۶۳۶۲۰۸
۳ نظر
۵۰۲۲
۳ نظر
۵۰۲۲
پ

تحقیقات علمی که باور به انسانیت را افزایش می‌دهند

با وجود درگیری ها، جنایات و ظلم هایی که امروزه در سراسر جهان مشاهده می‌کنیم، ممکن است به راحتی باورمان به انسانیت را از دست بدهیم.

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری: با وجود درگیری ها، جنایات و سوء ظلم هایی که امروزه در سراسر جهان مشاهده می‌کنیم، ممکن است به راحتی باورمان به انسانیت را از دست بدهیم. هم چنین، با دانستن این که جنبه تاریک و نامعقول وجود ما هم دلایل علمی دارد ممکن است هیچ امیدی به انسانیت نداشته باشیم. با این حال، هنوز می‌توانید امیدوار باشید. همان طور که تحقیقات زیر نشان می‌دهد، انسانیت هنوز وجود دارد.

دروغ گفتن ما را بیمار می‌کند

شاید فکر کنیم دروغ گفتن بخش عادی زندگی روزمره انسان شده است. اما اگر بدانیم واکنش بدن ما در برابر دروغ هایمان چیست متوجه می‌شویم که ما با دروغ زاده نشده ایم. طبق تحقیقاتی که توسط محققان دانشگاه نوتردام انجام شده، کسانی که زیاد دروغ می‌گویند بسیار بیشتر از کسانی که دروغ نمی‌گویند در معرض بیماری‌ها قرار دارند. محققان پس از مشاهده و بررسی دو گروه طی ۱۰ هفته به این نتیجه رسیدند. در پایان این دوره ۱۰ هفته ای، گروهی که هیچ محدودیتی برای دروغ گفتن نداشتند در مقایسه با کسانی که نباید دروغ می‌گفتند، بیشتر به بیماری‌های مثل سردرد و مشکلات اضطرابی دچار شدند. محققان هم چنین متوجه شدند گروه صادق تر سلامت عمومی بیشتری دارند و تعامل بهتری با افراد پیرامونشان دارند.
تحقیقات علمی که باور به انسانیت را افزایش می‌دهند


فاجعه نوع دوستی پدید می‌آورد

ممکن است تصور کنیم در فجایع بزرگی مثل حملات تروریستی یا زلزله، مردم می‌ترسند و سعی کنند جان خودشان را نجات دهند. اما تحقیقات نشان داده که دقیقا برعکس است. نه تنها افراد در چنین موقعیت‌های اورژانسی آرام می‌مانند بلکه واقعا به یکدیگر کمک می‌کنند. اگرچه در این مواقع جرم و جنایت هایی هم پیش می‌آید، اما تعداد آن‌ها در مقایسه با رفتارهای بشردوستانه و همکاری هایی که انجام می شود، بسیار کمتر است.
بلایا و فجایع بشردوستی را افزایش می‌دهند و بین انسان‌ها اتحاد ایجاد می‌کند که به نوبه خود کمک می‌کند انسان‌ها در مصیبت جان سالم به در ببرند. در واقع مغز انسان طوری برنامه ریزی شده که به دیگران کمک کند. تحقیقی که توسط موسسه مکس پلانک آلمان انجام شد نشان داد که حتی نوزاد ۱۸ ماهه هم نشانه هایی از بشردوستی دارد؛ حتی وقتی هنوز مهارت‌های اجتماعی صحیح را یاد نگرفته است.

تحقیقات علمی که باور به انسانیت را افزایش می‌دهند

نوزادان هم دارای اخلاق هستند

محققان دانشگاه ییل به این نتیجه رسیده اند که تنها هوش نیست که نوزادان هنگام تولد به آن مجهز هستند. طبق تحقیقات آن ها، نوزادان درک ابتدایی از خوب و بد دارند. برای اثبات این موضوع، آن‌ها به نوزادان مجموعه‌ای از نمایش‌های عروسکی نشان دادند، که برخی از آن‌ها اعمال خوب و برخی اعمال بد را به تصویر می‌کشیدند. سپس عروسک‌ها را به بچه‌ها دادند. بیشتر نوزادان (۸ نفر از ۱۰ نوزاد) عروسک‌های خوب را انتخاب کردند. در تحقیق دیگری محققان چیزهای خوشایندی را کنار هر عروسک قرار دارند و اجازه دادند بچه‌ها آن‌ها را از کنار این عروسک‌ها بردارند. بیشتر نوزادان سعی کردند چیزهای خوشایند را از عروسک‌های بد دور کنند.
تحقیقات علمی که باور به انسانیت را افزایش می‌دهند

ما طوری برنامه ریزی شده ایم که دلسوز و همدل باشیم

مغز ما برای همدلی برنامه ریزی شده است، آنقدر که وقتی عزیزانمان آسیب می‌بینند و ناراحت هستند گویی خود ما آسیب دیده ایم و به همان اندازه ناراحتیم. محققان دانشگاه ویرجینیا آزمایشی انجام دادند و در آن شرکت کنندگان را به شوک الکتریکی تهدید و واکنش آن‌ها را با MRI بررسی کردند. همان طور که انتظار می‌رفت، فعالیت مناطق مغزی مرتبط با تهدید آن‌ها افزایش یافت؛ و جالب است که همین مقدار فعالیت مغزی در کسانی که دوستشان مورد تهدید قرار گرفته بود هم مشاهده شد. محققان هم چنین متوجه شدند که گرفتن دست دوستان در طول این آزمایش، اثر تهدید و استرس حاصل را بسیار کاهش داد. محققان این پدیده را به تکامل مغز ما برای هماهنگی با دیگران نسبت می‌دهند که ارتباطات ما را گسترش و شانس بقای ما را افزایش می‌دهد.

تحقیقات علمی که باور به انسانیت را افزایش می‌دهند


خرافات به انسانیت کمک می‌کند

هرچند ممکن است با عقل جور در نیاید، ولی خرافات به نوعی به بشریت کمک می‌کند. اعتقادات خرافی اجداد ما، مثل قدرت دارویی گیاهان، ممکن است از رفتارهای سودمند واقعی نشات گرفته باشد که در آن زمان قابل توضیح نبودند. حتی امروز هم خرافات نقش مهمی در جامعه مدرن بازی می‌کنند. ثابت شده که باورهای خرافاتی می توانند نتایج مثبتی داشته باشند مثل تحقیقی که نشان داد باور افراد به خوش شانسی یا خوش یمنی توپ گلف منجر به کسب امتیاز بالا در این بازی می‌شود.
تحقیقات علمی که باور به انسانیت را افزایش می‌دهند

پدران نقش فعالی در پرورش کودکشان دارند

در تحقیق چهار ساله‌ای توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، این کلیشه که پدران سرد حاضر به مراقبت از فرزندانشان نیستند مورد تحقیق قرار گرفت. از حدود ۴۰۰۰ پدر مورد بررسی، اکثر آن‌ها در کارهای مراقبتی از فرزندشان مثل عوض کردن پوشک، کمک به کارهای خانه و ارتباط مستقیم با آن‌ها فعال بودند. حدود ۹۰ درصد از شرکت کننگان فکر می‌کردند با این کار وظیفه پدر خوب بودن را انجام می‌دهند. این تحقیق سایر مطالعات دیگری که نشان می‌دهد حضور پدر، بچه‌ها را سالم‌تر و منظم‌تر می‌کند را نیز تایید می‌کرد.
تحقیقات علمی که باور به انسانیت را افزایش می‌دهند

اعمال خوب الهام بخش اعمال خوب دیگر هستند

به گفته پروفسور آدام گرنت، قوی‌ترین انگیزه برای افراد برای اینکه به کارشان ادامه دهند، انگیزه‌های شخصی نیست. بلکه این است که بدانند کاری که انجام می‌دهند تاثیر مثبتی روی زندگی دیگران دارد. او برای تایید این نظریه، در سال ۲۰۰۷ تحقیقی انجام داد و در آن کارکنان مرکز تماس دانشگاه را موظف کرد که برای خیریه پول جمع کنند. کارمندان بعد از دانستن این که کارشان صرف کمک هزینه های تحصیلی می شود زمان بیشتری را پای تلفن صرف می‌کردند و سه برابر بیشتر از مقدار میانگین پول جذب کردند. آدامز تحقیق دیگری روی غریق نجات‌ها انجام داد.
کسانی که داستان هایی درباره همکارانشان خوانده بودند که زندگی کسی را نجات داده اند نسبت به کسانی که چیزی در این باره نمی‌دانستند زمان بسیار بیشتری برای کارشان می‌گذاشتند. دانستن اثرات اعمال خوبمان باعث می‌شوند کارهای خوب بیشتری انجام دهیم.
تحقیقات علمی که باور به انسانیت را افزایش می‌دهند
همه ما برای صلح جهانی برنامه ریزی شده ایم

شاید فکر کنید همین روز‌هاست که هرج و مرج و جنگ جهانی سوم راه می‌افتد. اما به نظر روانشناس و استاد دانشگاه هاروارد «استیون پینکر» ما واقعا در یکی از آرام‌ترین دوره‌های تاریخی زندگی می‌کنیم. اگرچه تاریخ معاصر ما متحمل ضربات جنگ‌های ظالمانه بزرگی بوده است، اما آمار تلفات آنها در مقایسه با زمان‌های گذشته بسیار کمتر شده است. امروزه برخلاف گذشته جنگ یک چیز عادی نیست. حتی خشونت و اعمال وحشیانه در سطح شخصی نیز در مقایسه با دوران گذشته کاهش یافته است. پینگر این صلح طولانی را نتیجه توسعه جوامع متمدن می‌داند. حتی پروفسور هاوارد هگر از دانشگاه اوسلو معتقد است جهان در سال ۲۰۵۰ صلح آمیزتر هم خواهد شد.
تحقیقات علمی که باور به انسانیت را افزایش می‌دهند


انسان‌ها سریعتر از همیشه تحول می‌یابند

برخلاف عقیده عمومی که تکامل انسان‌ به پایان رسیده، محققان دانشگاه ویسکانسین کشف کرده اند که انسان‌های مدرن با سرعت بسیار بیشتری از همیشه در حال تکامل هستند. طبق یافته‌های آن ها، انسان‌ها نسبت به اجداد خود در میلیون‌ها سال پیش، ۱۰۰ برابر سریع‌تر تکامل می‌یابند. برای مثال، ویژگی‌های جسمانی اروپایی‌ها و آسیایی‌ها پس از یک دوره کوتاه تکامل، تغییر قابل توجهی داشته است. حتی در یک زمان کوتاه تر، برخی آفریقایی‌ها مقاومت بالایی نسبت به بیماری هایی مثل مالاریا پیدا کرده اند. واضح‌ترین نشانه تکامل سریع انسان ها، توسعه ژنی است که به افراد، به خصوص در اروپا، اجازه می‌دهد که لاکتوز را تحمل کنند. محققان می‌گویند جمعیت جهانی بیشتر، تکامل انسان را تسریع می‌بخشد.
تحقیقات علمی که باور به انسانیت را افزایش می‌دهند


انسان احتمالا از قدرت فوق العاده خود در راه خوب استفاده می‌کند

تحقیقات جدیدی که توسط کارکنان دانشگاه استنفورد انجام شده، نشان می‌دهد که افراد با وجود قدرت یا حتی قدرت فوق العاده هم می‌توانند قابل اعتماد باشند. در این تحقیق، محققان شرکت کنندگان را موظف به یک ماموریت مجازی کردند که فرد مبتلا به دیابت را پیدا کنند و به او انسولین تزریق کنند. آن‌ها یک گروه را مجهز به هلی کوپتر و به گروه دیگر توانایی پرواز دادند. این کار خوب اجباری بود و شرکت کنندگان هم نظارت می شدند، اما منجر به نتیج جالبی شد. بعد از ماموریت مجازی یک مصاحبه شخص به شخص انجام شد. در این مدت، یک آزمایشگر، با انداختن ظاهرا تصادفی یک خودکار روی زمین همدلی شرکت کنندگان را می‌سنجید. آن هایی که قدرت فوق العاده پرواز دریافت کرده بودند سریعتر کمک می‌کردند و سه ثانیه سریعتر از کسانی که هلی کوپتر داشتند خودکار را از زمین برمی داشتند. هم چنین آن‌ها ۱۵ درصد بیشتر نسبت به گروه دوم خودکار را برمی داشتند.
تحقیقات علمی که باور به انسانیت را افزایش می‌دهند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ریحانه

      جالب بود ممنون

    • مخاطب

      قدرت پرواز تو مورد آخر یعنی چی؟

    • نسرین

      یه جا گفته بودی مردم در وقوع حادثه مثل جنگ و زلزله آرام هستند و نمیترسن؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج