۶۳۱۸۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

واکنش مشاور روحانی به پیامک جنجالی

اکبر ترکان گفت: از قول من این طور پیامک شده است که آقای روحانی برایش فرقی نمی کند که نمایندگان به وزرا رای بدهند یا نه در صورتی که این اشتباه است چیزی که من گفتم این است که نمایندگان باید به تشخیص برسند و براساس تشخیص شان رای بدهند دولت نیز به این تشخیص تمکین می کند.

خبرگزاری مهر: اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با توضیحاتی در خصوص پیامک های منتسب به وی در مورد نظر نمایندگان در خصوص رای اعتماد به وزرا گفت: از قول من این طور پیامک شده است که آقای روحانی برایش فرقی نمی کند که نمایندگان به وزرا رای بدهند یا نه در صورتی که این اشتباه است چیزی که من گفتم این است که نمایندگان باید به تشخیص برسند و براساس تشخیص شان رای بدهند دولت نیز به این تشخیص تمکین می کند.

وی گفت: از این جمله استنباط دیگری شده است مبنی بر اینکه برای آقای روحانی فرقی نمی کند؛ در حالی که حتما فرق می کند و به آنچه که نمایندگان تشخیص بدهند احترام خواهد شد.

ترکان افزود: نکته دیگری که من گفتم این بود که مردم به اظهارات نمایندگانشان نگاه می کنند و بر اساس آن ارزیابی می کنند اما عده ای این گونه تلقی می کنند که من می خواهم تهدید کنم به اینکه اگر کسی بخواهد مخالفت کند به نوعی ای تهدید می شود در حالی که این تهدید نیست و همیشه این طور بوده که مردم به اظهار نظر نمایندگان توجه می کنند و آنرا ملاک ارزیابی قرار می دهند.

وی همچنین در خصوص ارزیابی خود از وضعیت وزرای علوم، آموزش و پرورش و نفت برای رای اعتماد گفت: من نمی توانم در این خصوص پیش بینی داشته باشم اما این افراد در مجلس بسیار خوب حرف زدند و اینکه نمایندگان بخواهند تصمیمی بگیرند خبر ندارم.

عضو ارشد ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات همچنین در پاسخ به این سوال که نمایندگان به جای بررسی سوابق و تجربیات وزرا بیشتر به کارنامه و مواضع سیاسی آنها می پردازند و نظر شما در این خصوص چیست گفت: نمی خواهم ارزیابی کنم چرا که الان موقع ارزیابی این موضوع نیست. چرا که بعد از ظهر امروز قرار است تصمیم گیری شود و احیانا این ارزیابی را شاید خیرخواهانه تلقی نکنند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما دفاعیات آقای روحانی از وزرا در بعد از ظهر امروز چقدر تاثیر خواهد داشت گفت: دفاعیات رئیس جمهور حتما مفید خواهد بود چرا که نمایندگان ایشان را دوست دارند.

ترکان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا لابی ها و رایزنی‌های خارج از مجلس با دولت تمام شده است یا ادامه دارد گفت: من از صبح تا بحال در صحن شاهد این بودم که همه نشسته بودند و به اظهارات موافقان و مخالفان وزرا گوش و ارزیابی های خود را انجام می دادند و از صبح تا بحال شاهد لابی نبودم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کناره گیری آقای زنگنه صحت دارد یا خیر گفت: این موضوع درست نیست.

ترکان هم چنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پیش بینی می کنید چند نفر از وزرا رای اعتماد بگیرند گفت: در این خصوص اظهار نظری نمی کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج