۶۳۶۶۷۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

آیت الله مکارم: شیعه و سنی نباید به مقدسات هم توهین کنند

یکی از مراجع تقلید با اشاره به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت گفت: ما نتیجه اتحاد را در سوریه و عراق در مقابل داعش مشاهده کردیم؛ یعنی وقتی مسلمان‌ها متحد شدند و شیعه و اهل سنت دست به دست هم دادند، توانستند بر دشمن خطرناک پیروز شوند.

خبرگزاری فارس: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از علما و شخصیت‌های شرکت کننده در اجلاس جهانی محبین اهل بیت(ع) و مسأله تکفیری‌ها از کشور روسیه، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: آنچه در اجلاس تهران انجام شد یک کار بی‌سابقه و بسیار جالب بود که محبین اهل بیت(ع) را از تمام فرق اسلامی دور هم جمع کردند.

وی افزود: مسلمانان در شرایط فعلی باید کاری کنند که وحدت میان آن‌ها حاصل شود، به همین دلیل باید نقطه‌های وحدت را پیدا و بر آن‌ها تأکید کنیم.

این مرجع تقلید، محبت اهل بیت(ع) را عامل مهم وحدت بین مسلمین دانست و اظهار داشت: هیچ مسلمانی را نمی‌توان پیدا کرد که بگوید نسبت به اهل بیت رسول الله(ص) محبتی ندارد.

وی ادامه داد: شیعیان، اهل بیت(ع) را امام می‌دانند، برخی هم ممکن است این بزرگواران را امام ندانند اما همه در محبت خاندان پیامبر مشترک هستند و ریشه این مطلب هم در قرآن مجید و هم در روایات اسلامی آمده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که باید با استفاده از دستور قرآن و روایات گرد محبت اهل بیت(ع) اجتماع کنیم، ابراز داشت: باید دست به دست هم داده و اجازه ندهیم کسی در امت اسلامی اختلاف ایجاد کند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: برای اینکه اتحاد مسلمین محکم باشد باید تمام مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند، ما اجازه نمی‌دهیم که شیعیان به مقدسات اهل سنت اهانت کرده و یا این که اهل سنت به مقدسات شیعه اهانت کنند؛ بنابراین هیچ مذهبی نباید به مقدسات مذهب دیگر اهانت کند.

وی با اشاره به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: ما نتیجه اتحاد را در سوریه و عراق در مقابل داعش مشاهده کردیم یعنی وقتی مسلمان‌ها متحد شدند و شیعه و اهل سنت دست به دست هم دادند، توانستند بر دشمن خطرناک پیروز شوند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: پیروزی‌های اخیر تجربه بسیار موفقی بود که همه آن را دیدند و باید از این مسأله برای آینده اسلام درس عبرت بگیریم، در حال حاضر باید مراقب و هوشیار باشیم و فکر نکنیم که داعش تمام شد و دشمن خاموش می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی هوشیاری امت اسلامی و محور مقاومت در برابر توطئه‌های آینده دشمن را ضروری دانست و گفت: دشمنان سعی می‌کنند از راه‌های دیگری ایجاد جنگ، تفرقه و نزاع کنند که اگر بیدار باشیم آن‌ها موفق نخواهند شد.

وی افزود: اگر به دستورات اسلام در محیط زندگی عمل کنیم، اسلام جاذبه پیدا می‌کند و هر روز گروه‌های دیگری به سوی اسلام می‌آیند؛ اخلاق اسلامی جاذبه مهمی دارد که پیامبراکرم(ص) هم از این اخلاق اسلامی استفاده و مردم را به اسلام دعوت کردند.

وی تأکید کرد: علما و نخبگان امت اسلامی نیز باید این روش پیغمبر اکرم(ص) را ادامه دهند و در این صورت خواهیم دید که بسیاری به دین اسلام جذب خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا باید اتحاد بین مسلمانان باشد،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج