جاباما
۶۴۳۸۵۸
۳ نظر
۵۱۲۵
۳ نظر
۵۱۲۵
پ

بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

اگر تا به حال راهی پیست های بین المللی کشور نشده اید، توصیه می کنیم از سرمای زمستان امسال استفاده کرده و لذت سُرخوردن بر دامنه های برفی را تجربه کنید.

وب سایت روزیاتو: شاید تصور کنید که اسکی تفریح قشر مرفه جامعه است، اما این طور نیست و پیست های اسکی ایران به اندازه تمام مردم جا برای لذت بردن از برف را دارند. بنابراین اگر تا به حال راهی پیست های بین المللی کشور نشده اید، توصیه می کنیم از سرمای زمستان امسال استفاده کرده و لذت سُرخوردن بر دامنه های برفی را تجربه کنید.

برای آشنایی با بهترین پیست های اسکی، توصیه می کنیم تا در ادامه با ما همراه باشید.

پیست اسکی توچال
بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

نزدیک ترین و شلوغ ترین پیست اسکی تهران، توچال است که در سه کیلومتری تجریش و در منطقه شمیرانات قرار دارد. همچنین این پیست مرتفع ترین پیست کشور نیز به شمار می آید که مجهز به ۳ خط تله کابین، ۳ خط تله سیژ، یک خط تله اسکی با مجموع ۷۵۰۰ متر است که با طولانی ترین تله کابین های سایر نقاط جهان رقابت می کند. این مجموعه سه پیست مجزا داراد که اولی در قله، دومی در دامنه غربی و سومی در ایستگاه ۷ به ۵ آن قرار دارد. این پیست مجهز به باشگاه تنیس، باشگاه تیر و کمان، باشگاه بانجی جامپینگ، اسکیت، پینت بال است و نیز امکاناتی چون کوهنوردی و پیاده روی نیز در آن وجود دارد.

پیست اسکی خوشاکو
بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

خوشاکو، در منطقه رازان و در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه، قرار گرفته است. این مجموعه دارای کوه هایی با شیب مناسب و با چشم انداز زیبا است . پیست اسکی خوشاکو که ۵۰ هزار کیلومتر مکعب مساحت دارد، امکان اسکی بر روی چمن را برای علاقمندان به اسکی در فصل تابستان نیز فراهم می آورد. خوشاکو، در منطقه رازان و در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه، قرار گرفته است. این مجموعه دارای کوه هایی با شیب مناسب و با چشم انداز زیبا است . پیست اسکی خوشاکو که ۵۰ هزار کیلومتر مکعب مساحت دارد، امکان اسکی بر روی چمن را برای علاقمندان به اسکی در فصل تابستان نیز فراهم می آورد.

پیست اسکی نسار بیجار
بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

این پیست اسکی در دامنه کوه نسار در شهر بیجار استان کردستان قرار دارد. این مکان, یکی از ۵ تفریح گاه اصلی مسافرانی است که به این استان سفر می کنند. از جمله امکانات این مجموعه دیدنی، تله کابین، تله سیژ، پارکینگ عمومی و هتل و رستوران است. یکی از دلایل اهمیت این پیست اسکی، دسترسی آسان به آن و نیز مشرف بودنش به شهر است. طول و شیب مناسب این پیست، امکان برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی را به راحتی فراهم می آورد.

پیست اسکی چلگرد
بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

این پیست در ۸۵ کیلومتری شهرستان شهرکرد قرار دارد و تا روزهای پایانی اسفند ماه، امکان استفاده از آن وجود دارد. جالب آن است که در بیشتر روزهای زمستان، در این منطقه, هوا آفتابی است و در حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر، سالانه از آن بهره برداری می کنند. و از طریق منطقه زاگرس می توان به آن دسترسی پیدا کرد. اگر به این منطقه سفر کردید حتما از آبشار کوهرنگ که در نزدیکی همین پیست قرار دارد نیز دیدن کنید.

پیست اسکی شمشک
بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

این پیست، بعد از دیزین ، بزرگترین پیست اسکی ایران به شمار می رود که در ۵۷ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است و به روستای شمشک از توابع رودبار قصران شهرستان شمیرانات بسیار نزدیک است. مسیرهای رسیدن به این پیست عبارت از لشکرک ، زردبند و کرج، گچسر (البته فقط در فصل تابستان) هستند. امکانات این مجموعه شامل, دو دستگاه تله سیژ, دو دستگاه تله کابین بشقابی ، و دو دستگاه اسکی چکشی، دو هتل و ۴ رستوران که یکی از این رستوران ها در قله کوه قرار گرفته است . بهترین زمان های پیشنهادی برای استفاده از این پیست ، از اوایل آذر تا اواسط فروردین است که البته تماشای مناظر زیبای آن در تمام فصل ها بی نظیر است.

پیست اسکی سهند
بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

این پیست در ۳۹ کیلومتری جنوب شرقی تبریز قرار گرفته است. این مجموعه اخیرا در حال تعمیر بوده و به زودی استفاده از امکاناتی چون ، ۱۲ دستگاه بالابر، هتل ۳ و ۵ ستاره، مجموعه های آپارتمانی، ویلایی و اماکن ورزشی ممکن است . امکانات فعلی آن شامل دو بالابر تله اسکی به طول ۱۲۰۰متر ، دو دستگاه مبتدی به طول ۱۰۰ متر در این پیست وجود دارد که امکان ۶ ماه اسکی کردن را به ساکنان و مسافران این منطقه می دهد و بهمن گیر نبودن آن، امکان هر نوع ورزش زمستانی را فراهم می آورد.

پیست اسکی کاکان
بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

این پیست که دسترسی به آن از طریق دامنه های زاگرس و قله دنا در ۱۸ کیلومتری یاسوج، امکان پذیر است در استان کهگیلویه و بویراحمد و در نزدیکی دهستان کاکان است. از تله اسکی بشقابی این پیست به عنوان دستگاه بالابر استفاده می شود و امکانات قابل استفاده در آن شامل خوابگاه و رستوران است و از اوایل دی تا اواخر اسفند ماه قابل استفاده است. جشنواره ساخت آدم برفی از مراسمی است که هر سال در این پیست برگزار می شود.

پیست اسکی دیزین
بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

این پیست، نه تنها از مهم ترین پیست های داخلی است بلکه معتبرترین پیست منطقه خاورمیانه است که در شمال تهران واقع شده است. پیست اسکی دیزین، اولین پیست اسکی ایران است که با دارا بودن تایید فدراسیون جهانی اسکی، جهت برگزاری مسابقات رسمی استفاده و عنوان بین المللی را به خود گرفته است. برای اسکی در دیزین باید راهی کوه های شمالی تهران و منطقه گاجره ، مکانی در ۱۲۳ کیلومتری مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتری شمشک شوید. این پیست بین المللی ۳ تله کابین، ۲ تله اسیژ، ۷ تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی دارد. بهترین زمان برای اسکی در این پیست با ارتفاع ۲۶۵۰ تا ۳۶۰۰ متری, اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت است. امکانات موجود در آن شامل ۲ هتل، ۱۹ کلبه، و ۵ رستوران است و برای سفرهای جمعی مکان بسیار مناسب به شمار می آید.

پیست اسکی پولادکف
بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

یکی دیگر از پیست های اسکی ایران پیست پولادکف معروف به سپیدان در کوه سپیدان استان فارس است که در ۱۵ کیلومتری مسیر سپیدان به آبشار مارگون و قبل از روستای کمهر واقع شده است و حدود ۸۰ کیلومتر با شهر شیراز فاصله دارد. این پیست ر سال ۱۳۸۱ بهره برداری عمومی شده است. هوای خنک ، وجود چشمه سارها و چمنزارهای طبیعی، امکان استفاده از این مکان را از اواسط بهار تا تابستان برای علاقه مندان فراهم می کند .
این پیست حتی برای انجام ورزش های تابستانی چون ، اسکی روی چمن، دوچرخه سواری و غیره مناسب و در هنگام زمستان و بارش سنگین برف که حدود نیمه های پاییز تا اوایل بهار ، بهترین زمان برای انجام ورزش های زمستانی به حساب می آید. قابل استفاده بودن در کلیه فصول، از خصوصیات منحصر به فرد این مجموعه به شمار می اید. امکاناتی چون، تله کابین، تله اسکی، موتورهای برفی، ماشین های کوهستانی، چرخ های هوشمند، قایق های پدالو، آموزشگاه اسکی ، پیست دوچرخه سواری، اسب سواری، هتل، رستوران و کافی شاپ است . در نزدیک همین پیست، پیست کوچک تری نیز دیده می شود که به "پیست اسکی تربیت بدنی اردکان فارس" شناخته می شود و ۴ فصل سال در آن فعالیت های ورزشی انجام می شود.

پیست اسکی فریدون شهر
بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

این پیست ، واقع در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان و ۳ کیلومتری مرکز شهرستان فریدون شهر، مرتفع ترین پیست اسکی فلات ایران به شمار می آید که شیب تند حدود ۳۵ درجه آن، این پیست را در جزو ۲۲ پیست ممتاز کشور قرار داده است. در حدود ۲۲ گردشگر، در روزهای عادی و حدود ۳ هزار نفر، در روزهای زمستانی از این مکان دیدن می کنند.

پیست اسکی پاپایی زنجان
بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

پیست اسکی پاپایی با وسعت ۸۰ هکتار، با ظرفیت پذیرش ۵ هزار گردشگر، در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی زنجان واقع شده است. تجهیزات چون، تله اسکی، برف کوب، سوئیت، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ و مدرسه اسکی با ۲۰ مربی که در طول زمستان فعال است، از امکانات این مجموعه به شمار می رود. عدم تابش مستقیم نور آفتاب به این پیست، زمان یخبندان را در آن طولانی تر می کند اما دارا بودن شیب نه چندان تند، جهت استفاده اسکی بازان آماتور نیز به کار برده می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دعوت می کنم بیاین پیست اسکی فریدون شهر، عاااااالیه

    • بدون نام

      منم پیشنهاد میکنم برف میاد برین همین پیستای اسکی برف بازی کنین.واقعا جای تاسفه که یه ذره میاد همه میریزن لواسون جاده رو میبندن.

    • بدون نام

      کاکان حرف نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج