۶۳۵۸۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

حداقل افزایش قیمت نان لحاظ شده است

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان این که حداقل افزایش قیمت نان لحاظ شده است گفت: افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در تهران با تعیین وزن چانه نان از طریق اتاق اصناف ایران اعمال می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق اصناف ایران با بیان این که حداقل افزایش قیمت نان لحاظ شده است گفت: افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در تهران با تعیین وزن چانه نان از طریق اتاق اصناف ایران اعمال می‌شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با رد هرگونه زمان در تاریخ اجرای مصوبه افزایش قیمت نان در سطح کشور و واگذاری این تصمیم به عهده استاندار هر استان، گفت: اینکه این موضوع امروز اعلام شود، یا فردا و حتی هفته آینده، دغدغه اصلی ما نیست و ما به دنبال کار کارشناسی در دیگر ابعاد چون کنترل و نظارت و همچنین کیفیت نان و رضایتمندی مصرف‌کننده هستیم.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در تهران

علی فاضلی درمورد افزایش قیمت نان تا میزان ۱۵ درصد در استان‌های مختلف گفت: افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در تهران با تعیین وزن چانه نان از طریق اتاق اصناف ایران اعمال می‌شود و در دیگر استان‌ها از طریق استاندارها اعمال خواهد شد. برای عملی کردن این تصمیم، ابتدا باید فرآیند طی می‌شد؛ ابلاغیه به دست ما می‌رسید که این اتفاق افتاد و با کارشناسی‌‌ای که روی این موضوع انجام می‌گیرد به زودی اعلام خواهد شد.

تاکید بر ارتقاء کیفیت نان و رضایت مصرف کننده

رئیس اتاق اصناف ایران درمورد انتظارات از اتحادیه‌های صنفی در ازای افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان،گفت: «اینکه این موضوع امروز اعلام شود، یا فردا و حتی هفته آینده، دغدغه اصلی ما نیست و ما به دنبال کار کارشناسی در دیگر ابعاد چون کنترل و نظارت و همچنین کیفیت نان و رضایتمندی مصرف‌کننده هستیم و این موضوع را طی نامه‌ای به اتاق‌های استان اعلام کرده‌ایم. همچنین وزن نان هم مشخص شده و در پایان، موضوع نظارت مستمر بر ارتقای کیفیت نان به منظور کاهش ضایعات (اضافه نان که موجب اصراف و هدر رفتن حجم قابل توجهی از آن می‌شود) و احترام به مصرف‌کننده را از اتحادیه‌های صنفی نانوایی انتظار داریم. این کلیت موضوع و مصوبه است.»

وزن نان تغییر خواهد کرد

فاضلی در ادامه به انتظارات مصرف‌کننده و نهادهای بازرسی از اتحادیه‌های صنفی اشاره می‌کند و می‌گوید: حداقل، شرایط فعلی باید لحاظ شود، اما وزن تغییر خواهد کرد و بیشتر روی بهبود و کیفیت تولید نان و بحث کاهش ضایعات تاکید داریم. تمام تلاش ما بر این است تا افزایش قیمت روی کیفیت تاثیر بگذارد و این اتفاق باید مشهود باشد.

هرگز تاکیدی بر اجرای این طرح در زمان مشخص‌شده‌ را نشنیده‌ام

فاضلی با رد هرگونه محدودیت و اعمال فشار در سرعت دادن به این پروسه و عملی شدن این مصوبه، گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد و هیچ اجباری در اجرایی شدن این مصوبه از اول آذرماه، یا پایان آبان‌ماه، وجود نداشته است. به عنوان عضوی از ستاد و رئیس اتاق اصناف هرگز تاکیدی بر اجرای این طرح از تاریخی خاص را نشنیده‌ام.

محدودیتی در تعیین زمان وجود ندارد

وی در ادامه با اشاره به زمان اجرایی شدن این طرح در استان‌های مختلف، گفت: «از زمان ابلاغ، استانداران می‌توانند طرح را اجرایی کنند که ۱۰ روز از آن می‌گذرد، اما فرآیند و آمادگی بستر توسط اتحادیه‌های صنفی هم باید فراهم می‌شد. لذا بحث اجرا ممکن است در استان تهران از شنبه و در استان دیگری ۱۰ روز دیگر باشد؛ در واقع محدودیتی در تعیین زمان وجود ندارد.»

مصوبه ، کار را به دست استانداران سپرده است

فاضلی درمورد افزایش قیمت نان تا میزان ۱۵درصد می‌گوید: "این مصوبه کار را به دست استاندران سپرده است و تاکید کرده تا سطح ۱۵ درصد می‌توان افزایش قیمت داشت. بنا بر تصمیم ما برای استان تهران ۱۵ درصد لحاظ شده است و چرایی آن را برای اتحادیه‌های صنفی ذکر کرده‌ایم."

حداقل افزایش را لحاظ کرده‌ایم

رئیس اتاق اصناف تهران به ثبات قیمت نان در سه سال گذشته اشاره می‌کند و معتقد است: سه سال است ما هیچ افزایشی در بحث بهای نان نداشته‌ایم، در حالی که عوامل تاثیرگذار زیادی همچون دستمزدها، نرخ حامل های انرژی و … در افزایش قیمت کالا و خدمات موثر هستند. سه سال است که هیچ‌گونه افزایشی را در نان نداشتیم و امروز هم حداقل افزایش را لحاظ کرده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا وکیل قیمت نان اینه کمی وجدان در نظر بگیرید نان سنگک که با آرد لباش وبربری خورد مردم بدبخت می دهید نظارت هم که ندارید
      چرا آرد لواش از آرد سنگک ارزونتره کمی فکر سلامتی مردم باشید همش فکر جیب خودتون هستید ولا این مردم این حقشان نیست

    • بدون نام

      آره درسته 3 سال به قیمت نان اضافه نشد ولی امسال با 15 درصد به اندازه همون 3 سال از گرده مردم کشیده میشه اقشار مستضعف ضعیف تر ، فشار بر مردم بیشتر

    • بدون نام

      خجالت بکشید خدا خارو ذلیلتون کنه

    • عسل

      کیفیت نون اصلا خوب نیست .کاش اول نظارت کنن بعد قیمت رو اضافه کنن

    • بدون نام

      تاکجاگرانی تاکجاظلم تاکجاستم بربیبضاعت تاکجازورگویی برمضلوم.فقط نان خالی فقیران مانده بود.خداجوابتون رابدهد

    • ع

      ای بابا انسانیتتوبنازم من هم استانداری هم فرمانداری هم تنظیم بازاو هم اتاق اصناف ایران نگاه کردم چیزی در موردشکایت ننوشته وگرنه میگفتم بهتون تورا به اون خدایی که میپرستی چه طوری مال آینترنت نظر خواهی مردم نگاه میکنی بعد میگین کاربران این طوری گفتن این موارد نان برسون دیگه شما راضی هستی خبرنگارا عزیز؟؟ اینا که همش حرف خوذشونو میزنن مردم یک سری مردن شما هم میخواهی سوء استفاده میکنی واقعا که بعد دیگه نشنوم بگین چراطلاق ومجردی زیادشده برنج که نمیخورن جلوی نان میخوای بگیری چرا ناله فایده ای نداره خسته شدیم فقط شما تیتر میزنید دیگه به در نظر رسانذن مردم به مسیولین اگر باشه خوبه که

    • بدون نام

      شما.فقط.به .نفع.نانوایها.کار.میکند.همین.حالا.ماهانه.در.امدشان.8.میلیونه

    • ح

      تنها چیزی که تقریبا همگان توان تهیه ان را دارند هم گران کنید از زمان واریز یارانه ها قیمت نان چند صد برابر شده ولی مبلغ یارانه ثابت مانده است
      به قول ملای معروف حرف مرد یکی است همان45500

    • کامه

      انشاالله که امام زمان خودش بساطایناروجم کنه،من کشاورزم الان درطی 5 سال گذشته قیمت کودشیمیایی 10برابرشده قیمت نان چندبرابرشده،قیمت سم گندم بیست برابرشده،قیمت تجهیزات کشاورزی هم چندین برابرشده،ولی ازاون طرف قیمت گندم پنج سال پیش کیلویی 900تومان بوده الان کیلویی1200تومان

    • بدون نام

      می فرمایید حداقل افزایش را اعمال کردیم منم حداقل دعا برای شما دارم خداوند عذابتان را شدید کند امین

    • بدون نام

      مسئولین محترم تو رو خدا قیمت نان رو بالا نبرید بابا به نون مردم چیکار دارید

    • منتظر ظهور

      باسلام.
      خیلی ها هستن که با همین نان خالی زندگی میکنند.
      باهمین نان خالی شکم زن وبچه شون رو سیرمیکنند. به نظرمن گرانی نان یک ظلم بزرگیه درحق مردم خصوصا مردم فقیر .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج