقدام کیهان یک تخلف آشکار رسانه‌ای است» و از همین‌جا به این نتیجه‌گیری دلخواه رسیده که توقیفش یک انتقام دولتی بوده است!
کیهان مدعی شده تصمیم به برخورد با کیهان در بخشی از دولت گرفته شده است و در ادامه این پرسش را طرح کرده که: «چرا طیفی از کیهان این همه بغض و کینه دارند؟» کیهان پاسخ‌هایش را از دل نوشته‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی برداشته است. همان‌ها که هفته پیش تیترهای کیهان را در تضاد با منافع ملی ارزیابی کرده بودند. کیهان نوشته است: «یک کاربر حوزه مجازی نوشته: کیهان تاوان خط‌شکنی‌اش در راه انقلاب را پرداخت و دیگری تأکید کرده آن زمان که کیهان دست نجومی‌بگیران را رو می‌کرد باید منتظر چنین روزی می‌بود». در نهایت کیهان نتیجه گرفته که چون بحث حقوق‌های نجومی را مطرح کرده یا منتقد برجام و دیپلماسی دولت در منطقه و عربستان بوده، دولت به قصد انتقام‌گیری، کیهان را توقیف کرده است. کیهان دیروز نوشت «قصد دارد مصمم‌تر از قبل همچنان قلم تیغ برنده‌ای باشد علیه تمام کسانی که در خط مردم و انقلابشان نیستند».
نکته جالب این بود که کیهان همان روزی که خبر توقیفش رسانه‌ای شد هم زیر بار پذیرش حکم نمی‌رفت و رسانه‌های همسو با او هم در این بازی سهیم بودند. خبر توقیف کیهان به‌نقل از سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، روز چهارشنبه منتشر شد اما خبرگزاری فارس مدتی بعد آن را از خروجی خود برداشت و به‌جای آن گفت‌وگویی با حسین شریعتمداری را منتشر کرد و بعد هم در خبری مدعی شد خبر از سایت معاونت مطبوعاتی ارشاد حذف شده است.

شریعتمداری گفته بود: «خبر را در خبرگزاری‌ها دیده‌ام و تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده ، ولی بسیار بعید می‌دانم که شورای عالی امنیت ملی حمایت از جنایتکاران کودک‌کش آل‌سعود و اماراتی‌ها را بر حمایت از مردم مظلوم یمن ترجیح بدهد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انتقام دولت از شما نیست
      این گوشه ای از خواست مردم هست که شما دیدید
      حالا باز هم می خواهی نشنوی حرف مردم را و به راهت ادامه بدهی بسم ا...
      ولی بدون تعین کننده مصالح ملی شما نیستید و اینکه مصلحت مردم چی هست هم باز بر عهده شما نیست
      مردم فکر دارند و توان حرف زدن پس نه قیم می خواهد و نه وکیل به نام کیهان
      مصلحت مردم داشتن زندگی ارام و همراه با ارامش که پدر خانواده با سرافندگی و دست خالی شب به خانه برنگردد و مسکن مهر شما بر سر مردم با یک لرزه فرو نریزد و در این سرما جان یک عده گرفته شود و بقیه هم در سوگ عزیزان بدون سرپناه در سرما باشند و دوستان شما با پول مسکن مهر اونور اب به ریش مردم بخندند

    • بدون نام

      اخه روز نامه تورو حتی برای شیشه پاکنی هم استفاده نمیکنند چرا حرف مزخرف میزنی

    • عسل

      کیهان باید کلا تعطیل بشه

    • بدون نام

      ما بازنشستگان فرهنگی حمایت خود را از سردبیر شجاع ودلیر و مسلمان وحق بگیر روز نامه کیهان اعلام میداریم جناب شریعتمداری در دولت نهم و دهم باعث شد تا در دولت نهم و دهم حقوق ما بازنشستگان با شاغلین و نجومی بگیران همسطح شود ؟؟؟؟؟؟ هر چند نه در دولت های نهم ودهم و یازده و دوازده حق مسلم و قانونی بازنشسته را ندادند جناب شریعتمداری چرا شما پیرامون این مطلب اقدام نکردید شما خیلی مسلمان هستی ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    • disgruntled

      روزنامه کیهان هیچ سودی برای مملکت نداشته از آغاز تا پایان

    • ارشیا

      خیلی هم ربط داره بدترین بدترین ها.

    • بدون نام

      برترینها خواهشا شما بزرگواری کن و کیهان رو از تو تیترهای خبری حذف کن که واقعا به روح و روان همه آسیب می رسونه

    • سراج

      سلام - همین روزنامه شرق بود که در دولت قبل داد و فریاد بر سر هیئت نظارت بر مطبوعات می کشید حالا چی شده که این هیئت عزیز شده؟! انتشار تیتر کیهان هیچ ربطی به امنیت ملی نداشته، بر عکس آنهایی که در رد انرژی هسته ای و موشکها تبلیغ می کنند در راستای ضد امنیت ملی قدم بر می دارند. اینقدر را که می فهمیم! تبارک الله

    • بدون نام

      حسین آقا جون خودت در داخل به هرکه می خواهی بتاز تورا بهر تاختن ساختن اما بهانه به دست فرست طلبان بیرون نده

    • بدون نام

      ببندش درش رو آین فتنه را

    • علی

      هرکی حرف حق بزنه دشمنای حق جلوش می ایستن .کیهان هم تاوقتی اینقدر دشمن معلوم الحال داره یعنی داره راه رو درست میره.حاج حسین دمت گرم مرد.

    • بدون نام

      وای بازم کیهان ازاد شد

    • ایرانی

      fقبول کنیم که دولت بی ظرفیت ویه عده ... مثل همون نوبخت که برای استان خودش گیلان هیچ کاری نکرد که هیچ بلکه یه نمونه کارخانه رشت الکتریک رو با دلالی فرستاد استان دیگه وحاصلش عده زیادی بیکار ومطلقه وگرفتار.....این نادی از عملکرد مسئولین دولت ورزومه شونه ...کیهان حداقل در مجموع دغدغه انقلاب در خط شهداء رو داره ولی مخالفینش یا جونهایی هستند که هنوز زن وبچه شون گیر یه نون 500 تومنی نشدند یا هنوز روی زمین سفت.... لگد نزدند....

    • متخصص!!!

      چرا بعضی ها از دیدن روزنامه کیهان به خاطر تحلیلهایش دارن می سوزن!!!!!!!!!!!

    • جوان بیکار

      اخه یکی نیست بگه اقای شریعت مداری چرا از جنگ خوشت میاد اگه جنگ ش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج