۶۴۱۳۳۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۲ جایزه اروپایی برای فیلم کوتاه و انیمیشن ایرانی

فیلم کوتاه «روتوش» و انیمیشن «بدو رستم بدو» از ایران در جشنواره های فرانسه و لهستان موفق به دریافت جوایز بهترین اثر شدند.

خبرگزاری ایرنا: فیلم کوتاه «روتوش» و انیمیشن «بدو رستم بدو» از ایران در جشنواره های فرانسه و لهستان موفق به دریافت جوایز بهترین اثر شدند.
فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری در آستانه اعلام فهرست اولیه نامزدهای اسکار در تازه‌ترین موفقیت خود جایزه هیات داوران سی و پنجمین دوره جشنواره «tous courts » فرانسه را دریافت کرد.

جشنواره « tous courts» که امسال سی و پنجمین دوره آن برگزار شد در کنار جشنواره «کلرمون فران» مهم‌ترین جشنواره فیلم کوتاه فرانسه به شمار می‌رود و هر ساله آثار مهم فیلم کوتاه در عرصه جهانی را به رقابت می‌گذارد.

«روتوش» در کنار 50 فیلم کوتاه دیگر از سراسر جهان در این جشنواره حضور داشت.

یکی از جالب‌ترین نکات این جشنواره جوایز آن است، جایزه‌ای که به کاوه مظاهری تعلق گرفته است شامل سه بخش است: اول: ۱۵۰۰ یورو جایزه نقدی، دوم: تجهیزات ارتباطی برای صحنه فیلمبرداری شامل واکی تاکی و میکروفون HF به ارزش ۱۵۰۰ یورو و سوم: کمک هزینه برای تامین تجهیزات حرکتی ساخت فیلم در بندر مارسی (مانند کرین، دالی، ریل) به ارزش ۹۰۰ یورو.

سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم کوتاه « tous courts» از تاریخ 27 نوامبر تا 2 دسامبر برابر با 6 تا 11 آذرماه در فرانسه برگزار شد.

یک جایزه بین المللی برای انیمیشن «بدو رستم بدو»

انیمیشن «بدو رستم بدو» به کارگردانی حسین ملایمی توانست جایزه Award of distinction را از هشتمین جشنواره «اجوکینو» لهستان دریافت کند.

جشنواره فیلم‌های آموزشی «اجوکینو» از 22 تا 24 نوامبر در سینمای موزه ملی ورشو در لهستان برگزار شد و با دریافت جایزه Award of distinction یکی از 8 برنده این جشنواره شد.
این جشنواره برای حمایت از فیلم های آموزشی برگزار می شود.

«بدو رستم بدو» به مدت 11 دقیقه در استودیو برفک و با تکنیکر 2 D digital cel ساخته شده است.

این انیمیشن که برای اولین بار در دهمین دوسالانه پویانمایی تهران به نمایش درآمد، تاکنون جایزه بهترین پویانمایی دهمین دوسالانه پویانمایی تهران و بهترین کارگردانی جشنواره فیلم شهر را دریافت کرده است.

این فیلم برداشتی طنز و کاملا آزاد از تراژدی رستم و سهراب است؛ رستم پهلوان ملی ایران زمین، باید به آینده سفر کند و به تهران امروز بیاید تا آنچه را که بر سر فرزندش سهراب آورده، جبران کند. در شهر تهران او نمی داند راه قانونی را برای رسیدن به هدف مشروع خود برگزیند یا راه غیر قانونی را.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج