۶۳۶۷۲۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

صبح‌نو از ا‌قدام قابل تأمل برنامه«من‌وشما»گزارش می‌دهد

رپرتاژ‌ یک تلویزیون اینترنتی برای رضا صادقی

برنامه «من وشما» به تهیه‌کنندگی هادی قندی و اجرای آرش ظلی‌پور، جمعه گذشته میزبان رضا صادقی خواننده پاپ بود.

روزنامه صبح نو: شبکه «شما» با تغییرات مدیریتی سازمان صداوسیما و مسوولیت آقای دارابی در معاونت استان‌ها، تحرکات جدیدی پیدا کرد که از بین آن‌ها می‌توان به پخش برنامه «من و شما» اشاره کرد.


رپرتاژ‌ یک تلویزیون اینترنتی برای رضا صادقی

شب‌شیشه‌ای‌دهه90

این برنامه توسط تهیه‌کننده جوان تلویزیون که پیش‌تر درشبکه‌های استانی مشغول بود تولید شد.

در ابتدا نام‌های مختلفی مثل فرزاد حسنی و رضارشیدپور برای اجرای این برنامه عنوان شدند اما نهایتاً آرش‌ظلی‌پور که به واسطه رفاقتش با احسان علیخانی، اجرای تلویزیونی را شروع کرده بود، مجری این برنامه ظهرجمعه‌ای شد.

تلویزیون ایران برنامه‌های تاک‌شوی مختلفی در طول سالیان اخیر تولید کرده که شاید مشهورترین‌آن‌ها، شب شیشه‌ای و صندلی داغ باشند. شب شیشه‌ای در دهه80 و با اجرای رضا رشیدپور به واسطه دعوت از چهره‌های مختلف هنری توانست بینندگان زیادی را به خود جلب کند و در زمان خودش به برندی در برنامه‌سازی تبدیل شود. حتی بخش‌های جانبی این برنامه از جمله ترانه تیتراژ این برنامه نیز درزمان خودش بسیار دیده و منجر به معرفی مهدی یراحی شد؛ تقریباً‌همان اتفاقی که از طریق برنامه موفق کوله‌پشتی برای محمد علیزاده رخ داد.
البته یکی از موارد ثابت دراین برنامه‌ها حواشی احتمالی‌شان است. وقتی مهمان چهره، پاسخ‌گوی سؤالات باشد، طبیعتاً در طول 60 تا90 برنامه حاشیه به وجود خواهد آمد؛ خصوصاً اگر برنامه زنده باشد. سیاست محافظه‌کارانه مدیران سیما و برخی حواشی برنامه‌های تاک‌شو که در گذشته برای سیما دردسرساز شده بود و حتی تا ممنوع الکاری مجری برنامه هم پیش رفته بود، باعث‌روندی شد که در سه سال اخیر، مدیران تلویزیون کمتر به سمت تولید تاک‌شوی فرهنگی هنری بروند که از این طریق، هم از حواشی کاسته و هم سکه‌های طلای کمتری به سلبریتی‌ها هدیه شود!

شبکه شما با توجه به سیاست‌گذاری مدیران جدید، نیاز به اقداماتی در جهت بیشتر دیده شدن شبکه داشت. فرمول مشخصی دراین زمینه وجود دارد که تولید برنامه‌های سلبریتی محور یکی از مهم‌ترین آنهاست. خواننده و بازیگری که در صفحات اجتماعی خود هزاران فالوور دارند، احتمالاً توان جذب مخاطب تلویزیون را نیز خواهند داشت.

آغازحاشیه
آنچه بین برنامه‌سازان تلویزیونی معروف است، این‌است که سلبریتی جماعت (لااقل دربیشتر موارد) بدون دستمزد و هدیه کاری نمی‌کند و حتی بازیگران درجه دو و سه هم برای حضور در برنامه‌های سیما چند سکه طلب می‌کنند. برنامه من و شما چهره‌های شناخته شده‌ای را برای حضور در برنامه دعوت کرد که در حالت عادی بدون هدیه‌ای قابل توجه حاضر به حضور دریک برنامه نیستند. باتوجه به این که ظاهراً این برنامه اسپانسر و جیب پولی ندارد و از طرف دیگر تلویزیون هم مدام از بی‌پولی می‌نالد، تنها راه باقی‌مانده، رابطه بسیار نزدیک تهیه‌کننده با مهمانان بود که طبق ادعای صورت گرفته، همین مورد باعث آمدن سلبریتی‌ها به برنامه شده است.
به هرحال هرچه بود، مهمانان سرشناس زیادی به برنامه آمدند اما به مرور و در برخی برنامه‌ها، برخی جملات باعث ایجاد حاشیه شد؛ حاشیه‌هایی که برخی معتقدند به دلیل تجربه کم مجری بوده و البته عده‌ای هم این حواشی را مدیریت شده از طریق سازندگان برنامه عنوان کردند.دعوا و توهین به هواداران و بازیکنان دو تیم محبوب پایتخت، برخی جملات سیاسی و دمیدن در آتش اختلافات برخی از شخصیت‌های پیشکسوت هنری، بخشی از حواشی ایجاد شده دراین برنامه بود که حتی منجر به زمزمه‌های تعطیلی من و شما هم شد. یکی دیگر از نکات قابل توجه، بولد شدن مجری بود به گونه‌ای که انگار با مهمان برنامه توافق صورت گرفته تا مجری رسانه‌ای شود؛ یکی از نمونه‌های این قضیه جملات ظلی‌پور در پاسخ به مهمان برنامه بود. وقتی مهمان از مجری سؤال کرد که حاضری کدام یک از مجریان تلویزیون را ممنوع‌الکار ‌کنی؟ ظلی‌پور حرمت نان و نمک با احسان علیخانی را به جا آورد!

خواننده‌فراموش‌شده
آقای رضا صادقی یکی از خوانندگان محبوب دهه۸۰ بود. وی به واسطه صدای نمکی و برخی ترانه‌هایش، (خصوصاً مشکی رنگ عشقه) توانست به شهرت زیادی دست پیدا کند. البته از اوایل دهه۹۰ و با ظهور سبک‌ها و خوانندگان جدید و همچنین به دلیل به تکرار افتادن صادقی، این‌خواننده‌جنوبی به مرور بازارش کساد شد. دیگر در خودروها صدای صادقی به گوش نمی‌رسید و تیتراژ تلویزیونی ماندگاری هم از او روی آنتن نمی‌رفت. درچنین موقعیتی، یکی از اقدامات تجربه شده هنرمندان، برای فرار از فراموش شدن، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و جنجال‌سازی درآنهاست. صادقی نیز مانند بسیاری دیگر از سلبریتی‌های تمام‌شده، با استفاده از تریبون شخصی‌اش در فضای مجازی بر دوام شهرتش سعی کرد. از حاشیه‌های روزقدس تا تیتر یک روزنامه خاص و در آخرین مورد، اشاره عجیب و غریب به حادثه تلخ زلزله غرب کشور. این خواننده دوست‌داشتنی در زمانی که بسیاری از هموطنان مشغول کمک به مردم زلزله‌زده بودند، پستی در اینستاگرام گذاشت و علت این زلزله تلخ را شعارهای مرگ برآمریکا و اسراییل در آیین‌های عبادی عنوان کرد! او انرژی منفی ایجاد شده از این شعارها را علت این حوادث تلخ عنوان کرد ولی نگفت که صدها زلزله، سیل و توفان در غرب و ازجمله خود آمریکا علتش چیست؟! لابد آن‌ها هم مرگ بر دیگری می‌گویند!

خبری است؟
برنامه گذشته من و شما، میزبان رضا صادقی بود. در شرایطی که در گذشته هم برخی شبهات درباره مهمانان این برنامه مطرح شده بود، این بار حضور صادقی حاشیه ساز شد. اولین سؤال این بود که صداوسیما در چنین شرایطی که انتقادات زیادی به رضا صادقی به دلیل پست اخیرش صورت گرفته، چرا میزبان این فرد شده است؟ و اما سؤال بعدی که مهم‌تراست؛ آیا ارتباطی بین کنسرت‌های اخیر صادقی و حضورش دراین برنامه وجود دارد؟ آیا برنامه‌هایی مثل من وشما تبدیل به رسانه‌ تبلیغاتی برخی چهره‌ها شده است و صرفاً رپرتاژ‌ آگهی برای آن‌ها می‌رود؟ اصلاً از موضوع خرید لباس مشکی صادقی توسط اسپانسر برنامه برای اهدا به مردم عزیز کرمانشاه بگذریم و آن را فی‌البداهه و خودجوش بدانیم و صادقی هم بگوید برای مردم کشورم حاضرم هرکاری بکنم! اما با حرف‌های غیر رسمی پشت این برنامه چه کنیم؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین نجفی

      به نظرم رضا صادقی سالاره وسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج