۶۴۴۷۵۱
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

آغاز چانه ‎زنی برای افزایش بودجه صدا و سیما

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه، بودجه صداوسیما باید هفت دهم درصد از بودجه عمومی دولت باشد، در نظر گرفتن اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای آن را بی‌توجهی دولت به حکم برنامه دانست.

خبرگزاری خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه، بودجه صداوسیما باید هفت دهم درصد از بودجه عمومی دولت باشد، در نظر گرفتن اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای آن را بی‌توجهی دولت به حکم برنامه دانست.

احسان قاضی‌زاده هاشمی با انتقاد از بودجه صداوسیما در لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: طبق برنامه ششم توسعه بودجه صداوسیما باید از سه و نیم دهم درصد به میزان هفت دهم درصد (۷/۰%) از بودجه عمومی دولت افزایش یابد؛ این درحالی است که در بودجه سال ۹۷ به این قانون عمل نشده است.

نماینده مردم سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۷، بودجه صدا وسیما ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و افزایش به میزان هفت دهم درصد از بودجه عمومی در آن رعایت نشده است ؛ این اتفاق خلاف برنامه ششم توسعه است و اگر دولت به آن اصرار ورزد برای تصویب در مجلس باید دوسوم نمایندگان به آن رای دهند تا تصویب شود چرا که این بخش از لایحه دولت خلاف قانون است؛ درغیر این صورت این رقم باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۷ بودجه بسیاری از حوزه‌های فرهنگی ۱۳ تا ۱۸ درصد رشد کردند اما برای سازمان صداوسیما همین افزایش نیز اتفاق نیفتاده است، ادامه داد: برای صداوسیما حکم ویژه برنامه ششم وجود دارد و این امر، تکلیفی والزام‌آور است اما دولت با عدد پیشنهادی در لایحه بودجه ۹۷ خلاف برنامه و قانون عمل کرده است؛ در این صورت این سازمان با کسری بودجه مواجه شده و ناچار است با ساخت برنامه‌هایی که بار فرهنگی ندارند کمبود مالی خود را تامین کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نباید ردیف‌های متفرقه درخصوص صداوسیما و درآمدهای این سازمان را جزء بودجه آن حساب کرد، گفت: عبارت هفت دهم درصد (۷/۰%) از بودجه عمومی دولت در ردیف خاص صدا وسیما آورده شده و ردیف‌های متفرقه و درآمدهای این سازمان از این ردیف خاص جداست؛ مسولان نباید از قانون تفسیر دیگری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا صداسیمابه یه شرکت خصوصی واگذار نمیشه . صدا وسیما نتونسته خودشو پیش مردم ثابت کنه.

    • بینام

      من بعنوان یک ایرانی که نه تلویزیون نگاه میکنم و نه رادیو گوش میدهم راضی نیستم ریالی از بیت المال به این سازمان اختصاص یابد

    • بدون نام

      اینهمه شبکه برای چی شمابجای افزایش بودجه نصف شبکهذهاراتعطیل کنید مسخره است هرکس ازجلو سیماعبورمی کنه بنام کارشناس می اوریدیک ساعت وقت می گیره یک دقیقه بازدهی مثبت نداره .بگذریم برای مسولین نون داره خوبه

    • بدون نام

      حیف از یه ریال پول.صدا و سیما از بس پول مفت داده به این برنامه سازها ،یه ذره خلاقیت ندارن همش چرت و پرت

    • بدون نام

      امار بینندگان را بگیرید بعد براون اساس بهشون پو ل بدید.
      خارجی ها مجانی برنامه میفرستند تازه مردم پسندتر

    • علی

      یک ریال برای صدا و سیما زیاده چون بدرد نخور و بی فایده عمل کرده

    • لیلا

      صدا و سیمایی که کار روز و شبش دروغ و ریا کاری و تهمت زدن به این و آن باشه آن هم خیلی تابلو و هدفمند و از جای دیگری خط بگیره و در واقع از خودش هیچ استقلالی نداشته باشه به نحوی که هنگام تهیه گزارش خبرنگارانش رو مورد ضرب و شتم قرار میدهند و به هیچ کس جواب پس نمی دهند، چه انتظاری از آن میتوان داشت. زهی خیال باطل.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج