۶۴۳۷۱۸
۳ نظر
۵۰۷۷
۳ نظر
۵۰۷۷
پ

متیو مک کانهی؛ ۴۹ ساله جذاب و محبوب هالیوود

متیو مک کانِهی در ۴ نوامبر ۱۹۶۹ در ایالت تگزاس آمریکا چشم به جهان گشود. مادرش معلم مدرسه و پدرش در کار خرید و فروش لوله‌های نفت بود. مک کانهی حرفه بازیگری اش را از اوایل دهه ۹۰ میلادی آغاز کرد و در فیلم‌های دانشجویی و تبلیغاتی و فیلم‌های کوتاه بازی می‌کرد

هفته نامه دیده بان - پانیذ فرامرزی: بازیگر جذاب و محبوب، متیو مک کانهی در این ماه ۴۸ ساله شد و به این خاطر که روز شکرگزاری در این ماه و نزدیک به روز تولد اوست به ایالت کنتاکی رفت و به پخش بوقلمون بین مردم مشغول شد و این تجربه را به صورت زنده از فیس بوک خود با علاقه مندانش به اشتراک گذاشت. تعداد ۲۵۰ داوطلب در این کار به متیو کمک کردند. آنها هر کدام به در منزل هر خانواده می رفتند و یک بوقلمون را به آنها می دادند.
متیو مک کانهی؛ ۴۹ ساله جذاب و محبوب هالیوود

مک کانهی در کلیپی که در فیس بوک خود منتشر کرد، اهدای یکی از همین بوقلمون ها را به نمایش گذاشت. زن ها هم که از دیدن این ستاره سینما به وجد آمده بودند، هیجان زده و سراسیمه با او احوالپرسی می کردند و سر از پا نمی شناختند.

مک کانهی در ارتباط با این عمل خود گفته است که اشاعه شادی و خیر یک امر مُسری است و هر کسی که می تواند داوطلب چنین کارهایی شود نباید دریغ کند. خود او یک بنگاه خیریه دارد که یکی از رسالت های اصلی اش تشویق کردن دانش آموزان دبیرستانی به انجام فعالیت های فیزیکی و شرکت در این گونه مراسم هاست.

او در یکی دیگر از کلیپ هایی که در فیس بوک خود انتشار داد، خطاب به یکی از داوطلبان شرکت در پخش کردن بوقلمون ها گفت: «ممنونم که در این کار شرکت کردید و یک روز تعطیل خود را به این کار اختصاص دادید. یان باور همه ماست که در زندگی خود هر چه بیشتر قدردان نعمت های خدا باشید، زندگی نیز نعمت های بیشتری در اختیارتان قرار خواهد داد. پس بیایید با هم در راه شادی مردم قدم برداریم.» به مناسبت تولد این ستاره برنده اسکار و به خاطر این کار عام المنفعه اش، نگاهی کردیم به برخی فرازهای زندگی هنری موفق اش.
متیو مک کانهی؛ ۴۹ ساله جذاب و محبوب هالیوود

1969

متیو مک کانِهی در 4 نوامبر 1969 در ایالت تگزاس آمریکا چشم به جهان گشود. مادرش معلم مدرسه و پدرش در کار خرید و فروش لوله های نفت بود. مک کانهی حرفه بازیگری اش را از اوایل دهه 90 میلادی آغاز کرد و در فیلم های دانشجویی و تبلیغاتی و فیلم های کوتاه بازی می کرد تا این که یکی از تهیه کنندگان هالیوود او را به یک کارگردان معرفی می کند و حاصل می شود یکی از نخستین فیلم هایی که توانست حضور نسبتا چشمگیری از خود به نمایش بگذارد؛ فیلمی به نام «مات و مبهوت» در سال 1993.

۱۹۹۳ - «مات و مبهوت»

این فیلم را می شود نخستین تجربه حرفه ای مک کانهی در عرصه سینما دانست. فیلمی که داستانش به چند پسربچه دبیرستانی می پردازد که فارغ از عواقب کارهایی که می کنند، می خواهند آخرین روز مدرسه شان را خوش بگذرانند.

۲۰۰۵ - جذاب ترین مرد دنیا

مک کانهی در سال 2005 به عنوان جذاب ترین مرد زنده دنیا انتخاب شد.
متیو مک کانهی؛ ۴۹ ساله جذاب و محبوب هالیوود

۲۰۱۱ - «وکیل لینکلن»

پس از بازی های متعدد در فیلم های کمدی و عاشقانه، مک کانهی نقشی عمیق تر و دراماتیک تر را بر می گزیند تا نشان دهد در این عرصه نیز حرفی برای گفتن دارد. داستان فیلم حول شخصیت یک وکیل به نام میک هالِر است که وظیفه دارد از یک شخص ثروتمند در برابر حمله ای که به یک زن کرده است دفاع کند. در این میان پای پرونده ای قدیمی نیز به ماجرا باز می شود.

۲۰۱۲ - «ماد»

در این فیلم مک کانهی نقش یک بزهکار فراری را دارد که به خارج شهر گریخته و در کنار رودخانه پناه گرفته است، تا این که سروکله دو پسربچه پیدا می شود که به او قول می دهند تا کمکش کنند بتواند نامزد سابقش را پیدا کند.

۲۰۱۳ - «گرگ وال استریت»

کمدی سیاهی که نشان می دهد در پشت دیواره های وال استریت چه می گذرد. فیلمی که قرار بود نقش دی کاپریو را به یواخین فینیکس بدهند اما به دلایلی، اسکورسیزی، دی کاپریو را برگزید. مک کانهی هم با بازی کوتاه اما درخشانش باز هم توانایی خودش را به نمایش گذاشت و یکی از بهترین بداهه های تاریخ سینما را بازی کرد. صحنه ای که او با دست روی سینه اش ضرب می گیرد، کاملا بداهه بوده و اسکورسیزی و دی کاپریو در جریان این کار نبودند. حتی اگر آن صحنه را دوباره ببینید، متوجه سردرگمی دی کاپریو می شوید.

اسکار

مک کانهی در یک مصاحبه گفته بود کهاز دوران کودکی همیشه علاقه داشته وکیل شود، اما در دوران دبیرستان با خواندن کتابی به نام «بزرگ ترین فروشنده دنیا» تصمیمش عوض می شود و به دنبال سینما و بازیگری می رود.
متیو مک کانهی؛ ۴۹ ساله جذاب و محبوب هالیوود

از میان نقش هایی که مک کانهی در کارنامه حرفه ای اش دارد، دو نقش از دیگر کارهای او شاخص ترند و نام او را بر سر زبان ها انداختند. یکی بازی درخشان او در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» (2013) که برای آن فیلم در کنار تعداد متعددی از جوایز بین المللی، جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد، و دیگری بازی حیرت آور او در سریال «کارآگاه حقیقی» (2014) محصول شبکه اچ بی او است.

۲۰۱۴ - «کارآگاه حقیقی»

بازی حیرت انگیز او را هر کس که فصل اول این سریال را دیده باشد از یاد نخواهد برد. کارآگاهی به نام «راست کُل» که علاوه بر هوش بالا با حرف های فلسفی خود بیننده را به فکر فرو می برد و او را بیش از پیش با داستان سریال درگیر می کند. بازی او در این سریال نقش بسزایی در موفقیت های بعدی او داشت.

«میان ستاره ای»

مک کانهی در نقش یک دانشمند فضانورد که باید طی یکی از ماموریت های ناسا به فضا برود و سیاره ای مناسب زندگی انسان ها را برای بقای بشریت پیدا کند. فیلم هوشمندانه کریستوفر نولان که باز هم توانست با فیلمش شگفتی خلق کند.

۲۰۱۶ - «طلا»

داستان یک فرد بلندپرواز و جاه طلب که با کمک یک زمین شناس موفق به کشف یک معدن طلا در جنگل های دور افتاده اندونزی می شود. مک کانهی برای این فیلم بیست کیلو خودش را چاق کرد. این در حالی است که برای بازی در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» تقریبا به همین مقدار لاغر شده بود تا برای بازی در آن نقش آماده شود.
متیو مک کانهی؛ ۴۹ ساله جذاب و محبوب هالیوود

۲۰۱۷ - مثل معتادان بین مردم

طبق یکی از اخباری که چند روز در شبکه های اجتماعی و رسانه ها پخش شد، متیو مک کانهی را در حالی که لباس عجیب و غریبی به تن داشت در حال پرسه زنی دیده بودند. در ادامه مشخص شد که مک کانهی در حال تمرین نقش جدیدش برای فیلم آینده اش است و این عمل او نیز ناشی از همین مسئله بوده است.

متیو مک کانهی و همسرش کامیلا آلوز، پنج سال است که زندگی مشترک شان را آغاز کرده اند و صاحب سه فرزند هستند؛ دختر هفت ساله شان ویدا و دو پسر چهار و نه ساله به نام های لِوی و لِوینگستون. همسر آمریکایی - برزیلی مک کانهی، که یک مدل بسیار مشهور در دنیاست و برای مجله اوشِن کار می کند، در مصاحبه ای که چندی پیش انجام داده بود از دوران کودکی خود و چگونگی معروف شدنش گفت و توضیح داد که در دوران نوجوانی، به همراه پدر و مادرش به آمریکا مهاجرت کردند.
متیو مک کانهی؛ ۴۹ ساله جذاب و محبوب هالیوود
در آن زمان او حتی توانایی صحبت به زبان انگلیسی را نداشت و از همان دوران شروع به کار کرد. «از آن زمان مجبور بودم که روی پای خودم بایستم. دلم نمی خواست که فقط پدرم همه خرج و مخارج ما را بدهد. من هم دیدم تنها کاری که بلدم کارهای خانه است. برای همین تصمیم گرفتم نظافتچی شوم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صدای خیلی قشنگي داره

    • بدون نام

      عاشقشم کاراگاهان حقیقی رو شاید 10 بار دیدم این بشر عالیه عالیییییی

    • بدون نام

      ریشش مسخره ست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج