جاباما
۶۴۱۵۲۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گزارش میزان از جشنواره فیلم فجر

نبرد بزرگان سینما برای حضور در جشنواره فجر

ابراهیم حاتمی کیا، محمدحسین مهدویان، مسعود ده نمکی، مصطفی کیایی، فرزاد موتمن، پیمان معادی، هومن سیدی، بهروز شعیبی، رسول صدرعاملی و شهاب حسینی از جمله کارگردانانی هستند که امسال تقاضای حضور در جشنواره فیلم فجر را دارند.

خبرگزاری میزان: با نزدیک شدن به بهمن ماه ۹۶ تب و تاب برای حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بالا گرفته و اکثر کارگردانان و آثار متقاضی در جشنواره مشخص شده اند.

جشنواره امسال بخلاف سال گذشته شاهد حضور تعداد بیشتری از کارگردانان مطرح سینمای ایران است و همین نکته باعث شده تا فجر امسال از نگاه بسیاری از منتقدین کیفیت بالایی داشته باشد.

ابراهیم حاتمی کیا، محمدحسین مهدویان، مسعود ده نمکی، مصطفی کیایی، فرزاد موتمن، پیمان معادی، هومن سیدی، بهروز شعیبی، رسول صدرعاملی و شهاب حسینی از جمله کارگردانانی هستند که امسال تقاضای حضور در جشنواره فیلم فجر را دارند.


نبرد بزرگان سینما برای حضور در جشنواره فجر

مسعود ده نمکی

مسعود ده نمکی نامی است که حضورش در جشنواره فیلم فجر همواره جذابیت بزرگترین رویداد سینمایی کشور را بالا برده است. کارگردانی که همیشه به ساختن آثار جنجالی و چالشی معروف بوده و هیچگاه از حاشیه‌های اطراف خود وام نگرفته است.

حضور ده نمکی در جشنواره امسال هم کم دردسر نبود. وی در ابتدا قصد ساخت فیلمی بر مبنای زندگی طیب خان را داشت اما به دلیل برخی مشکلات مالی ساخت این پروژه به تعویق افتاد.

"زندانی‌ها" اثر بعدی مسعود ده نمکی بود که چند روز پس از اعلام عدم ساخت طیب خان از آن رونمایی کرد. زندانی‌ها از همان ابتدا چالش برانگیز بود و با توجه به پسوند "ها" خبر از اثری کمدی می‌داد.

کار سخت ده نمکی از همان ابتدا و حتی قبل از شروع کار آغاز شد. درست پس از چند روز برخی رسانه ها از عدم صدور پروانه ساخت فیلم ده نمکی خبر دادند اما وی به سرعت واکنش نشان داده و در صفحه اینستاگرام خود از دریافت این پروانه خبر داد. حال از حضور خود در جشنواره فیلم فجر خبر داده و باید دید اثر جدید کارگردان اخراجی ها با چه برخوردی از سوی مخاطبان روبرو خواهد شد.

نبرد بزرگان سینما برای حضور در جشنواره فجر
ابراهیم حاتمی کیا

حاتمی کیا از کارگردانان با سابقه سینمای ایران از سال ۱۳۶۷ و با فیلم "دیده بان" تجربه حضور در جشنواره فیلم فجر را داشته است. وی از جمله کارگردانانی است که فیلمنامه تمام آثار خود را شخصاً به نگارش در آورده است.

وی تاکنون دو بار و برای فیلم‌های "به رنگ ارغوان" و آژانس شیشه ای" موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است.

حاتمی کیا یکی از حاضران این دوره از جشنواره فیلم فجر است. وی امسال با فیلم "به وقت شام" در جشنواره حضور پیدا کرده و یکی از شانس‌های همیشگی سیمرغ محسوب می‌شود. به وقت شام فیلمی در ژانر جنگ بوده و به مسائل منطقه می‌پردازد.

یکی از نکات بارز جدیدترین ساخته حاتمی کیا را می‌توان در نبود تعداد زیادی از بازیگران ایرانی دانست. "هادی حجازی فر" و "بابک حمیدیان"دو بازیگری هستند که در فیلم "به وقت شام" به ایفای نقش پرداخته اند.
نبرد بزرگان سینما برای حضور در جشنواره فجر

محمدحسین مهدویان

مهدویان بدون شک پدیده این سالهای سینمای ایران است. وی طی دو دوره گذشته تحسین بسیاری از منتقدان، اهالی رسانه و دیگر فیلمسازان را به همراه داشته است. موفقیت های وی برای دو فیلم "ایستاده در غبار" و "ماجرای نیمروز" اتفاقی بود که او را به عنوان یک استعداد تازه در سینما معرفی کرد.

فیلم سینمایی لاتاری نام تازه ترین ساخته مهدویان خواهد بود. فیلمی که تاکنون حضور بازیگرانی همچون ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی فر و جواد عزتی در ابتدا برای دریافت پروانه ساخت با مشکلاتی مواجه شد اما سر آخر توانست نظر مساعد شورای پروانه ساخت را جلب کرده و در هفته های آغازین پاییز موفق به دریافت پروانه شد تا از همان لحظه یکی از جدی ترین شانس های جشنواره فجر به نام لاتاری و مهدویان ثبت شود.

از "لاتاری" به عنوان یکی از شانس های اصلی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر یاد می شود و با وجود اینکه زمان زیادی برای ارسال آثار متقاضی برای جشنواره نمانده اما اکثر اهالی سینما و رسانه از قصد حضور مهدویان در سومین سال پیاپی خبر می دهند.
نبرد بزرگان سینما برای حضور در جشنواره فجر

پیمان معادی

تازه کار اما خوش فکر. این نامی است که بدون شک می‌توان به یکی از بی حاشیه ترین بازیگران سینمای ایران داد. معادی تاکنون دو بار تجربه کارگردانی داشته و اولین فیلم بلند وی به نام "برف روی کاج‌ها" نظرات مثبتی را از آن خود کرد.

معادی در حال حاضر آخرین مراحل از مرحله پس از تولید فیلم بمب را پشت سر می‌گذارد و اولین اکران این در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

پیمان معادی ، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، سیامک انصاری، سیامک صفری از جمله بازیگرانی هستند که در بمب به ایفای نقش می پردازند.

نبرد بزرگان سینما برای حضور در جشنواره فجر

هومن سیدی

سیدی برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ برای فیلم "افریقا" در جایگاه کارگردانی ایستاد و پس از آن آثاری همچون "مغزهای کوچک زنگ زده"، "خشم و هیاهو"، "اعترافات ذهن خطرناک من" و "سیزده" را کارگردانی کرد.

وی امسال با فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده" در جشنواره فیلم فجر حاضر است. نوید محمدزاده، نازنین بیاتی، فرید سجادی حسینی و فرهاد اصلانی بازیگرانی هستند که در فیلم جدید سیدی به ایفای نقش پرداخته اند.

نبرد بزرگان سینما برای حضور در جشنواره فجر

مسعود کیایی

کیایی امسال با دست گذاشتن روی یکی از جنجالی ترین اخبار سال گذشته ریسک فراوانی را در عرصه فیلمسازی کرده است. وی جشنواره امسال را با فیلم "چهارراه استانبول" تجربه می‌کند.

کیایی در سال ۱۳۸۸ با فیلم متوسط "بعد از ظهر سگی" به عرصه کارگردانی پا گذاشت اما بسیار زود خاطره آن فیلم را اثر موفقی به نام "ضد گلوله" از ذهن ها" پاک کرد.

سوژه های جنجالی فیلم های کیایی باعث شده تا وی طرفداران فراوانی را در سینمای ایران از آن خود کند. فیلم هایی همچون "خط ویژه"، "عصر یخبندان" و "بارکد" از جمله همین آثار هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج