۶۳۶۷۳۱
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

چرا وِیز فیلتر شد و تلگرام نشد؟

روزنامه آسمان آبی نوشت: استفاده از دو اپلیکیشن کاربردی مبتنی بر موقعیت مکانی برای کاربران موبایل ایرانی ناممکن شد. وزیر ارتباطات در یکی از شبکه‌های اجتماعی خود نوشت فیلتر شدن این دو برنامک با حکم قضایی و به دلیل خلاف عفت عمومی بودن آن‌ها صورت گرفته است.

روزنامه آسمان آبی نوشت: استفاده از دو اپلیکیشن کاربردی مبتنی بر موقعیت مکانی برای کاربران موبایل ایرانی ناممکن شد. وزیر ارتباطات در یکی از شبکه‌های اجتماعی خود نوشت فیلتر شدن این دو برنامک با حکم قضایی و به دلیل خلاف عفت عمومی بودن آن‌ها صورت گرفته است.
صرف‌نظر از این‌که قانون‌گذار جرم علیه عفت و اخلاق عمومی را تعریف نکرده و فقط به ذکر مصادیق آن اکتفا کرده است که درنتیجه می‌تواند تفسیر مختلف قضات را در پی داشته باشد، اکنون موضوع اصلی، واکنش‌های مختلف دولت و در رأس آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به چنین حکم‌هایی است؛ به‌عنوان مثال تاکنون احکام مشابهی برای دو اپلیکیشن پرطرفدار دیگر یعنی اینستاگرام و تلگرام صادر شده است که دولت همواره سعی کرده در برابر اجرای آن مقاومت کند.
اما دلیل اصلی این مقاومت یا بهتر است بگویم این رفتار دوپهلو چیست؟‌ براساس گزارش‌های مختلف، تلگرام نزدیک به ۶۰درصد و اینستاگرام نیز بین ۲۰ تا ۳۰ درصد پهنای باند مصرفی کشور را به خود اختصاص داده‌اند؛ باز هم براساس گزارش‌های مختلف پهنای باند ارائه‌شده از سوی شرکت زیرساخت ۱۵ تا ۲۵ برابر گران‌تر از آن‌چه لب مرز خریداری می‌شود به دست کاربران ایرانی می‌رسد.
یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد برای دولت که شرکت ارتباطات زیرساخت آن واردکننده انحصاری پهنای باند و عامل اصلی گران‌فروشی آن در کشور است، به‌صرفه است تلگرام و اینستاگرام فیلتر نشوند.
چراکه با توجه به دلایل گفته‌شده درآمد سرشاری از محل استفاده این دو برنامه موبایلی به جیب دولت ریخته می‌شود؛ به‌خصوص که در هفته‌های گذشته فرمول فروش سرویس‌های اینترنتی به‌ظاهر و برای سود مصرف‌کننده نهایی تغییر کرده است، اما در باطن باز هم برای مصرف‌کننده گران‌تر تمام می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خاص

      بدجور افتادی دنبال تلگرام ادمین جریان چیه؟؟

    • بدون نام

      خب دلیل اصلیش این است که مردم در ترافیک سرگرم باشن.....

    • علی

      خب معلومه چرا
      چون ورژن ایرانی ( بخونید کپی غیر مجاز ) این نرم افزارو یسری از وابسته های اقایون ساختن یا دارن میسازن اینطوری سود نداره براشون میخوان راه ساده تر و برن بجای تلاش برای بهتر شدن

    • بدون نام

      همیشه سر مردمه که بی کلاه میمونه

      پاسخ ها

      • حسن کچل

        یا سر مردم بیکلاه می مونه یا کلاه سر مردم میزارن در کل کلاه کاربرد زیادی داره مخصوصا واسه من کچل

    • بدون نام

      چرا مطالب مردم رو نمینویسین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج