جاباما
۶۳۵۰۵۷
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

طاهری چه کرد و چرا از پرسپولیس رفت؟

علی اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که امروز به کار خود در این باشگاه پایان داد تا بعد از دو و نیم فصل و در میان کامنت های مثبت هواداران صندلی خود را ترک کند.

ورزش سه: علی اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که امروز به کار خود در این باشگاه پایان داد تا بعد از دو و نیم فصل و در میان کامنت های مثبت هواداران صندلی خود را ترک کند. طاهری مدیری است که به واسطه رابطه نزدیک با محمود گودرزی از حوزه صنعت به ورزش آمد و در دوران حضور در این تیم کارنامه ای مثبت از خود بجای گذاشت. طاهری زمانی پرسپولیس را تحویل گرفت که سرخپوشان یک تیم ورشکسته و بی عنوان در لیگ برتر بودند اما حالا پرسپولیس بهترین تیم لیگ و گروهی صاحب شخصیت قهرمانی است که حتی در روزهای پرچالش و گرفتارش به روند مثبت خود ادامه می دهد.

جدایی طاهری از پرسپولیس از زمانی کلید خورد که او با اسپانسر سابق باشگاه به چالش جدی خورد و با وجود میانجی گری های وزیر، معاون ورزشی و برخی اطرافیان این رابطه هرگز بهبود نیافت. با این حال طاهری و تیمش در سه پنجره نقل و انتقالاتی بازیکنان ممتاز لیگ را به استخدام پرسپولیس درآورده و با مربیگری برانکو تیم قابل رقابت در سطح آسیا ساخته اند. طاهری در این دوران همواره به دنبال دریافت های بیشتر از پرسپولیس از اسپانسرها و سایر ارگان های ذیربط بود و شاید همین اصرار باعث از چشم افتادنش شده باشد. البته طاهری به جز موفقیت در امر تیم سازی در زمینه سخت افزار و بهبود شرایط زمین اهدایی از طرف شهرداری هم گام های بلندی برداشت و در عین حال در بحث هایی مثل انتقال مهدی طارمی به ترکیه و بازگشت او و چند مورد دیگر ضعیف عمل کرد. البته شاید بزرگترین ایرادی که حرفه ای های مدیریت از او می گیرند بزرگتر نکردن باشگاه پرسپولیس است که البته این هم دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن سازوکار نظارت دولتی و دخالت های بالادستی بر وضعیت باشگاه است. در عین حال طاهری به یادم آورد که جایگاه مدیر در فوتبال بالاتر از بازیکنان یک تیم است و شاید ناراحتی بازیکنان از او به همین علت است، اینکه او به خواسته های همیشگی ستاره های پرسپولیس تن نداد.

صبح امروز که وزیر استعفای وی را پذیرفت مشخصا در توجیه به موضوع بازنشستگی وی اشاره خواهد کرد چراکه به جز این نمی شود دلیلی برای جدایی این مدیر موفق از پرسپولیس آورد. البته شاید وزارت ورزش هم از کشمکش طولانی بین طاهری و دیگران به تنگ آمده و امیدوار است افراد دیگری این مسیر را با چالش کمتر پیش ببرند. وزارت ورزش همچنین امیدوار است از حضور یکی، دو چهره خوشنام به جای علی اکبر طاهری استفاده کند تا هواداران نیز که بابت این جدایی از وزارتخانه دلچرکین اند، این مساله را از یاد ببرند.

اما موضوع تاسف بار در روزهای خداحافظی طاهری شایعه پراکنی های نه چندان جوانمردانه درباره کارنامه اوست. اینکه درجنگ قدرت قصد بر این است که طاهری و تیمش را به لفت و لیس های مالی متهم کنند و حتی برخی پا را فراتر گذاشته و شایعاتی عجیب را درباره تیم مدیریت مطرح می کنند. بدون شک کار طاهری در پرسپولیس خالی از اشکال نبوده اما آنچه مسلم است این باشگاه با حضور وی و البته با استفاده از دانش فنی برانکو صاحب شخصیتی متفاوت نسبت به گذشته شده و حالا امانتی در اختیارمدیریت بعدی قرار می گیرد که صدمه زدن به آن خطایی غیرقابل گذشت خواهد بود.

در این بین چند سوال باقی می ماند:

* آیا اگر طاهری تمایل به ادامه کار داشت، وزارت ورزش با ادامه کار او موافق بود؟
* آیا مدیر بعدی می تواند در موضوع جلب درآمد، ساختارسازی و تیم سازی در سطح طاهری و بهتر از او عمل کند؟
* چرا اساسا تیمی که به شکل خصوصی اداره می شود باید با سازوکار دولتی و مسائلی مثل بازنشستگی دچارتغییرات بشود؟
* پایان تولیت استقلال و پرسپولیس توسط وزارت ورزش چه زمانی محقق خواهد شد؟

* و سوال آخر؛ چرا یک مدیر باکارنامه موفق بیشتر در معرض تغییر است تا مدیر مشابه با کارنامه ای کاملا ناموفق؟

هواداران پرسپولیس حالا در انتظار تعیین مدیرعامل و طبعا بهبود شرایط باشگاه هستند که اگر غیر از این اتفاق بیفتد، پایان کار طاهری در این باشگاه به مرور تبدیل به مشکلی بزرگ برای وزارتخانه خواهد شد. در این شرایط اگرچه تجربه های قبلی رای به بدبینی می دهد اما امیدواریم به اتفاقات بهتر که به هر حال شعار این دولت تدبیر و امید است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ️تبریک به وزارت ورزش که با برهم زدن ثبات پرسپولیس، می‌تواند ناکامی را به تساوی بین تیم محبوبش و پرسپولیس تقسیم کند تا بلکه کیسه کش‌ها کمتر تحقیر شوند

      ❗️تبریک به تلویزیون و مدیران و مجریان و تمام دست اندرکاران که می‌توانند همچنان به پخش مفت و مجانی بازیهای پرسپولیس ادامه دهند، پرسپولیس را بدهکار و ورشکسته بخوانند و وقیحانه مدعی بیت المال شوند!

      ❗️تبریک به داورزنی و شیرازیِ بی‌خاصیت و همراه اول و سود برندگان پیشین بلیط فروشی و تمام کسانی که دوباره راه برای پر کردن جیب هایشان باز شد

    • علیــــــــرضا

      ما قرمزا خیلی ناراحتیم،دیگه با لابی گری و پارتی بازی نمیتونیم جام بگیریم و باز حسرتمون ده ها ساله میشه و فقط باید دلمون به جام ولایت و جام سه راهی قپون و مایع ظرفشویی جام خوش باشه

      پاسخ ها

      • حسین

        خودتی

    • بدون نام

      مطمئنا ظاهری به خاطر شفاف سازی درافتادن با سرمایه داران همراه اول مجبور به استفا شده است

    • بدون نام

      لعنت به داورزنی و شیرازی لعنت به دستهای کثیف پشت پرده لعنت به بدخواه پرسپولیس بزرگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج